Gå til innhold

er psykoger/psykiatere de beste foreldrene?


Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

spør siden jeg kjenner så mange som har foreldre i den yrkesgruppen som sliter veldig med psykiske problemer. Det kan selvsagt være tilfeldig, men jeg lurer likevel på om man kan bli litt sprø av å ha slike foreldre? en venninne av meg har en far som er barnepsykiater. I hele oppveksten flyttet de rundt fordi faren aldri ble fornøyd med jobben sin. Det resulterte at min venninne aldri følte seg hjemme noe sted og fikk problemer pga det. Andre jeg kjenner er oppvokst med rare oppdragelsesmetoder og fått problemer pga det.

Bør man unngå slike foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liza i London

jeg ville så absolutt styrt unna slike foreldre! Tror liksom at de er eksperter på alt...og sååå forsåelsesfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville så absolutt styrt unna slike foreldre! Tror liksom at de er eksperter på alt...og sååå forsåelsesfulle.

Hei!

Lenge sidne ! :-)

Godt å se deg!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett dette fenomenet, siden jeg ikke kjenner noen barn av psykologer/ psykiatere.

Derimot har jeg sett flere eksempler på at de barna som har førskolelærere/ barnehagepedagoger som foreldre, er de mest ustyrlige og uoppdragne i gata. Synes det er litt ironisk også jeg da. c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tiden jeg var i "universitetsalder" var det en "sannhet" at de som søkte seg til psykologstudiet var litt "psyko"

(Ja, jeg vet jeg er veldig lite PK nå, men jeg antar de fleste skjønner hva jeg mener.)

Men ellers tror jeg faktisk at mennesker er mennesker på godt vondt, uansett utdannelse og yrke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest castrol

Jeg har iallefall hørt om et tilfelle der det gikk veldig dårlig. Men kanskje det er mer det at man har liten forståelse i de tilfeller der hvor. Dette burde kanskje NHD kunne svare på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trådstarter

jeg ville så absolutt styrt unna slike foreldre! Tror liksom at de er eksperter på alt...og sååå forsåelsesfulle.

jeg synes man burde gjøre sitt beste for å bli adoptert bort om man har slike foreldre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en venn med foreldre som begge var psykiatere. Da han, i verste tenåringsfasen, ble litt innesluttet og mutt (som jo må betegnes som normalt), skrev de en lapp til han en morgen. Der sto det: "Ta to prozac, også snakker vi når vi kommer hjem fra jobb."

Dette er vel neppe betegnende for psykiater-foreldre generelt, men jeg må innerømme at jeg fant det noe underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes man burde gjøre sitt beste for å bli adoptert bort om man har slike foreldre;)

Japp, man burde ta ansvar å lære seg å snakke litt kjapt, hoppe i bleiene og ta en telefon til adopsjonsbyrået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en venn med foreldre som begge var psykiatere. Da han, i verste tenåringsfasen, ble litt innesluttet og mutt (som jo må betegnes som normalt), skrev de en lapp til han en morgen. Der sto det: "Ta to prozac, også snakker vi når vi kommer hjem fra jobb."

Dette er vel neppe betegnende for psykiater-foreldre generelt, men jeg må innerømme at jeg fant det noe underholdende.

Du bor ikke i Norge, du? Eller bodde ikke i Norge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor ikke i Norge, du? Eller bodde ikke i Norge da?

Jeg bodde i Norge, men han gjorde ikke det :) Så du gjettet riktig, dette var ikke snakk om norske foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en venn med foreldre som begge var psykiatere. Da han, i verste tenåringsfasen, ble litt innesluttet og mutt (som jo må betegnes som normalt), skrev de en lapp til han en morgen. Der sto det: "Ta to prozac, også snakker vi når vi kommer hjem fra jobb."

Dette er vel neppe betegnende for psykiater-foreldre generelt, men jeg må innerømme at jeg fant det noe underholdende.

Hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Du vet jo hva som sies: Skomakerens barn går uten sko.

Det er ofte ikke sammenheng mellom liv og lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...