Gå til innhold

jeg pusser opp og trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest puss puss så får du en suss

Jeg skal pusse opp et rom som har vi ikke har gjort noe med siden vi flyttet inn her. Det er glatte vegger på to av veggene og strietapet på to vegger. Alt vel så langt, MEN dette er gjort på nittitallt og da skulle det jo være slike grusomme border øverst eller midt på.. Hva kan jeg gjøre for å fjerne disse? Har prøvd å skrape vekk, men nrukte 30 minutt på ti cm....

Finnes det noe vi kan smøre på slik at det løsner?

Jeg er frista til å bare male utenpå, men det blir ikke så fint..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343838-jeg-pusser-opp-og-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe dritt

Risp først opp overflaten litt med noe skarpt som ikke samitidg ødelegger underlaget! Deretter: Kjør på med masse vann på en klut/svamp og vent litt.Da vil gjerne papiret under borden løsne litt slik at du kan få den skrapet vekk.

Om du er uheldig så er borden satt fast med vannfast lim som ofte ble brukt til border. Da vil ikke metoden hjelpe og du må godta at borden henger eller fjerne hele tapeten med borden på..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...