Gå til innhold

Overdose Aberela? (A-vitaminsyrekrem)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på raskt svar på denne:

Jeg er litt bekymret for om jeg har gjort noe dumt eller skadelig: For et par uker siden fikk jeg resept av legen på tetracycliner og Aberela a-vitaminsyre krem mot kviser. Jeg var riktignok forberedt på at kvisene ville ta seg opp igjen noe under selve behandlingen, men siden jeg ikke reagerte så mye på kremen, smørte jeg på masse på en lite område på størrelse med en 5-kroning, fordi det var i ferd med å dukke opp en stor ekkel kvise der, i håp om å stoppe den.

Kvisen har ikke gitt seg, det er en liten hevelse der, mens huden har blitt mørkere og rynkete, rar og flassete, nesten som etter en liten brannskade, men det gjør ikke vondt.

Så har jeg funnet ut at kremen i seg selv ikke stopper kviser, men øker celledelingen noe enormt og dermed fornyer huden slik at det blir mindre kviser.

Har fått låne medisinkatalogen, men kan ikke se noe om overdosering av denne kremen.

Har jeg gjort noe som er farlig eller skadelig, eller vil dette gå over av seg selv?

Kan jeg fortsette å smøre meg som normalt i områdene rundt der jeg smørte på for mye?

Et spørsmål til:

Det står at man blir stråleømfintlig av kremen, det er sikkert pga den økte celledelingen, betyr det at det er større fare for hudkreft når man bruker a-vitaminsyre krem?

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg vil tro at huden din vil normalisere seg når irritasjonen over kremen har gitt seg.

Jeg er ikke kjent med at Aberela øker risikoen for hudkreft.

Skrevet

Jeg vil tro at huden din vil normalisere seg når irritasjonen over kremen har gitt seg.

Jeg er ikke kjent med at Aberela øker risikoen for hudkreft.

Takk for svaret, det så riktig stygt ut en stund der jeg smurte på for mye, huden mørknet og flasset etterhvert av, huden under ser nå noe rød og irritert ut, men den er hel.

Virker som Mentholatumsalve lindrer og smører.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...