Gå til innhold

Betale for posen?


Gjest better

Anbefalte innlegg

Gjest better

Si at du har handlet masse matvarer. Du har en pose for lite og butikkdama spørr om du trenger en pose til. Tilbyr du da en krone for posen eller sier du bare takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ruth s

Om det virker som om hun gir meg den, så ser jeg henne i øynene og sier takk. Dersom hun sier "det blir en krone", så roter jeg i pungen og betaler dersom jeg har en krone. Jeg pleier sjelden å ha kontanter så hun får neppe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker ikke å betale for dem

Jeg sier bare takk. I allefall i min vanlige butikk. Der får vi alltid masse poser så godt som gratis av de kjente. De nye tar betalt men jeg tilbyr ikke penger for de ekstra posene vi trenger. Bruker så mye penger der at det skulle bare mangle at jeg ikke fikk en del gratis poser.

På fremmede steder så tilbyr jeg noen ganger penger for poser, andre ganger ikke.

I bunn og grunn synes jeg gratis poser skulle være en service i hver en butikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En vakker dag

Har aldri opplevd at jeg blir tilbudt en pose til. Til det er kassadamene for sløve. Hvis jeg ser jeg trenger en pose til betaler jeg for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg pleier å tilby en krone, men sjelden de i kassa tar i mot den.

Eller det er hvis jeg spør etter en pose til da. Hadde de spurt om jeg trengte en til hadde jeg nok kanskje bare sagt takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg blir sjeldent tilbudt en ekstra pose der jeg handler, men jeg pleier bare å spørre om en ekstra. Tilbyr ingen betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en selvfølge å tilby betaling, men har man handlet mye, er det jo nærmest en selvfølge at personen i kassa tilbyr posen gratis :-)

Ellers er det nesten bare en teoretisk problemtstilling for meg - det er ekstremt sjelden jeg opplever å feilberegne for få poser.

Jeg kan skjønne at folk gjør det når man handler mye, men irriterer meg over dem som aldri "husker" å kjøpe den ene eller de to posene de trenger. Lurer på om folk snylter bevisst.

Og så passer jeg på å avslutte med at jeg alltid har et slikt nett lite nett i veska, så med mindre jeg skal handle mye, kjøper jeg ikke pose :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det er hvis jeg spør etter en pose til da. Hadde de spurt om jeg trengte en til hadde jeg nok kanskje bare sagt takk.

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

nei, jeg tilbyr ikke penger for posen. Posene burde vært gratis.

Helt enig. Evnt burde det ikke være reklame på posene. Det er nemlig det som irriterer meg - at jeg betaler for noe som reklamerer for butikken.

Det er kun i matvarebutikker at man betaler for posene. Merkerlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

nei, jeg tilbyr ikke penger for posen. Posene burde vært gratis.

Ingenting er gratis. Hvis posene blir gratis, tar butikken det inn på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forskjellsbehandling

Jeg synes det er en selvfølge å tilby betaling, men har man handlet mye, er det jo nærmest en selvfølge at personen i kassa tilbyr posen gratis :-)

Ellers er det nesten bare en teoretisk problemtstilling for meg - det er ekstremt sjelden jeg opplever å feilberegne for få poser.

Jeg kan skjønne at folk gjør det når man handler mye, men irriterer meg over dem som aldri "husker" å kjøpe den ene eller de to posene de trenger. Lurer på om folk snylter bevisst.

Og så passer jeg på å avslutte med at jeg alltid har et slikt nett lite nett i veska, så med mindre jeg skal handle mye, kjøper jeg ikke pose :-)

''Jeg synes det er en selvfølge å tilby betaling, men har man handlet mye, er det jo nærmest en selvfølge at personen i kassa tilbyr posen gratis :-)''

Hvorfor i alle dager skal det være det? Hvorfor skal folk som handler mye og sjeldent få gratis poser mens folk som handler lite og ofte må betale for dem? Vi bruker jo like mange poser totalt sett. Enten må poser være gratis for alle, ellers får det koste for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indigo tallerken

Jeg sier bare takk. I allefall i min vanlige butikk. Der får vi alltid masse poser så godt som gratis av de kjente. De nye tar betalt men jeg tilbyr ikke penger for de ekstra posene vi trenger. Bruker så mye penger der at det skulle bare mangle at jeg ikke fikk en del gratis poser.

På fremmede steder så tilbyr jeg noen ganger penger for poser, andre ganger ikke.

I bunn og grunn synes jeg gratis poser skulle være en service i hver en butikk

''I bunn og grunn synes jeg gratis poser skulle være en service i hver en butikk''

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker alltid fram en krone hvis jeg må ha en ektra pose eller glemmer å legge posen sammen med varene. Har aldri opplevd at betjeningen tar imot denne kronen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke, men betaler dersom de sier hva den koster. Som regel, dersom jeg har pakket varer og ser det blir en for lite, spør jeg om jeg ikke kunne få enda en pose, fordi det ble for lite. Det er alltid helt greit, har aldri opplevd å måtte betale.

På den annen side, så har jeg jobbet seks år i butikk selv, og synes det er irriterende å ta imot betaling for slike ekstraposer. Mye bedre å bare slenge ut en gratis... ;) Jeg syntes det var flaut å si at de kostet noe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg synes det er en selvfølge å tilby betaling, men har man handlet mye, er det jo nærmest en selvfølge at personen i kassa tilbyr posen gratis :-)

Ellers er det nesten bare en teoretisk problemtstilling for meg - det er ekstremt sjelden jeg opplever å feilberegne for få poser.

Jeg kan skjønne at folk gjør det når man handler mye, men irriterer meg over dem som aldri "husker" å kjøpe den ene eller de to posene de trenger. Lurer på om folk snylter bevisst.

Og så passer jeg på å avslutte med at jeg alltid har et slikt nett lite nett i veska, så med mindre jeg skal handle mye, kjøper jeg ikke pose :-)

Men det er veldig ofte jeg sier jeg skal ha pose, men de glemmer å gi meg den. Da blir jeg litt usikker på om de hørte at jeg skulle ha, så ofte spør jeg om de slo inn en pose. Hehe. Litt frekt hvis de tror jeg sa nei, og jeg krever posen etterpå. Jeg irriterer meg også over de som "glemmer" å kjøpe pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...