Gå til innhold

De nye meldekortene

Anbefalte innlegg

Gjest Vageroen
Skrevet

Jeg har gått på rehabilitering men nå er jeg blitt overført til arbeidsavklaringspenger. Selv om jeg bare går til behandling enda.

På meldekortene har jeg krysset opp bare for de dagene jeg går til behandling. Vil jeg da likevel få betalt fullt ut. Og ikke bare for 2 dager. Er usikker på dette altså. Elller må jeg krysse av på hele uka ?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du får bare betaling for de dagene du krysser på.

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Du får betaling for alle dagene, men de vil gjerne nå at du registrerer de dagene du følger opp i forhold til avtalt plan. For din del - hvilke dager du går til behandling.

Hvis du skulle ut i jobb, så måtte du velge å krysse på "Arbeid". Da ville du fått trekk i trygden for de _betalte_ timene du hadde jobbet.

Så det Ulvinnen sier er ikke riktig.

Gjest Simonell
Skrevet

Du får betaling for alle dagene, men de vil gjerne nå at du registrerer de dagene du følger opp i forhold til avtalt plan. For din del - hvilke dager du går til behandling.

Hvis du skulle ut i jobb, så måtte du velge å krysse på "Arbeid". Da ville du fått trekk i trygden for de _betalte_ timene du hadde jobbet.

Så det Ulvinnen sier er ikke riktig.

Er du sikker på at det er slik? Jeg var usikker, så jeg krysset av på alle dagene. Jeg lette etter svar på nettsidene, men fant ikke. Jeg tenkte sånn at siden forutsetningen for å få arbeidsavklaringspenger (tidl. rehab) er jo at man går til behandling, det har man jo liksom avtalt med nav. Og den avtalen gjelder jo hver dag, tenkte jeg, og krysset av for alle dager.

Hvis det nå er sånn at jeg kun skulle krysset av for den dagen jeg var til behandling, og jeg nå altså har gjort feil, vil jeg ikke få penger da?

Gjest nav er nav
Skrevet

Er du sikker på at det er slik? Jeg var usikker, så jeg krysset av på alle dagene. Jeg lette etter svar på nettsidene, men fant ikke. Jeg tenkte sånn at siden forutsetningen for å få arbeidsavklaringspenger (tidl. rehab) er jo at man går til behandling, det har man jo liksom avtalt med nav. Og den avtalen gjelder jo hver dag, tenkte jeg, og krysset av for alle dager.

Hvis det nå er sånn at jeg kun skulle krysset av for den dagen jeg var til behandling, og jeg nå altså har gjort feil, vil jeg ikke få penger da?

Du får et mye bedre svar om du ringer/kontakter din saksbehandler i nav. Hva som er riktig å gjøre, avhenger av hva slags avtale du har med nav (og hva de altså har lagt inn - slik at dette stemmer overens med hva du skrysser av) Dersom det du krysser av ikke stemmer overens med det som har lagt inn blir det feil. Nå i starten skal det uansett gid mild behandling til de som gjør feil, så pengene dine får du nå uansett (om enn noe forsinket dersom det ble feil) men det beste rådet er å kontakte din saksbehandler og spørre.

Gjest Revers
Skrevet

Jeg kan ikke sende inn meldekort før 13. mars. Kan du sende inn nå?

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Vi er vel alle på ulike tiltak, noen går på skole, mens andre er på jobbtrening mens andre igjen "bare" går til behandling.

Etter å ha svart på de 5 spørsmålene på første side, går man videre til å legge inn aktiviteten man har utført. Er du under behandling, og har fysio 2 dager i uka, så krysser du på de to dagene.

Jeg sjekket med mitt lokale NAV-kontor om dette i dag, og damen sa at det var litt ulike hvordan man skulle krysse ut fra hvilken stønad man "kom fra".

Sjekk med ditt lokale NAV-kontor, du, det er det beste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...