Gjest adhdgutten Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 hei! jeg er en gutt på 26 år og jeg har nettopp fått diagnosen ADHD selv om jeg har visst og mast på systemet i årevis om å få en utredning har ikke dette skjedd. (u)Heldigvis ble jeg såpass syk psykisk at jeg ble lagt inn på rehabiliteringsopphold med mulighet for undersøkelser og utredninger omkring eget sykdomsbilde. Siden jeg for tiden er på institusjon mottar jeg arbeidsavklaringspenger(tidl. rehabiliteringspenger) Sykdommen min har stort sett preget meg hele livet på forskjellige måter, men i så måte mest i utdanning, jeg har ved fler anledninger vært i full jobb, men som vanlig er med min sykdom så blir jeg fort lei vaner og rutiner. Mitt evnenivå er det forsåvidt ikke noe å si på, jeg er over gjennomsnittet intelligent og burde ha gode forutsetninger for å lykkes videre i livet med riktig behandling både medikamentelt og ellers. Jeg har prøvd å spørre NAV omrking lovverket hva gjelder dette, hva jeg har krav på, om jeg har krav på etterbetaling siden ADHD faktisk er noe man er født med osv, men de unnlater å svare eller kan ikke svare på mine henvendelser. Derfor har jeg begynt å lure på om det er noen lovtekster eller lignende jeg kan slå i bordet med når jeg har møte med dem? Sykdommen min involverer selvfølgelig også veldig dårlig impulskontroll noe som har gjort meg svært gjeldstynget. Dette blir ett lite slag i blinde, men håper noen har noe informasjon å bidra med. Da hadde jeg i alle fall blitt veldig glad! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343877-adhd-og-ung-uf%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ei ADHD Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Du må igjennom attføring før uføretrygd kan vurderes. Med medisiner kan det godt hende du klarer en utdannelse og det å være i fast jobb. Skulle det vise seg at du ikke klarer å komme deg ut i arbeid ved hjelp av attføring vil uføretrygd bli et alternativ. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343877-adhd-og-ung-uf%C3%B8r/#findComment-2912636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.