Gå til innhold

Tips for å roe nervene før muntlig eksamen!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spis sunn mat. Unngå for mye koffein.

Rescue Remedy fra Bach's Blomstermedisin kan hjelpe.

Det samme kan Gelsemium C30 3 piller under tunga 2 ganger dagen før eksamen, og hver time dagen for eksamen.

Rescue kjøpes på helsekost. Gelsemium på apotek.

Rescue Remedy reddet meg! Kan anbefales på det sterkeste. har brukt det ved jobbintervjuer også, og ellers når jeg står overfor store utfordringer som jeg vet vil bli en litt for stor utfordring. Det roer meg ned og gir meg 'guts' til å holde ut og stå løpet ut.

Gjest Vancouver

Her er noen tips:

1: Se for deg sensorene nakne... hehe :D

2: Se for deg at sensorene ikke er sensorer, men noen kompiser som skal høre deg i leksene, da fjerner du litt av presset og er mer deg selv.

3. Pust med magen og snakk rolig, ta pauser så du rekker å tenke.

4. Få deg nok søvn og spis en skikkelig frokost :)

5. Vær sikker på at du har lest stoffet godt og forstår det du har lest,

øv deg på å forklare ting til andre, har du ingen til å høre deg, snakk høyt for deg selv.

Lag noen spørsmål som du skal utgreie. Jo bedre du føler du takler dette jo mer avslappet vil du være på eksamen.

Annonse

Tenk på at sensorene vil deg vel, de er ikke ute etter å finne ut hva du du ikke kan, men ønsker å hjelpe deg til å få fram den kunnskapen du har.

Hvis det er noen trøst skal jeg være sensor på muntlig om kort tid, og jeg gruer meg litt jeg også...:-)

Gjest sjøstjerna

Repeter det du har lært, særlig det du kan rimelig bra. Å oppdage at du faktisk kan en del roer nervene.

Slutt å lese senest et døgn før eksamen. Siste døgnet bruker du til å se på alt du kan. Se på notater og se at du kan det. Ikke let noe du ikke kan. Fokuser på det du kan. Nyt følelsen av at du _kan_ det.

Poenget er å selv _se_ at du faktisk kan mye. Da roer du deg, slik Orio også sa. :-)

Jeg tror som flere andre her at det beste er å være godt forberedt. At man er nervøs like før man skal inn, er helt naturlig. Og det betyr at du tar dette på alvor. Ikke bli stresset om du ikke får sove noe særlig natta før, det er helt normalt. Og det trenger slett ikke å bety at du vil prestere dårligere.

Lykke til! Det er nesten så jeg misunner deg. Jeg husker min siste muntlige eksamen som en utelukkende positiv opplevelse.

Og sensor var nødt til å ha med seg babyen sin den dagen, så jeg måtte passe på vogna med ungen i mens jeg ventet på å komme inn.

Spis sunn mat. Unngå for mye koffein.

Rescue Remedy fra Bach's Blomstermedisin kan hjelpe.

Det samme kan Gelsemium C30 3 piller under tunga 2 ganger dagen før eksamen, og hver time dagen for eksamen.

Rescue kjøpes på helsekost. Gelsemium på apotek.

Takk for mange gode tips! Ble litt nysgjerrig på den Rescue Remedy - hvor lang tid i forveien skal man innta den for at den skal ha effekt?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...