Gå til innhold

Barnetrygden


nick

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes jo et ordtak om å skylle ungen ut med badevannet, så da går vel begge ned sluken sammen? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg

De som har så mye penger at de kan sette av barnetrygden som sparepenger hver mnd, skulle ikke hatt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Får ikke til å spare

Ned i sluket sammen med barnebidrag og lønn :)

Ungene mine trenger tak over hodet, varme rundt seg, mat å stikke i munnen, klær og sko, og å få muligheten til fritidsaktiviteter mm.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg hadde hatt råd til å spare den, tror jeg det hadde lønt seg å nedbetale en del på huslån før man begynner å sette den i banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette er for meg en realitet

Jeg har en tanke om at de som sparer barnetrygden neppe har behov for den. Så derfor er jeg for behovsprøving. Synes det virker urettferdig at noen kan spare disse pengene til barnet er 18 år, mens noen ikke har mulighet i det hele tatt. Enda en tanke om forskjellen på fattig og rik i dette landte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tanke om at de som sparer barnetrygden neppe har behov for den. Så derfor er jeg for behovsprøving. Synes det virker urettferdig at noen kan spare disse pengene til barnet er 18 år, mens noen ikke har mulighet i det hele tatt. Enda en tanke om forskjellen på fattig og rik i dette landte.

Verden er urettferdig uansett. Jeg er for en helt lik barnetrygd. De rike er rike uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Her går den med i det store sluket, dvs. inn på en konto hvor også betaling av renter trekkes lån går fra, så en kan jo evt. si barnetrygden går til dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg har en tanke om at de som sparer barnetrygden neppe har behov for den. Så derfor er jeg for behovsprøving. Synes det virker urettferdig at noen kan spare disse pengene til barnet er 18 år, mens noen ikke har mulighet i det hele tatt. Enda en tanke om forskjellen på fattig og rik i dette landte.

''Synes det virker urettferdig at noen kan spare disse pengene til barnet er 18 år, mens noen ikke har mulighet i det hele tatt. ''

Livet er ikke "rettferdig" uansett. Barnetrygden er ikke egentlig en trygd, men en forenklet måte å kompensere barneforeldre for "manglende" skattefradrag i forbindelse med utgifter til barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Inn på konto - MIN lønnskonto - og så videre til det daglige forbruket.

Sparte til første mann. Da vi kjøpte vår første leilighet, tok vi de 10.000 som sto på barnets trygdkonto og la til egenkapitalen. Ingen betenkeligheter med det, barnet fikk et godt og trygt hjem sammen med sine foreldre..

Vi sparer ikke fast til barna, men putter litt i grisene innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn på egen konto som buffer i tilfelle sluket sluker mer enn vanlig. Kjekt når ungene må ha nytt utstyr av et eller annet slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn på konto, men den er ikke forbeholdt barna på noe vis. Vi tar av den kontoen når vi f.eks. drar på ferie uten å ha fått feriepenger først - typen utenlandstur i vinter-, påske- eller høstferie. Eller hvis vi får en regning som er i største laget, f.eks. rørlegger eller bilverksted.

I vinter har vi vært nødt til å fornye vaskemaskin, oppvaskmaskin, varmtvannstank og store deler av bilens indre organer, så nå er den kontoen heller slunken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tanke om at de som sparer barnetrygden neppe har behov for den. Så derfor er jeg for behovsprøving. Synes det virker urettferdig at noen kan spare disse pengene til barnet er 18 år, mens noen ikke har mulighet i det hele tatt. Enda en tanke om forskjellen på fattig og rik i dette landte.

Behovsprøving betyr et digert byråkrati som koster langt mer enn gevinsten. Dessuten vil den ta utgangspunkt i registrert inntekt på papiret, slik at de virkelig rike vil beholde barnetrygden mens svært mange vanlige mennesker med vanlige inntekter uten snyte- og triksemuligheter, ville miste den. For å nevne noen av argumentene mot behovsprøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

Ned i sluket sammen med barnebidrag og lønn :)

Ungene mine trenger tak over hodet, varme rundt seg, mat å stikke i munnen, klær og sko, og å få muligheten til fritidsaktiviteter mm.

:)

Som jeg skulle sagt det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...