Gå til innhold

Stønad til to hjem for funksjonshemmede barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest det er i alle fall min mening

Har ikke link, men jeg håper virkelig ikke at man får stønad til å innrede to hjem slik. Det er forferdelig kostbart, og det er ikke riktig at samfunnet skal måtte ha kostnaden to ganger bare fordi foreldrene ikke klarer å holde sammen.

Har ikke link, men jeg håper virkelig ikke at man får stønad til å innrede to hjem slik. Det er forferdelig kostbart, og det er ikke riktig at samfunnet skal måtte ha kostnaden to ganger bare fordi foreldrene ikke klarer å holde sammen.

Det må være et av de tåpeligste svarene jeg har lest på DOL i nyere tid!

Hus blir ikke ominnredet for foreldrene, men for en funksjonshemmet unge, som neppe kan holdes ansvarlig for foreldres skillsmisse!

Jeg har ikke linker, men kjenner til flere konkrete eksempler hvor det er innrettet med tekniske hjelpemidler på to steder for ett barn. Både i situasjoner hvor foreldrene er skilt, og for familier som tilbringer store deler av tiden på et feriested.

Er derimot usikker på hvorvidt det er mulig å få støtte til boligombygning to steder.

Annonse

Snakk med ergoterapeuten. De vet som regel hva som søkes gjennom husbanken og hva som søkes gjennom hjelpemiddelsentralen. Det man får gjennom husbanken er behovprøvd, som regel får man noe som tilskudd og noe som lån og det kommer altså an på foreldrenes økonomi og det man får gjennom hjelpemiddelsentralen er et utlån.

Dere må jo bare søke, det verste som skjer er at man får avslag og det kan i så fall ankes.

Gjest kan fungere det også

Det må være et av de tåpeligste svarene jeg har lest på DOL i nyere tid!

Hus blir ikke ominnredet for foreldrene, men for en funksjonshemmet unge, som neppe kan holdes ansvarlig for foreldres skillsmisse!

Hva om foreldrene byttet på å bo i huset da? Hadde ikke det vært en bedre løsning?

Hva om foreldrene byttet på å bo i huset da? Hadde ikke det vært en bedre løsning?

Med andre barn, nye partnere, kanskje foreldre som allerede sliter med å samarbeide.

Noen ganger går det nok, men staten skal ikke satse på det. Og staten skal i hvert fall ikke fokusere på funksjonshemmede barn for å spare penger.

Gjest Castrol

I værste konsekvens så blir jo den ene forelderen avskåret fra samvær. Evt må h*n besøke barnet hjemme hos den andre forelderen. Ikke helt heldig det heller.

''Hva om foreldrene byttet på å bo i huset da?''

Er det rimelig å kreve mer av foreldre med funksjonshemmede barn enn av andre foreldre? Det er ikke så mange som får til det å dele et bosted på den måten, og det er neppe noe lettere for foreldre til funksjonshemmede barn.

Annonse

Gjest segunda

Så du mener at når en ut barn blir invalid etter bilulykke så skal foreldrene flytte sammen? Uansett om de har bodd sammen eller ikke. Når til og med de har mistet et annet barn i samme bilulykke så må det regnes som nok om ikke de skal møte slike holdninger som du viser her.

Så du mener at når en ut barn blir invalid etter bilulykke så skal foreldrene flytte sammen? Uansett om de har bodd sammen eller ikke. Når til og med de har mistet et annet barn i samme bilulykke så må det regnes som nok om ikke de skal møte slike holdninger som du viser her.

Det er ikke PK å si at ungen er verdiløs...

Gjest Kan fungere det også

''Hva om foreldrene byttet på å bo i huset da?''

Er det rimelig å kreve mer av foreldre med funksjonshemmede barn enn av andre foreldre? Det er ikke så mange som får til det å dele et bosted på den måten, og det er neppe noe lettere for foreldre til funksjonshemmede barn.

Det er bare et forslag. For noen foreldre fungerer det bra. Selvfølgelig skal ikke foreldrenes brudd gå utover barnet, men hva om foreldrene flyttet flere ganger og ønsket støtte til å tilrettelegge boligen hver gang, Det hadde blitt dyrt det også. Forstår jo de som skal betale for dette også.

Det er bare et forslag. For noen foreldre fungerer det bra. Selvfølgelig skal ikke foreldrenes brudd gå utover barnet, men hva om foreldrene flyttet flere ganger og ønsket støtte til å tilrettelegge boligen hver gang, Det hadde blitt dyrt det også. Forstår jo de som skal betale for dette også.

Mange tekniske hjelpemidler kan flyttes til nye boliger, og forøvrig bor vi i et land hvor det har blitt etablert ordninger som gjør det lettere å leve med funksjonsnedsettelser - både for barn og voksne.

Jeg synes det er bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...