Gå til innhold

Helsjekk hos legen?

Gjest Trenger kansje en sjekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte tar du en helsjekk hos fastlegen?

Jeg er aldri til legen uten at virkelig trengs. Men føler meg litt utenfor i det siste men det kommer vel av stress på jobb og stress hjemme pga småbarn.

Skrevet

Såvidt meg bekjent, er det langt mellom de fastlegene som fortsatt foretar "helsjekk" på folk under 75. De fleste sier at slike helsjekker er verdiløse. Man må oppsøke lege når man har en eller annen form for symptomer man har behov for å drøfte, så hvis du ikke føler deg i form bør du fortelle det til fastlegen.

Skrevet

Såvidt meg bekjent, er det langt mellom de fastlegene som fortsatt foretar "helsjekk" på folk under 75. De fleste sier at slike helsjekker er verdiløse. Man må oppsøke lege når man har en eller annen form for symptomer man har behov for å drøfte, så hvis du ikke føler deg i form bør du fortelle det til fastlegen.

Men kan jeg bestille en legetime pga at jeg er litt svimmel og føler meg litt tufs?

Skrevet

Men kan jeg bestille en legetime pga at jeg er litt svimmel og føler meg litt tufs?

Ja, det kan du:-) Når du kommer til legen så kan du forklare at du var i tvil, men at du gjerne ville få utelukket at du ikke er syk.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

"Helsjekk" hos fastlegen trengs aldri om du er under 70 år.

Målrettede undersøkelser pga konkrete symptomer er noe annet.

Skrevet

Ja, det kan du:-) Når du kommer til legen så kan du forklare at du var i tvil, men at du gjerne ville få utelukket at du ikke er syk.

Ok :-)

Får vel bestille en time da.

Gjest Elextra
Skrevet

''Hvor ofte tar du en helsjekk hos fastlegen?''

Kjenner ikke til at noen gjør det, ei heller fastleger som foretar slik sjekk på unge folk.

Mary Poppins
Skrevet

Der jeg jobber betaler arbeidsplassen "helsjekk" på alle sine ansatte annet hvert år. Det er selvfølgelig frivillig om man ønsker å benytte seg av tilbudet.

Skrevet