Gå til innhold

hvordan vet Nabintu Herland så mye om kvinner?

Anbefalte innlegg

Gjest Nilje

http://www.dagbladet.no/2010/03/08/nyheter/innenriks/kvinnedagen/mannedagen/sex/10751219/

Hvor er det hun henter statistikken sin i fra?

''Det er mye annet som er makt i et parforhold. Det er bevist at det er kvinnen som styrer mannens penger gjennom å kjøpe gardiner og lignende, sier hun.

- Kan vi ikke la være å sutre over mannen? Det er få undertrykte kvinner, men mange sutrete kvinner i Norge. Kvinner må skjerpe seg, mener Herland.

- I dag skal jeg sitte og kose meg og gjøre noe helt annet enn å delta i sutrekoret med mine sure medsøstre.''

Er vi kvinner virkelig så sutrete?

Fortsetter under...

Annonse

Jeg vet svært lite om henne, men deler hennes oppfatning om at mange kvinner sutrer mye.

Tja, det er det da utrolig mange menn som gjør, også.

Med tanke på forskjeller i lønn og mye annet, så har selvsagt kvinner all grunn til å klage.

Med vennlig hilsen

Gjest wiggene

Tja, det er det da utrolig mange menn som gjør, også.

Med tanke på forskjeller i lønn og mye annet, så har selvsagt kvinner all grunn til å klage.

Med vennlig hilsen

Alle har rett til å klage og ikke minst er det viktig å jobbe for likhet og rettferdighet uavhengig av kjønn i forhold til mange ting i samfunnet vårt.

Jeg har ennå tilgode å oppleve mannfolk som sutrer. De sutrer ikke over sutrete kjerringer heller. Kvinner derimot er flinke til å fremstille menn, gjerne sine egne som nær sagt "fiender" og helt håpløse i det meste av det de foretar seg.

Alle har rett til å klage og ikke minst er det viktig å jobbe for likhet og rettferdighet uavhengig av kjønn i forhold til mange ting i samfunnet vårt.

Jeg har ennå tilgode å oppleve mannfolk som sutrer. De sutrer ikke over sutrete kjerringer heller. Kvinner derimot er flinke til å fremstille menn, gjerne sine egne som nær sagt "fiender" og helt håpløse i det meste av det de foretar seg.

Les litt rundt i nettaviser, så ser du side opp og side ned om mannfolk som sutrer over kvinner, og likestilling.

Med tanke på at det er kvinnene som ikke er likestilt i samfunnet så er det naturlig at de klager over det. Man klager sjeldent over at man har for mange privilegier! :-)

Med vennlig hilsen

''Jeg har ennå tilgode å oppleve mannfolk som sutrer. De sutrer ikke over sutrete kjerringer heller. Kvinner derimot er flinke til å fremstille menn, gjerne sine egne som nær sagt "fiender" og helt håpløse i det meste av det de foretar seg.''

Håper virkelig dette var ironisk ment...

Viss ikke, må du leve i din egen lille boble med minimal kontakt med andre mennesker, samfunnnet rundt deg og diverse medier.

Gjest wiggene

''Jeg har ennå tilgode å oppleve mannfolk som sutrer. De sutrer ikke over sutrete kjerringer heller. Kvinner derimot er flinke til å fremstille menn, gjerne sine egne som nær sagt "fiender" og helt håpløse i det meste av det de foretar seg.''

Håper virkelig dette var ironisk ment...

Viss ikke, må du leve i din egen lille boble med minimal kontakt med andre mennesker, samfunnnet rundt deg og diverse medier.

Jeg har jobbet i bedrifter med overvekt av menn og jeg jobber i dag på det man trygt kan kalle en arbeidsplass med overvekt av kvinner. Jeg har god erfaring med hvor det sutres mest og hvem som sutrer mest.

Annonse

Gjest wiggene

Les litt rundt i nettaviser, så ser du side opp og side ned om mannfolk som sutrer over kvinner, og likestilling.

Med tanke på at det er kvinnene som ikke er likestilt i samfunnet så er det naturlig at de klager over det. Man klager sjeldent over at man har for mange privilegier! :-)

Med vennlig hilsen

Jeg leser nettaviser og synes sutrende kvinner er i et stort flertall. Som du sier har kvinner fortsatt mye å jobbe for i forhold til likestillingsproblematikk og det er viktige saker. Men sutring fører sjeldent frem og derfor bør de endre taktikk for at menn ikke skal bemøte dem med en forsvarsholdning.

Krigføring er ikke det rette når det gjelder å komme i mål med ting man ønsker endret og derfor er ikke kvinner tjent med å innta en fiendtlig holdning til menn generelt, være seg i samfunnet generelt eller på hjemmebanen.

Jeg leser nettaviser og synes sutrende kvinner er i et stort flertall. Som du sier har kvinner fortsatt mye å jobbe for i forhold til likestillingsproblematikk og det er viktige saker. Men sutring fører sjeldent frem og derfor bør de endre taktikk for at menn ikke skal bemøte dem med en forsvarsholdning.

Krigføring er ikke det rette når det gjelder å komme i mål med ting man ønsker endret og derfor er ikke kvinner tjent med å innta en fiendtlig holdning til menn generelt, være seg i samfunnet generelt eller på hjemmebanen.

Jeg er mann, og jeg føler ingen fiendtlig holdning fra kvinner til meg eller menn generelt. I hvert fall ikke sammenlignet med hva som foregår andre veien.

Noe av det kan selvsagt gjøres "vennlig", men når man fremdeles kun tjener 80% av lønnen til menn etter så mange år, så forstår jeg godt at man bruker hardere skyts. Menn ville ikke jobbet for slike lønninger.

Med vennlig hilsen

Jeg har jobbet i bedrifter med overvekt av menn og jeg jobber i dag på det man trygt kan kalle en arbeidsplass med overvekt av kvinner. Jeg har god erfaring med hvor det sutres mest og hvem som sutrer mest.

''Jeg har jobbet i bedrifter med overvekt av menn og jeg jobber i dag på det man trygt kan kalle en arbeidsplass med overvekt av kvinner. Jeg har god erfaring med hvor det sutres mest og hvem som sutrer mest.''

Jeg har også subjektive erfaringer fra arbeidsplasser med manns- og kvinnedominerte miljøer, samt disse stedenes kunder / elever / brukere. Dessuten baserer jeg min uttalelse på (igjen) subjektive private erfaringer, og ikke minst på innlegg, uttalelser osv i ulike medier.

Men det er kanskje slik at menn "klager, hevder synspunkter og protesterer", mens kvinner "sutrer"?

Språk er makt...

Gjest wiggene

Jeg er mann, og jeg føler ingen fiendtlig holdning fra kvinner til meg eller menn generelt. I hvert fall ikke sammenlignet med hva som foregår andre veien.

Noe av det kan selvsagt gjøres "vennlig", men når man fremdeles kun tjener 80% av lønnen til menn etter så mange år, så forstår jeg godt at man bruker hardere skyts. Menn ville ikke jobbet for slike lønninger.

Med vennlig hilsen

''I hvert fall ikke sammenlignet med hva som foregår andre veien.''

Hva opplever du foregår andre veien?

''Noe av det kan selvsagt gjøres "vennlig", men når man fremdeles kun tjener 80% av lønnen til menn etter så mange år, så forstår jeg godt at man bruker hardere skyts. Menn ville ikke jobbet for slike lønninger.''

Sutring er ikke i mine øyne hardere skyts. Sutring gjør at du ikke tas på alvor. Sutrete mennesker oppleves som plagsomme og er derfor noen du ofte bemøter med lite velvilje og sjelden er lydhør for. Altså virker det mot sin hensikt.

Gjest wiggene

''Jeg har jobbet i bedrifter med overvekt av menn og jeg jobber i dag på det man trygt kan kalle en arbeidsplass med overvekt av kvinner. Jeg har god erfaring med hvor det sutres mest og hvem som sutrer mest.''

Jeg har også subjektive erfaringer fra arbeidsplasser med manns- og kvinnedominerte miljøer, samt disse stedenes kunder / elever / brukere. Dessuten baserer jeg min uttalelse på (igjen) subjektive private erfaringer, og ikke minst på innlegg, uttalelser osv i ulike medier.

Men det er kanskje slik at menn "klager, hevder synspunkter og protesterer", mens kvinner "sutrer"?

Språk er makt...

Saklighet er makt, sutring virker mot sin hensikt i enhver dialog. Være seg om det foregår på arbeidsplasser eller i heimen.

''Krigføring er ikke det rette når det gjelder å komme i mål med ting man ønsker endret og derfor er ikke kvinner tjent med å innta en fiendtlig holdning til menn generelt, være seg i samfunnet generelt eller på hjemmebanen.''

Det er jeg helt enig i, men det er da nyanseforskjeller mellom krigføring og fiendlig holdning til menn generelt og det å jobbe for likestilling og likeverd på forskjellige arenaer?

Ja, vi har kommet langt i Norge, men det er ikke ensbetydende med at vi er i mål. For ikke å snakke om kvinners stilling på verdensbasis..

Ja takk til mangfold, nei takk til undertrykkelse!

Gjest wiggene

''Krigføring er ikke det rette når det gjelder å komme i mål med ting man ønsker endret og derfor er ikke kvinner tjent med å innta en fiendtlig holdning til menn generelt, være seg i samfunnet generelt eller på hjemmebanen.''

Det er jeg helt enig i, men det er da nyanseforskjeller mellom krigføring og fiendlig holdning til menn generelt og det å jobbe for likestilling og likeverd på forskjellige arenaer?

Ja, vi har kommet langt i Norge, men det er ikke ensbetydende med at vi er i mål. For ikke å snakke om kvinners stilling på verdensbasis..

Ja takk til mangfold, nei takk til undertrykkelse!

''Det er jeg helt enig i, men det er da nyanseforskjeller mellom krigføring og fiendlig holdning til menn generelt og det å jobbe for likestilling og likeverd på forskjellige arenaer?''

Det har jeg allerede skrevet. Vi kvinner har forsatt en lang vei å gå og det gjelder å bruke de rette midler for å komme dit. Fientliggjøring, krigføring og sutring er i mine øyne feil midler.

''Ja, vi har kommet langt i Norge, men det er ikke ensbetydende med at vi er i mål. For ikke å snakke om kvinners stilling på verdensbasis..''

Vi er langt fra i mål og mange har det langt verre som du er inne på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...