Gå til innhold

Hvor mange er det som misliker en?


Gjest emjar

Anbefalte innlegg

Gjest emjar

Jeg har hørt at det skal være en viss prosent mennesker som bare ikke liker en. Men jeg husker ikke hvor stor denne prosenten var?

Personlig misliker jeg sterkt personer som tror de vet så mye bedre og som skal liksom lære meg ting jeg kan. Noen ganger hender det jeg ikke liker så godt en person p.g.a noe i væremåten. Kan da ikke sette ord på det men hvis de ikke ser meg omtrent i øynene eller virker litt hånlig og arrogant i blikket så kan jeg mislike personen. Men jeg liker stort sett de fleste jeg treffer på. Hvilken mennesketyper kan du fort mislike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fokus rett sted

Jeg mener at psykologen min sa at 83 % liker en av de som er rundt en. Er det ikke bedre å fokusere på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt å misliker folk. Jeg synes det er fasinerende at vi er forskjellige, og prøver å forstå andres tankegang.

Når det er sagt, så er det selvsagt folk jeg liker bedre enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen en psykolog

Det finnes selvsagt ikke en fastlagt viss prosent av folk som ikke liker deg. Det vil variere. Men fordi folk er forskjellige, med forskjellig smak, er det klart at noen vil like deg (eller meg), andre ikke, og de aller fleste bryr seg ikke.

Et godt sitat (husker ikke hvem som sa det): "What you think of me is none of my business".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is me today

Jeg liker de aller fleste - 95 % kanskje. Liker uansett alltid noe ved alle, om jeg ikke liker alt ved dem. Jobber med mennesker og syns alltid det er noe jeg liker ved hver enkelt, selv om jeg ikke nødvendigvis kunne sett for meg å være personlig venn med dem. Liker ikke så godt folk som ikke har selvironi og ikke tar en spøk. Om de i tillegg er veldig sårbare og mistenksomme så syns jeg det blir litt slitsomt å ha kontakt med dem. Grinete folk som bare skal kritisere og klage syns jeg også er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Auroria

Det finnes selvsagt ikke en fastlagt viss prosent av folk som ikke liker deg. Det vil variere. Men fordi folk er forskjellige, med forskjellig smak, er det klart at noen vil like deg (eller meg), andre ikke, og de aller fleste bryr seg ikke.

Et godt sitat (husker ikke hvem som sa det): "What you think of me is none of my business".

Hørtes fint ut å være pasienten/klienten din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ranjar

Jeg mener at psykologen min sa at 83 % liker en av de som er rundt en. Er det ikke bedre å fokusere på det?

Jo du har rett i at en bør fokusere på alle en liker eller som liker en selv.

På mitt arbeidssted er det 20 ansatte. Av desse er det to personer jeg ikke liker. Ser det stemmer med det som er omtrent på det normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...