Gå til innhold

Diclofenac og diclofenackalium

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kan noen svaret på det

Jeg bruker det også mot migrene.

Jeg har tatt et par stk, for jeg var på ferie og kom meg derfor ikke på apoteket, og trodde det var et synonympreparat. Kan jeg gå tilbake og få det rette i tilfelle? Jeg har resepten som viser at de har gjort feil.

Gjest felleskatalogen

Diclofenac tilsvarer Voltaren og har virkningsmekanisme:

''Klassifisering: Ikke-steroid antiinflammatorisk og antirevmatisk middel. Virkningsmekanisme: Hemmer prostaglandinsyntesen. Eksakt virkningsmekanisme er ikke klarlagt. Gir markert lindring av symptomer som smerte ved hvile og bevegelse, morgenstivhet og hevelse av leddene ved revmatiske sykdommer, og gir bedret funksjon. Preparatet har en uttalt smertestillende effekt ved moderat og sterk smerte. Injeksjonsvæsken er spesielt egnet for initiell behandling av inflammatoriske og degenerative revmatiske sykdommer og smertefulle tilstander som følge av inflammasjon av ikke-revmatisk opprinnelse. Morfinsparende ved postoperativ smerte. ''

DiclofenacKalium tilsvarer Cataflam og har virkningsmekanisme:

''Hemmer prostaglandinsyntesen. Eksakt virkningsmekanisme er ikke klarlagt. Hurtig innsettende effekt, og derfor vel egnet i behandling av akutte smertetilstander. Uttalt analgetisk effekt ved moderat til sterk smerte. Ved posttraumatiske og postoperative inflammatoriske tilstander lindrer diklofenak både spontan smerte og smerte ved bevegelse. Reduserer inflammatorisk hevelse og sårødemer. Ved behandling av primær dysmenoré reduseres blødningen. ''

Felleskatalogen.no er en fin ting

Gjest felleskatalogen

Jeg bruker det også mot migrene.

Jeg har tatt et par stk, for jeg var på ferie og kom meg derfor ikke på apoteket, og trodde det var et synonympreparat. Kan jeg gå tilbake og få det rette i tilfelle? Jeg har resepten som viser at de har gjort feil.

Jeg kan ikke dette, men for meg ser det ut i felleskatalogen som det ene er stikkpille og det andre vanlig pille. Muligens fungerer de helt likt. Men du vet vel om du har fått stikkpiller eller ikke, så jeg er nok kanskje hel på trynet ;-) Spør på apoteket, du

Gjest kan noen svaret

Jeg kan ikke dette, men for meg ser det ut i felleskatalogen som det ene er stikkpille og det andre vanlig pille. Muligens fungerer de helt likt. Men du vet vel om du har fått stikkpiller eller ikke, så jeg er nok kanskje hel på trynet ;-) Spør på apoteket, du

Ja, jeg tror jeg går og bytter. At jeg har begynt på den er jo ikke min feil. Jeg stolte på at jeg hadde fått rett fra dem, og trodde at tablettene hadde fått ny form. Det er jo på resept dette her, så de skal jo dobbeltsjekke. Pakken ser likedan utenpå. Den er muligens litt mindre, men ellers helt lik. Det er ikke sikkert det er viktig med den kaliumen, men det må jo være en grunn for den. Det er med andre ord ikke helt det samme virkestoffet, og det ser ut for meg som om det er den med kalium som har migrene som indikasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...