Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har over en periode hat problemer med nyrene,De er helt fulle av syster fra 4cm i diameter og nedover. Kreatininet liger på 120 er sterkt plaget av stikking svie og kløe på huden i tilleg har jeg smerter i nyreregionen og nedover høyre ben. Min fastlege kan ikke si hva dette skyldes.Kan du hjelpe meg?

Skrevet

Da jeg var gravid med førstemann fant legene ut at han hadde systenyre. Samtidig oppdaget de at jeg hadde nyresyster.

Har dette noen sammenheng?

Bør jeg kontrollere nyrene mine? Sønnen min er nå 10 år gammel. Vi er begge friske og har ikke hatt noen plager med nyrene.

Trygve Talseth, Urolog
Skrevet

Da jeg var gravid med førstemann fant legene ut at han hadde systenyre. Samtidig oppdaget de at jeg hadde nyresyster.

Har dette noen sammenheng?

Bør jeg kontrollere nyrene mine? Sønnen min er nå 10 år gammel. Vi er begge friske og har ikke hatt noen plager med nyrene.

Nyresyste er helt vanlig og ufarlig. Cystenyrer betry at nyrene er gjennomsatt av cyster, og dette kan føre til nyresvikt. Dette kan være arvelig.

Jeg synes det må være riktig at du får kontroll av dere begge to, og få klarhet i hvordan tilstanden er.

Trygve Talseth, Urolog
Skrevet

Cystenyrer kan gi nyresvikt, men det har jo ikke du med kreatinin på 120. Jeg tror ikke dette kan forklare de andresymptomene du har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...