Gå til innhold

Hvordan foregår tvangsmedisinering?


Gjest tvangsmedisinering

Anbefalte innlegg

Gjest tvangsmedisinering

Er litt nysgjerrig på det. Hvis en person må tvangsmedisineres, må de da åpne munnen til vedkommende, stappe pillene inn og tvinge personen til å svelge, eller finnes det en mer human måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest been thereyuu

Jeg ble det en gang. Puttet i en seng med en klynge av folk over meg. Buksen ble dratt ned og en spøryte i rumpa. Ble ikke roligere av det, men ble satt ute av stand til å stå oppreist på grunn av svimmelhet.

Helt jævlig og unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest been thereyuu

Kan alle medikamenter gis i sprøyteform?

Nei, men medisin i sprøyteform finnes for de fleste tilstander i psykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kolebra

Vet ikke hva jeg hadde syntes var verst jeg. At de holdt meg og tvang i meg medisiner i tablettform eller holdt meg for å trykke en lang sprøytespiss i meg, (noe som kan være svært smertefullt ved motstand.)

Syntes egentlig begge deler hørtes like gale ut. Grøss og gru at dette er lov i dag. Skjønner de må gjøre det hvis det er alvorlig fare for liv og helse for pasienten selv og andre, men etter å ha jobbet litt på psyk, har jeg har erfart at det ikke alltid nødvendigvis er det. Føler tvangsbehandling ofte blir misbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Først får man gjerne tilbud om mikstur, den går det ikke ann å gjemme, så blir det sprøyte hvis man ikketar mikstur. Miksturen smaker helt grønnjævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tilbud om tabletter

Jeg har aldri selv blitt tvangsmedisinert, men har snakket med medpasienter som har blitt det. Samtlige har fortalt at de først har fått tilbud om å ta medisinene i tablettform, dersom de har motsatt seg dette er det sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...