Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest serser
Skrevet

Hvor "hellig" er Gud i kristen lære? Kan vi for eksempel be til Gud når vi sitter på do?

I islam kan man be "overalt", står det i læreboka, men hvor er overalt? De bruker jo å vakse seg og har på kalott på hodet, ligger på et bønneteppe og en stein til å berøre pannen med. Helligheten hos Allah er vel mer hellig hos de kristnes oppfatning av Gud.

Gjest ser ser
Skrevet

Beklager skrivefeil. Ble litt ivrig.

Vaske*

Gjest Articolato
Skrevet

Gud er bare tull. Funnet på av idioter for 2000 år siden. Sier dette med fare for å bli drept.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Helligheten hos Allah er vel mer hellig hos de kristnes oppfatning av Gud.''

Du skriver vel feil her..

For kristne er Jesus symbolet for vår tro;)

Vi tror at "frelsen" er fri, og gis til alle som tror på Jesus, og vi har ikke lov til å fordømme andre...

Gjest segunda
Skrevet

Gud er bare tull. Funnet på av idioter for 2000 år siden. Sier dette med fare for å bli drept.

Gud ble ikke "funnet" opp for 2000 år siden. Gudsideer er mye mye eldre. Jødedommen er den elste av de tre religionene som har samme opprinnelse. Kristendommen og islam kom senere.

Gud var lvinnelig engang i tiden og det håper jeg kommer igjen. Det å se på gud som mann er fordi menn har hersket over verden.

Skrevet

I min tro kan jeg absolutt be om jeg sitter på do. Gud er ikke hellig for meg. Han er ingen person. Han er en kraft som er rundt meg uansett hvor jeg befinner meg, og som jeg kan be til uansett hva jeg gjør.

Svarene kommer ikke nødvendigvis når jeg ønsker og på det viset jeg ønsker, men de kommer :)

Hvordan andre kristne ser på det, vet jeg ikke.

Gjest Kolebra
Skrevet

At muslimer tilber Gud som "helligere" enn hva ofte kristne gjør, tror jeg handler mest om kulturen til muslimene. Muslimer som er født og oppvokst i Norge har feks ofte et mer avslappet forhold til troen sin på samme maåte som ofte kristne har til sin tro.

Skrevet

Be kan man gjøre overalt. Alt som er en handling i samtråd med Gud er Hellig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...