Gå til innhold

Stressmestring og irritasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Irrargo

Hei, jeg er i siste halvdel av 40-årene og er i jobbsammenheng iferd med å innta en mer ledende rolle. Jeg engasjerer meg også i samfunnet forøvrig. Jeg er etter egen vurdering relativt flink til å se alle vinklinger og medta alle forhold i mine vurderinger noe som tilsier at jeg kan innta ledende roller som jeg også er svært interessert i. Problemet er imidlertid at jeg i møter med andre personer som enten har sterke meninger som går på tvers av mine, som er sterk og overtar en debatt eller som reagerer med litt irritasjon eller aggresjon fører til at jeg selv lett reagerer med irritasjon og har vansker med å finne riktige ord / formuleringer. Pulsen kan lett stige og jeg føler at jeg kan miste litt kontrollen. I en ledende rolle må man håndtere slike situasjoner men jeg er usikker på hvordan det kan læres. Det kan nevnes at jeg også kan være litt nervøs foran møter med ukjente, store grupper, etc. som jeg antar er relatert til spenningsnivå, prestasjonsangst, mestring. Ønsker tips i denne sammenheng. Jeg er INGEN pillemisbruker men jeg har også tenkt tanken om å kunne ha en form for beroligende å ty til inntil man har vært gjennom og lært seg denne mestringen. F.eks. føler jeg at jeg ikke ville hatt disse problemer hvis jeg hadde tatt litt alkohol i forkant. Tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344060-stressmestring-og-irritasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tydelig og klar

Alle kan selvsagt si sin mening. Men i en jobb der du er leder og har den høyeste utdannelsen så må de andre godta at det er du som bestemmer. Har de du er leder fo,r høyere utdannelse enn deg så du må la de ta en del bestemmelser, i såfall det de er best kompetent på.

Har de samme utdannelse som deg er det naturlig å lytte og la alle være med å ta en bestemmelse.

Tror du må være tydelig og klar. En del med lavere utdannelse er misunnelige og maktsyke og de kan være vanskelige å takle. Du skriver ikke så mye om desse rollene dere har på jobben så det hele kommer ann på. Det er uansett utrolig frekt av de som skal assistere og tro at de kan sjefe over de som er høyere opp i systemet. De bør vel som barn ha grenser og klar beskjed om hvor de hører til i hierarkiet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...