Gå til innhold

Matforgiftning!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Jeg har hatt oppkast,kvalme,litt diare` og feber i 2 uker nå.Jeg ble dårlig etter å ha vært på kinaresturant.Jeg ble sendt på legevakt hvor jeg fikk beskjed at jeg hadde salmonella.Da jeg kom til min vanlige lege sa han at det antakentlig var en matforgiftning eller mage/tarm katarr.Han tok blodprøver og avføringsprøve.Alle var i orden.Da det hadde gått 2 uker,gikk jeg igjen til legen.Fortalte at alt jeg spiste kom opp igjen,og jeg hadde hatt feber,og konstant kvalme og hodepine.Han skrev ut noen kvalmestillende,men de ga meg bare enda mer luft i magen.Jeg går ofte å "raper"fordi jeg er så kvalm.Han sa at vi måtte bare vente og se.Jeg har gått i over 2 uker nå faktisk,og jeg får ikke i meg mat.Har veldig vondt i hodet,og fungerer ikke på jobb i det hele tatt.Samboeren min blir veldig bekymret ettersom det har gått så lang tid.Hva bør jeg gjøre?var ikke legen min litt snar med å si "bare vent litt til".Håper indelig noen kan svare meg.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Dersom du nå er feberfri, diareen er beskjeden og du får i deg tilstrekkelig med flytende føde, er det kanskje ikke så mye annet å gjøre enn å se tiden an.

Bruk av antibiotika ved salmonella-infeksjoner (har avføringsprøvene vist at du har en slik infeksjon?), vil ofte forlenge varigheten av infeksjonen.

Husk at personer som arbeider i barnehager, helsevesenet og i næringsmiddelindustrien er pålagt enkelte begrensninger hvis de har salmonellinfeksjon. Hvis dette kan gjelde deg bør du snakke med legen din om dette.

For en sikker vurdering av spørsmålet må du eventuelt oppsøke lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...