Gå til innhold

Trenger hjelp nå..

Anbefalte innlegg

Gjest anonym bruker

Jeg har vært 3 år i psykriatisk behandling ved dps, uten å kommet nærmere en pusteøvelser. Jeg skal bli stengt inne snart, og jeg kommer til å dø. Er der en lege som er spesialist innen området, som kan hjelpe meg, jeg er kommet langt med meg selv. Jeg har hastverk, for jeg fikk beskjed om innlåsings avgjørelse mandag 15 mars 2010, og innlåselse fra 0 til vet ikke dager, men ikke lenger en en mnd. Fastlegen min er min reddende engel mange ganger,, får ikke tak i han. . Men jeg håper der kan hjelpe meg, for jeg strekker hånden min ut nå, for et hjelp, har ingen andre å gå til. Håper på et raskt og positivt svar, da dette betyr mye for meg min kone og 3 barn, og fremtiden. Takk hilsen jan

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344117-trenger-hjelp-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare godt ment

Jeg skjønner ikke spørsmålet.

Innlåsing?

Det var tidligere et lengre innlegg med mange personlige opplysninger, webmaster har redigert en hel del opplysninger bort.

Jeg leste det opprinnelige innlegget og tror at han mener innlåsing i psykiatrisk institusjon.

Gjest UPF58

Innlåsing?

Kankje han mener tvangsinnleggelse? Det er ingen som dreper deg.Du må kanskje bruke medisiner,og du blir sikkert sykemeldt for en tid,men ingen vil deg til livs.Er du psykisk syk kan du kanskje bli innlagt 2 uker,er du frisk kommer du ut neste dag.Er du redd for å miste kone og barn? Er det ikke best at legene finner ut hva som feiler deg først?

Gjest Jan Erik Sunde

Innlåsing?

Beklager jeg ikke utdypet meg nok, men ved innelåst mente jeg sperret inne på lukket fengsel. Jeg har tilsammen 14 år fengsel bak meg. Noe som har gått greit etter forholdene. Dette er min minste dom (10mnd),og den som kommer til å ta livet av meg. I 2003 under opptaksprøven til sikkerhets kurs, fikk jeg mitt første møte med klaustroforbi, etter det har hele livet mitt forandret seg. Jeg har flere ganger holdt på å ta livet av meg, og nesten klart det. Jeg tenker oftere og oftere på de forskjellige alternative måtene å bli ferdige. Finner liksom ingen lyst til å leve, men jeg er så glad i livet, så jeg har ikke lyst til å dø heller. Men jeg er bare så utrolig sliten, og har ikke krefter til å kjempe mer. Jeg har alltid blitt misbrukt av alle, og jeg som barn spurte etter hjelp. Av voksne (fotball treneren min), endte jeg opp i et ny krig med mine mest flaue øyeblikk i mittt liv (en smart psykopat Pedofil). Som laget livet mitt UTE til helvete, og pappa livet til helvete hjemme. Har kun fortalt min psykolog og psyk sykepleier noe av dette, mest om pappa. Men nå skal noen meningsløst ta livet mitt, når det finnes så mange gode alternativer der ute. Jeg trenger hjelp av noen som kan noe om klaustroforbi. Tusen takk til dere som har svart på mitt forige innlegg. hilsen Jan

Annonse

Gjest Jan Erik Sunde

Takk for brevet. Det er ikkje vanskelig å forstå at du syter med å bli innsatt til soning. Desverre er det lite eg kan gjere frå og til med det. Me har lenge prøvd å få deg motivert for innleggelse for å gjere noko med rusmisbruket ditt, utan at du har vore interessert i det. Eg vil tru at eit frivillig behandlingsopphald og rusfrihet ville ha auka sjangsane dine for å unngå soninga, men nå er det for seint for denne løysinga. Eg vil anbefale at du under soninga søkjer om overføring til soning i rusinstitusjon etter § 12.

Med helsing

Bjarne Bråtveit

Kommunelege

Gjest simple as that?

Takk for brevet. Det er ikkje vanskelig å forstå at du syter med å bli innsatt til soning. Desverre er det lite eg kan gjere frå og til med det. Me har lenge prøvd å få deg motivert for innleggelse for å gjere noko med rusmisbruket ditt, utan at du har vore interessert i det. Eg vil tru at eit frivillig behandlingsopphald og rusfrihet ville ha auka sjangsane dine for å unngå soninga, men nå er det for seint for denne løysinga. Eg vil anbefale at du under soninga søkjer om overføring til soning i rusinstitusjon etter § 12.

Med helsing

Bjarne Bråtveit

Kommunelege

Følg det rådet da vel, søk § 12 når du er kommet inn.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Beklager jeg ikke utdypet meg nok, men ved innelåst mente jeg sperret inne på lukket fengsel. Jeg har tilsammen 14 år fengsel bak meg. Noe som har gått greit etter forholdene. Dette er min minste dom (10mnd),og den som kommer til å ta livet av meg. I 2003 under opptaksprøven til sikkerhets kurs, fikk jeg mitt første møte med klaustroforbi, etter det har hele livet mitt forandret seg. Jeg har flere ganger holdt på å ta livet av meg, og nesten klart det. Jeg tenker oftere og oftere på de forskjellige alternative måtene å bli ferdige. Finner liksom ingen lyst til å leve, men jeg er så glad i livet, så jeg har ikke lyst til å dø heller. Men jeg er bare så utrolig sliten, og har ikke krefter til å kjempe mer. Jeg har alltid blitt misbrukt av alle, og jeg som barn spurte etter hjelp. Av voksne (fotball treneren min), endte jeg opp i et ny krig med mine mest flaue øyeblikk i mittt liv (en smart psykopat Pedofil). Som laget livet mitt UTE til helvete, og pappa livet til helvete hjemme. Har kun fortalt min psykolog og psyk sykepleier noe av dette, mest om pappa. Men nå skal noen meningsløst ta livet mitt, når det finnes så mange gode alternativer der ute. Jeg trenger hjelp av noen som kan noe om klaustroforbi. Tusen takk til dere som har svart på mitt forige innlegg. hilsen Jan

Jeg kan love deg at du ikke komme rtil å dø av klaustrofobi.

Du blir ufrivillig utsatt for den ubehageligste, men sannsynligvis også den mest effektive måten å behandle fobi på: Flooding.

Det blir tøfft de første par dagene. Deretter er klaustrofobien forsvunnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...