Gå til innhold

MIn ssri historie

Anbefalte innlegg

ink1365380698

Ingen vil tro hvor syk jeg ble av ssri abstineser. Og jeg er ikke alene, men det vil ikke NHD høre noe om. Viser til www. motkur.no. Nå har jeg fått spalteplass her og skrevet om det til det kjedsommelige , men NHD mener jeg ikke er representativ, og det er nok sikkert riktig, men jeg er ikke den eneste som opplever dette som "revegift" Skriver gjerne en gjentakelse for evt nye lesere.

Jeg slet/(sliter) i mange år med svimmelhet (bevegelses syke) og trykk i hodet, kvalme samt energiløshet. Etter utallige somatiske undersøkelser over år, mente legen at det kunne være psykosomatisk, noe jeg ikke hadde noe tro på selv da jeg ikke hadde vært hverken depresiv eller hatt angst, men han anbefalte et forsøk med cipralex.- for å se om det "kunne" hjelpe. Hadde jeg ikke takket ja til det hadde livet mitt vært helt anneledes nå. Jeg fikk panikk anfall??(toksiske anfall) da jeg gikk på dem.--så ille at jeg trodde min siste time var kommer hver gang------ og hadde et h. av abstinenser da jeg sluttet --inklusive en alldeles forferdelig depresjon, kastet opp, var så svimmel at jeg ikke kunne gå, greide nesten ikke løfte hodet av armhet, strøm i hele kroppen-- den jaget rundt i hele meg-- sov ikke--- med mye mer. Lå rett ut . Det verste er at jeg i to år fikk gjentakende depresjoner med oppkast og total utmattelse, kunne vare fra to dager til 3 måneder.Kom og gikk. Og dette fikk jeg til tross for at jeg da brukte aurorix. Så jeg er ikke i tvil om at disse episodene og skyldtes cipralex bruken. Jeg har fått fobisk angst for bilkjøring å grunn av toksiske anfall på cipralex da jeg kjørte bil, jeg har fått sosialangst, og våknet/våkner med en vond knute inni meg omtent hver morgen, dette var og verst det første året etter avvenningen. Mine gamle plager som svimmelhet og energiløshet har fordoblet seg. Jeg er blitt ufør. Drev klesbutikk som jeg måtte selge --- så slik ble livet under og etter ssri for meg. I abstinesfasen som varte i mange uker, ble jeg hasteinnlagt på sykehus. Der ble jeg tilvendt xanor og zyprexa, begge deler skulle hjelpe meg over kneiken---- men jeg klarte ikke slutte med dem. etter at abstiensene var over... Så nå går jeg på fire slag tabletter--- aurorix, zyprexa 2,5 mg, 0,75 g xanor og 7,5-10 mg valium. Valium var det eneste jeg brukte før ssri. 7,5 -20 mg daglig på grunn av svimmelhet og spenninger. Nå er jeg avhengig av 4 slag og hater det. Hadde jeg ikke tatt den ssri kuren hadde jeg fortsatt hatt butikken min og fortsatt stått på den lille valium dosen.....og levd. Legger til at jeg trappet ned cipralex i sju måneder ned til en--- kvart--- 5mg som jeg sluttet på altså 1,25 g-- og da var h løs---

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344164-min-ssri-historie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...