Gå til innhold

Hvorfor kan ikke alle snakke med alle?

Anbefalte innlegg

Gjest UPF58

Hvorfor er det i Norge,og ingen andre steder slik at man ikke "har lov til" å snakke med mennesker i en viss aldersgruppe? Jeg blir her inne nektet å snakke med mennesker under 30.Jeg er 51.Og trør fremdeles å snakke med alle mennesker i alle aldresgrupper uansett utseende og nationalitet.Skulle tatt seg ut om neg skulle nekte å snakke med folk over 70.Eller med kvinner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344178-hvorfor-kan-ikke-alle-snakke-med-alle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan alle snakke med alle, men når du stadig opplever at spesielt yngre kvinner avviser deg når du prøver å ta kontakt (selv om du ikke mener å flørte) så bør du kanskje gå litt i deg selv og prøve å finne ut hvordan du fremstår overfor disse?

Annonse

Det samme skrev du vel i går....

ja..litt gjentakelser her.. du kan snakke med hvem du vil, men hvis de ikke vil snakke med deg så er det ikke så mye å gjøre med det. alle blir avvist i ny og ne. men mulig de under 30 føler du er for påtrengende.. kommer an på settingen, hvordan du nærmer deg jentene og hva du sier. er det på et utested eller lignende vil det nok sikkert bli sett på som om du "prøver" deg og de vil føle det er påtrengende og ukomfortabelt pga aldersforskjellen.

Gjest UPF58

ja..litt gjentakelser her.. du kan snakke med hvem du vil, men hvis de ikke vil snakke med deg så er det ikke så mye å gjøre med det. alle blir avvist i ny og ne. men mulig de under 30 føler du er for påtrengende.. kommer an på settingen, hvordan du nærmer deg jentene og hva du sier. er det på et utested eller lignende vil det nok sikkert bli sett på som om du "prøver" deg og de vil føle det er påtrengende og ukomfortabelt pga aldersforskjellen.

Snakker ikke om utesteder i det hele tatt.Snakker om i butikken,på trikken og vanlige steder.Føler meg mobbet og hemmet her inne siden andre vil fortelle meg hvem jeg "får lov til" å snakke med og når.Hvis folk ikke svarer,eller de har solbriller på sier det sitt.De liker å være anonyme og "norske".Opplever flere ganger at folk bare snur ryggen til midt i en samtale,eller er det enetale? Det virker som det er typisk norsk å være uhøfflig,eller er det bare Oslofolk?

Gjest selvskader

Snakker ikke om utesteder i det hele tatt.Snakker om i butikken,på trikken og vanlige steder.Føler meg mobbet og hemmet her inne siden andre vil fortelle meg hvem jeg "får lov til" å snakke med og når.Hvis folk ikke svarer,eller de har solbriller på sier det sitt.De liker å være anonyme og "norske".Opplever flere ganger at folk bare snur ryggen til midt i en samtale,eller er det enetale? Det virker som det er typisk norsk å være uhøfflig,eller er det bare Oslofolk?

''Føler meg mobbet og hemmet her inne siden andre vil fortelle meg hvem jeg "får lov til" å snakke med og når''

det er din egen fortolkning

Gjest Istapp

Nei,menn over 50 har ikke tillatelse fra kvinner her inne til å snakke med kvinner under 30.Det er forbudt.DOL kvinnene har talt.

Det der er jo bare tull! Har noen sagt det? Har ikke fått det med meg,men DOL folket bestemmer vel ikke reglene her inne. Å skrive navnet sitt her er jo ikke lurt,det er for å beskytte deg selv du ikke skal gjøre det :-)

Gjest jente under 30

Det er ingen som nekter deg å snakke med alle mennesker du ser. Men du lurer på hvorfor ikke alle kvinner vil småprate med deg, og vi svarer deg hva vi kan tenke oss av årsaker. Personlig hadde jeg heller tatt bilen enn å sitte og tørrprate med ukjente på trikken. Hvorfor irriterer det deg?

Annonse

Gjest UPF58

Det er ingen som nekter deg å snakke med alle mennesker du ser. Men du lurer på hvorfor ikke alle kvinner vil småprate med deg, og vi svarer deg hva vi kan tenke oss av årsaker. Personlig hadde jeg heller tatt bilen enn å sitte og tørrprate med ukjente på trikken. Hvorfor irriterer det deg?

Det irriterer meg hvis noen mennesker tror de er bedre enn andre.

La oss glemme de mellom 16 og 25.Jeg forbeholder meg retten til å snakke med alle mennesker over 25.På trikken,på rema,over alt.MEN jeg ser an situasjonen.Har de hund,spør jeg om rasen,har de barn,spør jeg om alder.Er de pene og alene,går jeg bare forbi og kanskje smiler til dem.Jeg ble ganske sjokkert en gang ei jente som sikkert var under 25,smilte til meg.Hun reddet min triste dag.

Jeg kommer herved til å nekte å være hyggelig og høflig overfor jenter under 25,så er jeg på den sikre siden.Men er det to jenter på 10 i følge,blir situasjonen en helt annen.Da kanskje de spør meg om veien eller noe.Kanskljer spør jeg de om de liker hester eller noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...