Gå til innhold

arv igjen...

Gjest vanskelige greier...

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelige greier...

Leste den andre tråden om arv: Da min mor døde og min far overlot gården til min bror, fikk han både mor- og farsarv utbetalt. (250 000 fra hver, totalt 500 000). Jeg og min søster fikk 100 000 hver utbetalt.

Nå kan min far komme til å leve lenge enda, så det er ikke snakk om noe videre arveoppgjør på lange tider enda. Men er det sånn at jeg og min søster burde få rentekompensasjon for kr 400 000 hver de årene som har gått mellom utbetalingene?

En annen sak er at jeg ikke kan fatte at det finnes midler i boet til å gi oss alle lik arv. Pappa bestemmer selvsagt selv hva han gjør med pengene sine, men jeg tror det kommer til å bli midlt sagt skevt fordelt. Jeg og min søster har ikke vært involvert i dette "arveoppgjøret" i det hele tatt, der noe pappa og min brir har holdt på med (vi andre bor langt unna).

Noen som har synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344210-arv-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...