Gå til innhold

NHD, abstinenser?

Anbefalte innlegg

Gjest har det tungt

Jeg håper du kan svare meg på dette, NHD. Jeg har det så fryktelig vanskelig. Jeg har gått på sobril i over tre år. Varierende doser, tidvis høye, andre perioder ikke så høyt.Innimellom har jeg hatt pauser, men begynt på igjen. Nå kuttet jeg for fire uker siden, og det for godt. Blir jeg bra igjen etter dette, skal jeg ikke røre en sobril. For hver gang jeg har sluttet har det vært tyngre å slutte, til tross for lavere doser. Jeg vet at abstinenser kan vare så lenge som 3-4 mnd, og i hvert fall 1-2 mnd. I begynnelsen er det selvsagt verst. De to første ukene var ille. Så har det gått litt opp og ned de to neste. De siste par dagene har jeg vært så dårlig at jeg vurderer å legge meg inn. Jeg er alvorlig redd for meg selv, og jeg klarer ikke ta vare på meg selv. Det herjer i kroppen min. Kan det virkelig være mulig at abstinensen kan slå en så sterkt etter fire uker? Jeg har lest om reboundeffekt, og vet at det kan gå litt opp og ned. Jeg har ikke vært så deprimert disse årene, men nå er jeg både deprimert og angsten herjer. Jeg føler ikke den er knyttet til et tankeinnhold, annet enn redselen for at jeg ikke vil komme meg. Det sitter liksom i kroppen, og det kjennes fysisk og nesten kjemisk ut. Det er nesten verre enn i starten.Det eneste jeg er redd for nå er at jeg ikke skal komme meg og bare forbli slik. Da vet jeg ikke hvordan det skal gå.

Kan man bli så dårlig etter fire uker av abstinens? Bør jeg starte opp med en annen medisin, eller bør systemet få sjansen til å komme seg igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344225-nhd-abstinenser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...