Gå til innhold

Hvordan formulere dette på godt engelsk?

Anbefalte innlegg

Gjest hybelbeboer
Skrevet

jeg bor sammen med fem andre i et studentfelleskap og føler for å skrive et oppslag om at folk må begynne å rydde etter seg.

jeg vil skrive noe sånt som:

folkens nå er det for mye rot her, med skitne tallerkner og søppe. Kan vi alle gjøre en innsats for å få det hyggelig på kjøkkenet? Noen forslag, er så dårlig i engelsk.

Gjest Strustehodet
Skrevet

''folkens nå er det for mye rot her, med skitne tallerkner og søppe. Kan vi alle gjøre en innsats for å få det hyggelig på kjøkkenet? Noen forslag, er så dårlig i engelsk.''

People, it's a mess here. There are dirty plates and trash everywhere. Please help making it a nicer place to be.

Gjest hybelbeboer
Skrevet

''folkens nå er det for mye rot her, med skitne tallerkner og søppe. Kan vi alle gjøre en innsats for å få det hyggelig på kjøkkenet? Noen forslag, er så dårlig i engelsk.''

People, it's a mess here. There are dirty plates and trash everywhere. Please help making it a nicer place to be.

Gjest majas mamma
Skrevet

He, he, på kantina på skolen jeg jobber står følgende oppslag. Mora di jobber ikke her. Rydd opp etter deg.

Your mother doesn´t work here. Clean up after yourself.

Gjest Strustehodet
Skrevet

He, he, på kantina på skolen jeg jobber står følgende oppslag. Mora di jobber ikke her. Rydd opp etter deg.

Your mother doesn´t work here. Clean up after yourself.

Hehe, litt arrogant kanskje? ;)

Gjest Elextra
Skrevet

''folkens nå er det for mye rot her, med skitne tallerkner og søppe. Kan vi alle gjøre en innsats for å få det hyggelig på kjøkkenet?''

Guys, it's a mess here, with dirty dishes and trash.

Can't we all make an effort to keep it pleasant in the kitchen?

Gjest Strustehodet
Skrevet

''folkens nå er det for mye rot her, med skitne tallerkner og søppe. Kan vi alle gjøre en innsats for å få det hyggelig på kjøkkenet?''

Guys? Ellers må jeg si din oversettelse var litt aggresiv!

Mary Poppins
Skrevet

Guys? Ellers må jeg si din oversettelse var litt aggresiv!

Folkens oversettes som regel med "guys", uavhengig om det er jenter eller gutter det er snakk om.

Og Elextras oversettelse var jo ganske "spot on" i forhold til det du selv ville få oversatt.

Gjest Strustehodet
Skrevet

Folkens oversettes som regel med "guys", uavhengig om det er jenter eller gutter det er snakk om.

Og Elextras oversettelse var jo ganske "spot on" i forhold til det du selv ville få oversatt.

Folkens oversetters med "people"! Tallerkner oversettes med "plates". Det er er lov å være vennlig.

Gjest Strustehodet
Skrevet

''Can't we all make an effort to keep it pleasant in the kitchen?''

Can not we all make...

Man er mer vennlig om man skriver

Can we all make...

Mary Poppins
Skrevet

Folkens oversetters med "people"! Tallerkner oversettes med "plates". Det er er lov å være vennlig.

Jeg trodde du var trådstarter men ser nå at du ikke er det.

Elextra gjorde jo akkurat som hun ble spurt om, altså oversatte det trådstarter ønsket å få oversatt. Det med høfligheten må du nesten kritisere trådstarter for.

Guys er forøvrig veldig vanlig å si når man skal omtale flere enn en person.

Gjest Elextra
Skrevet

''Can't we all make an effort to keep it pleasant in the kitchen?''

Can not we all make...

Man er mer vennlig om man skriver

Can we all make...

Hva er du ute etter?

Jeg synes det ble bedre slik jeg skrev det.

Skrevet

Hva er du ute etter?

"Please make an effort..." er bedre.

Husk at man må ha med høflighetsfraser på engelsk.

Med vennlig hilsen

Gjest Strustehodet
Skrevet

Hva er du ute etter?

Som Sør sier så man man må ha forsøke å være vennlig, noe du ikke var.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...