Gå til innhold

" men det er ingen andre som har klaget på den"


Anbefalte innlegg

Gjest misfornøyd kunde

Er det en slags hersketeknikk fra butikkens side når man vil reklamere på noe man synes hadde dårlig kvalitet?

Jeg kjøpte forleden to foccacia fra et bakeri som smakte fryktelig salt. Jeg gikk tilbake til bakeriet og klaget men fikk høre at de ikke hadde fått inn andre klager på den, og at de bare hadde strødd den med litt salt. Nå har jeg spist mye foccacia i mitt liv, og dette smakte som trolldeig. Jeg fikk til slutt kranglet meg til å bytte dem i noe annet.

Men er en klage bare gyldig når andre også har klaget? Det er vel ikke alle som har tid til å gå tilbake til bakeriet når de første har kjøpt noe? folk som er på vei til jobb kaster kanskje bare hele greia i søpla og håper at det smaker bedre neste gang? Det er noe annet når det er noe kostbart man har kjøpt enn bakerivarer.

Fortsetter under...

Gjest been there done that

Husker jeg bestilte to fristende pizzastykker på Evenes lufthavn i restauranten der. Fysjom. Bunnen var jo som sement og ferdigprodukt. Fikk tilbake pengene da etter litt diskusjon. Driter vel jeg i om andre klager.

Men hvorfor kan de ikke lage ordentlig mat?

Jeg synes det er viktig å si fra, ellers har jo ikke butikken mulighet til å forbedre seg. Vil de ikke høre, nei da har de ikke livets rett som butikk.

Gjest vi burde nok klage mer

Kjempeviktig å gi beskjed når man er misfornøyd. Vitner om utrolig dårlig kundebehandling i ditt tilfelle. Men jeg tror butikkansatte er så lite vante med at folk klager at de ikke vet hvordan de skal oppføre seg. Du gjorde helt rett i å klage. Modigere enn de fleste er jeg redd.....

Gjest misfornøyd kunde

Husker jeg bestilte to fristende pizzastykker på Evenes lufthavn i restauranten der. Fysjom. Bunnen var jo som sement og ferdigprodukt. Fikk tilbake pengene da etter litt diskusjon. Driter vel jeg i om andre klager.

Men hvorfor kan de ikke lage ordentlig mat?

Jeg synes det er viktig å si fra, ellers har jo ikke butikken mulighet til å forbedre seg. Vil de ikke høre, nei da har de ikke livets rett som butikk.

i tilbakemelding er jo en gave. Da har de muligheten til å smake på produktene selv. Om det stemmer så kan det hindre at de går med et økonomisk tap, dersom ingen vil kjøpe produktet til slutt.

Og det er vel ganske få kunder som går tilbake og klager hvis det ikke er hold i klagen.

Gjest selgeren

Du skulle ha sagt: da var det jammen godt jeg gjorde det!

Jeg jobbet på et spisested for noen år siden, og der var det en dame, som etter å ha spist opp alt hun hadde bestilt, kom bort i disken og sa "det er ikke meningen å klage, men...". Hadde hun kommet bort tidligere hadde hun jo fått noe annet.

Du skulle ha sagt: da var det jammen godt jeg gjorde det!

Jeg jobbet på et spisested for noen år siden, og der var det en dame, som etter å ha spist opp alt hun hadde bestilt, kom bort i disken og sa "det er ikke meningen å klage, men...". Hadde hun kommet bort tidligere hadde hun jo fått noe annet.

Jeg var ute og spiste en gang og da vi klagde på et stort hakk i toppen av vannkaraffelen svarte servitøren småsurt:"Men dere skal vel ikke drikke av karaffelen?" Du verden...

Det var flere småting vi reagerte på, klagde til ledelsen og fikk en del penger tilbake. Og dette var en av de bedre og meget veletablerte restaurantene i byen...

Annonse

Gjest høstløv

Jeg kjøpte en del fløtekaker hos et bakeriutsalg, og serverte disse om kvelden, de var sure, og ikke spisenes.

Neste dag gikk jeg for å klage, og ble møtt med svaret: "Denvar da ikke så sure", altså så viste betjeningen i butikken om at barerverket ikke holdt var fersk, men jeg fikk ikke igjen noe for å klage.

Men jeg ga meg ikke, for jeg syntes at det var for dårlig at bakeriutsalget hadde solgt varer, de viste var dårlige, så jeg ringte direkte til bakeriet og for å klage og fikk snakke med bakermesteren himself.

Resultatet ble at bakeriet leverte helt ny og fersk kake på døren i løpet av dagen.

Du skulle ha sagt: da var det jammen godt jeg gjorde det!

Jeg jobbet på et spisested for noen år siden, og der var det en dame, som etter å ha spist opp alt hun hadde bestilt, kom bort i disken og sa "det er ikke meningen å klage, men...". Hadde hun kommet bort tidligere hadde hun jo fått noe annet.

"da var det jammen godt jeg gjorde det!"

Den skal jeg huske!

Samme som i overskriften din har jeg også hørt de få gangene jeg klager på et produkt. Ville nok tro at det er riktig at dette er noe de har fått beskjed om å si - kanskje for å vippe oss litt av pinnen?

Men - det er jo ikke et reelt argument i forhold til det at man klager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...