Gå til innhold

Går det an å..? (sunn middag)

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Vi kommer rett fra hyttetur på fjellet og har fått overdose av feit og usunn mat, så nå må vi lage sunn (og kjapp) middag for å komme i vater igjen ;)

Går det an å hive frosne grønnsaker og frosne kyllingfileter (evt tine filetene først) i ildfast form og sette rett i ovnen? Kyllingen bruker jo ganske mye lengre tid enn grønnsakene på å bli gjennomstekt... Blir dette for tørt og kjedelig? Evt andre kjappe forslag? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344285-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-sunn-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tint kyllingen forsiktig i microen først og deretter stekt den i panna så den får stekeskorpe før du legger den i stekeovnen. Frosne grønnsaker blir ikke like gode som friske når de ovnsbakes etter min smak, men det lar seg gjøre. De kan også kokes i microen, det gjør jeg rett som det er.

I den ovnen jeg har nå så hiver jeg grønnsakene i en skål, har vann til det nesten dekker og lar dem stå i ca. 4 min. Enkelt og greit. :o)

Gjest togli

Jeg ville tint kyllingen forsiktig i microen først og deretter stekt den i panna så den får stekeskorpe før du legger den i stekeovnen. Frosne grønnsaker blir ikke like gode som friske når de ovnsbakes etter min smak, men det lar seg gjøre. De kan også kokes i microen, det gjør jeg rett som det er.

I den ovnen jeg har nå så hiver jeg grønnsakene i en skål, har vann til det nesten dekker og lar dem stå i ca. 4 min. Enkelt og greit. :o)

Takk for tips :)

Vi har allerede fortært middagen og den ble god :) Hadde masse pepper og basilikum på toppen av halvtinte kylleingfileter, så de ble sprø og gode :) Hadde også kesam på toppen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...