Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Jeg er 14 år jente og har diabetes. Broren og faren min og har diabetes.

Det er slik at pappa pleier å få mye lavt blodsukker...eller ikke så mye som før iallefall.

En gang fikk han så mye og jeg pleide å være alene at jeg ble helt nervevrak og trudde at hver lyd han lagde så hadde han føling. Om sommerferien holdt jeg meg våken hver natt i tilfelle han fikk føling.

Men tilbake t spørsmålet!

Når han pleier å få insulinsjokk og blir helt borte så pleier jeg å ta glucagon sprøyte på han, men avogtil må jeg og ta litt sukker i slimhinna.

Men nå r d sånn at han alltid prøver å bite meg?!?!? (hihi) og det skjer hver gang!

skal jeg bare la være å ta noe i munnen på han da??

han har hatt diabetes i snart 20 og jeg i 2 1/2...

venter på svar..

Og windsong! Pumpa r myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyeeee bedre..;)..:)

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Har du forsøkt å smøre litt honning eller syltetøy på innsiden av underleppen hans? Det kan du kanskje klare uten at han biter deg.

Gjest Windsong
Skrevet

Hei igjen susi!

Jeg har ingen fornuftig løsning på hvordan man ungår å bli bitt, men kanskje du kan lure honningen under leppa hans med en skje el.lign.?

Her om dagen satt jeg og tenkte på dette, da jeg for ikke så lenge siden var i en lignende situasjon. Hvordan kunne man få noe i en med insulinsjokk dersom krampene var så kraftige at man ikke klarte å åpne munnen på vedkommende/ble bitt. Kanskje en latterlig teori, men et spørsmål dukka nå opp. Hva med armhulen? Kan man suge opp sukker derifra? Any views doktor?

Jeg har hørt om at man suger opp sukker fra endetarmen, men å dytte sukker inn der er vel neppe det første man får lyst til å gjøre...

Hyggelig å høre at du liker pumpa :o) Så å si alle jeg kjenner som har gått over til pumpe har fått det mye greiere. Selv hadde jeg f.eks. sterke følinger på natta med jevne mellomrom, og uforklarlige verdier på 15-17 om morgenen. Jeg er kvitt begge problemene etter at jeg fikk pumpa. Ønsker deg lykke til videre!

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Hei igjen susi!

Jeg har ingen fornuftig løsning på hvordan man ungår å bli bitt, men kanskje du kan lure honningen under leppa hans med en skje el.lign.?

Her om dagen satt jeg og tenkte på dette, da jeg for ikke så lenge siden var i en lignende situasjon. Hvordan kunne man få noe i en med insulinsjokk dersom krampene var så kraftige at man ikke klarte å åpne munnen på vedkommende/ble bitt. Kanskje en latterlig teori, men et spørsmål dukka nå opp. Hva med armhulen? Kan man suge opp sukker derifra? Any views doktor?

Jeg har hørt om at man suger opp sukker fra endetarmen, men å dytte sukker inn der er vel neppe det første man får lyst til å gjøre...

Hyggelig å høre at du liker pumpa :o) Så å si alle jeg kjenner som har gått over til pumpe har fått det mye greiere. Selv hadde jeg f.eks. sterke følinger på natta med jevne mellomrom, og uforklarlige verdier på 15-17 om morgenen. Jeg er kvitt begge problemene etter at jeg fikk pumpa. Ønsker deg lykke til videre!

Jeg tror opptaket av sukker fra armhulen vil være så beskjedent at det ikke er en egnet strategi.

Glukagon er nok da mer aktuelt evt. i tillegg til å smøre syltetøy eller honning på innsiden av leppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...