Gå til innhold

nav og meldekort

Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøker

Jeg går på kurs gjennom Nav.. ble syk og var sykmeldt 3 dager forrige uke. Nå skal jeg sende meldekort og pleier å få inn pengene innen tirsdag.

Men når jeg skriver at jeg var syk 3 dager den siste uken, trekker de meg i penger da eller? Også får jeg igjen "gud vet når" etter at de har studert sykmeldingen som legen skulle sende til mandag... Jeg har strømregning å betale og min vanlige utbetaling hver 14 dag er såpass lite at det omtrent bare dekker strømregningen min. Men hvis jeg blir trukket for sykedagene mine får jeg ikke nok til strømregningen og da går den til inkasso...:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344314-nav-og-meldekort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat hvordan det der fungerer er jeg ikke sikker på, selv om jeg vel mistenker at det blir slik du spår...

MEN - la nå ikke regningen gå til inkasso! Finn ut når sykepengene dine vil bli utbetalt. Ta så en telefon til strømselskapet ditt og forklar situasjonen. Gi dem en klar dato for når du har pengene, så er jeg overbevist om at regningen ikke går til inkasso!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344314-nav-og-meldekort/#findComment-2917301
Del på andre sider

Gjest jobbsøker

Akkurat hvordan det der fungerer er jeg ikke sikker på, selv om jeg vel mistenker at det blir slik du spår...

MEN - la nå ikke regningen gå til inkasso! Finn ut når sykepengene dine vil bli utbetalt. Ta så en telefon til strømselskapet ditt og forklar situasjonen. Gi dem en klar dato for når du har pengene, så er jeg overbevist om at regningen ikke går til inkasso!

hei og takker for svar!!!:))

Det som er det værste er at Nav er så trege når det gjelder sykepenger...de kan bruke opptil 3 uker med å utbetale sykepenger... så egentlig er jeg veldig fristet til å bare være skikkelig blond og "glemme" å sette at jeg var syk.. så får jeg i alle fall utbetalt det jeg skal ha denne gangen og redder regningen min...så får jeg heller ta støyten senere...

Men takk for tips om strømregningen.. skal ta en tlf til de..

Æsj.. hater alt som har med Nav å gjøre og håper å være i jobb fortest mulig...til dere som aldri har hatt behov av hjelp fra Nav...Gjør alt i deres makt for å slippe unna..for alt annet er bedre...

Ønsker meg jobb ønsker meg jobb skal ha jobb skal ha jobb....nå helst i morgen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344314-nav-og-meldekort/#findComment-2917312
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...