Gå til innhold

NHD;benzoabstinens som kommer og går

Anbefalte innlegg

Gjest har det tungt

Når benzoabstinens varer i 1-2 mnd, hva er det som gjør at det går slik i bølger? Hvorfor kommer og går det? Er ikke medisinen ute av systemet egentlig etter tre døgn? Jeg skjønner ikke det der.

Er det noe en kan gjøre selv for å komme seg fortere og bedre gjennom det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344322-nhdbenzoabstinens-som-kommer-og-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har det tungt

Benzo-abstinenser kan vare i måneder og i verste fall kan du merke ettervirkninger i et helt år..

Det vil gå over, men det vil ta tid og det vil gå i bølger.

Hold ut!

Takk for svar og oppmuntring!

Det er ganske deprimerende å høre at det varer så lenge:o(Varer disse bølgene lenge, av gangen eller bruker de å gå fort over? Hvilke abstinenser er det en kan ha etter ett helt år da?

Hvis man får angst, hvordan kan en skjelne mellom den og abstinensangst?

Har hatt et par skikkelig tunge dager nå. Knapt stått på beina. Enorm metallsmak i munnen, bomull i hodet, skikkelig langt nede, angst, depresjon, psykisk smerte. Trodde det skulle tørne for meg.

Gjest hunnybun

Takk for svar og oppmuntring!

Det er ganske deprimerende å høre at det varer så lenge:o(Varer disse bølgene lenge, av gangen eller bruker de å gå fort over? Hvilke abstinenser er det en kan ha etter ett helt år da?

Hvis man får angst, hvordan kan en skjelne mellom den og abstinensangst?

Har hatt et par skikkelig tunge dager nå. Knapt stått på beina. Enorm metallsmak i munnen, bomull i hodet, skikkelig langt nede, angst, depresjon, psykisk smerte. Trodde det skulle tørne for meg.

Jeg har ikke nedtrappet på benzo selv. (Men jeg snakker med mange som har rusproblemer og det virker som benzo er noe av det verste å slutte med.)

Det er jo mange faktorer som spiller inn på hvordan det blir for akkurat deg. Forbruk, varighet, hvordan du har sluttet, hvordan livet ditt er ellers (støtte), fysisk, psykisk helse..

Er mange som deler sine historier, så om du søker litt på nettet så vil du sikkert kunne få mange ulike historier om dette.

http://idagimorgen.blogspot.com/2009/09/nedtrappingen-og-abstinensen.html

Kan nok hende det verste som er unnagjort altså, var litt stygt å anta at det kan vare i et år. Det er nok litt mer diffuse symptomer en kan ha etter så lang tid, ikke slike plager du hadde i starten.

Gjest har det tungt

Jeg har ikke nedtrappet på benzo selv. (Men jeg snakker med mange som har rusproblemer og det virker som benzo er noe av det verste å slutte med.)

Det er jo mange faktorer som spiller inn på hvordan det blir for akkurat deg. Forbruk, varighet, hvordan du har sluttet, hvordan livet ditt er ellers (støtte), fysisk, psykisk helse..

Er mange som deler sine historier, så om du søker litt på nettet så vil du sikkert kunne få mange ulike historier om dette.

http://idagimorgen.blogspot.com/2009/09/nedtrappingen-og-abstinensen.html

Kan nok hende det verste som er unnagjort altså, var litt stygt å anta at det kan vare i et år. Det er nok litt mer diffuse symptomer en kan ha etter så lang tid, ikke slike plager du hadde i starten.

4 uker og to dager siden min siste sobril, så jeg har noen uker igjen før det verste er over tydeligvis. Selv om jeg er over de to første helt grusomme ukene. Men det er lumske greier, plutselig faller du rett ned igjen..

Takk for link, skal sjekke den ut. Har ingen rundt meg som vet hva dette her går i.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...