Gå til innhold

Er palmesøndag en helligdag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er du sikker?

Ser svarene fra de andre her, og må si jeg er temmelig sikker på at jeg har fått helligdagstillegg de palmesøndagene jeg har jobbet de siste årene. Jeg skal sjekke det opp for å ikke være altfor bastant, for nå ble jeg nesten litt usikker likevel. To sek...

Er du sikker?

Jeg er veldig sikker på at jeg fikk helligdagstillegg på palmesøndag, skjærtorsdag, langfredag, etter klokka tre på påskeaften, første- og andre påskedag... men når jeg ser i tariffen nå, så er det visst riktig at palmesøndag ikke gir dette tillegget lenger.

"Fastlønte arbeidere skal i tillegg til sin personlige månedslønn ha månedslønnen (bruttolønnen) dividert med 154 timer for arbeidstakere med ordinær 35,5 timers arbeidsuke, og 162 timer for arbeidstakere med ordinær 37,5 timers arbeidsuke, - multiplisert med antall timer det arbeides.

Dette gjelder følgende dager: 1. nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, 1. og 2. påskedag, 1. og 17. mai, Kr himmelfartsdag, 1. og 2. pinsedag, 1. og 2. juledag, samt nyttårsaften, påskeaften, pinseaften og julaften etter kl. 15.00."

Gjest Kolebra

Jeg er veldig sikker på at jeg fikk helligdagstillegg på palmesøndag, skjærtorsdag, langfredag, etter klokka tre på påskeaften, første- og andre påskedag... men når jeg ser i tariffen nå, så er det visst riktig at palmesøndag ikke gir dette tillegget lenger.

"Fastlønte arbeidere skal i tillegg til sin personlige månedslønn ha månedslønnen (bruttolønnen) dividert med 154 timer for arbeidstakere med ordinær 35,5 timers arbeidsuke, og 162 timer for arbeidstakere med ordinær 37,5 timers arbeidsuke, - multiplisert med antall timer det arbeides.

Dette gjelder følgende dager: 1. nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, 1. og 2. påskedag, 1. og 17. mai, Kr himmelfartsdag, 1. og 2. pinsedag, 1. og 2. juledag, samt nyttårsaften, påskeaften, pinseaften og julaften etter kl. 15.00."

Ok, da er vi vel sikre:) Tusen takk for at du sjekket ut dette for meg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...