Gå til innhold

lurt å trappe ned på Efexor og Cipralex samtidig

Anbefalte innlegg

Gjest Dolania

jeg skal trappe ned på den coctailen av medisiner jeg går på. legen som jeg går til har bedt meg om å trappe ned på Efexor fra 225 mg til 150. Samtidig skal jeg kutte ut Cip fra 10 mg til ingenting samtidig. Jeg har ikke turt å kutte ut cipralexen ennå, syntes det ille nok med efexoren. Er det lurt å trappe ned begge to samtidig? Kan økning av Lamictal sørge for at jeg ikke vil få tilbakefall av depresjon når jeg går ned på SSRI?

Fortsetter under...

Gjest Dolania

Jeg mener klart at du skal trappe ned en av gangen. Ta Efexor først.

Ja, Lamictal skal kunne beskytte mot nye episoder.

mener du med andre ord at jeg skal gjøre meg helt ferdig med efexor først, eller kan jeg trappe ned på Cipralex når jeg føler at nedtrappingen med efexor går bedre?

Nils Håvard Dahl, psykiater

mener du med andre ord at jeg skal gjøre meg helt ferdig med efexor først, eller kan jeg trappe ned på Cipralex når jeg føler at nedtrappingen med efexor går bedre?

Jeg mener at du skal bli helt ferdig med Efexor først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...