Gjest min mor Skrevet 2. september 2001 Skrevet 2. september 2001 Kjære dr. Anker. Henviser til Helsenytt for alle, hvor det står at en kan bruke albyl-e 325mg gange 2 pr. måned for å forebygge infarkt. Jeg er en kvinne på 47 år og har kolesterol på 7,8, og mye hjertesykdom i familien. Er ellers frisk. Vil det være greit å ta to tab. albyl- e à 160 mg, to ganger i måneden? Eller kan dette være skadelig? Mvh Helene 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 3. september 2001 Skrevet 3. september 2001 Jeg vil tro at slik bruk innebærer liten risiko, men jeg har ikke lste artikkelen i Helsenytt for alle, og kan derfor ikke gi deg et svar på bakgrunn av rådene i denne artikkelen. I en vanlig tablett Dispril er det 300 mg acetylsalicylsyre som er virkestoffet i Albyl-E. Acetylsalicylsyre gjør at kroppens evne til å stoppe blødninger avtar. På den annen side reduserer det også kroppens evne til å lage blodpropper. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.