Gå til innhold

Hodet løsnet igjen?


Gjest Sølvi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i uke 38+5, de tre siste ukene jeg har vært til kontroll har jeg fått beskjed om at hodet var festet. Men nå, den aller siste gangen var hodet bevegelig. Jeg var på en ekstra ultralyd fordi jeg syntes det var litt mindre liv, alt var bra, men barnet blir nok større enn gjennomsnittet. Selv er jeg 1.63 cm høy, smal over hoftene og veide 50 kg før jeg ble gravid. Jeg lurer på om jeg muligens har for trangt bekken, siden hodet har løsnet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodet kan ikke løsne igjen !

Har det først festet seg, så blir det der.

Det er lettere å skjønne det, om man hadde sett det vi fikk se på SIA's endags-svangerskapskurs. Det er vanskelig å forklare ellers.

Det ble demonstrert svært tydelig med en babydukke og en demonstrasjonsmodell av det menneskelige skjelett.

Hodet synker ned i en slags "skål" i hoftene dine, som det er umulig for barnet å dra seg opp av igjen. Det kan bevege hodet litt fra side til side, men ikke opp og ned.

Jeg kan ikke forstå annet enn at de som fortalte deg at hodet var festet første gangen, tok helt feil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordmor Åsa Prebensen

Et hode som er festet kan ikke bli bevegelig igen. Det höres ut som jordmor eller legen har kjent feil de andre gangerne eller er hodet nå ikke bevegelig som de sier. Av og tiler det vanskelig å kjenne. Det inneberer ikke at du har trangt bekken fordi du er 163 cm å at hodet nå evt ikke er festet. Jeg synes at du skal ta dette med ro. På en del kvinner fester seg ikke hodet forenn födselsrierne begynner. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker størrelse 37.

Vel,iallefall før brukte man veldig ofte skostørrelsen som en slags pekepinn på om man burde undersøke om bekkenet var for lite..med en skostørrelse under 35/36 var det iallefall på sykehuset der jeg bodde før standard å røngte bekkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...