Gå til innhold

Hva feiler det meg? NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest Passivitet

Jeg lurer på noe ang. passitivitet.

Jeg er singel, 34, bor alene, ingen barn. Av mange grunner har det blitt slik, og jeg føler meg mislykka. Har en helt grei 9-16 jobb, men med engang jeg kommer hjem blir jeg liggende på senga og glane på tv, såvidtjeg orker reise meg opp fra senga, før jeg skal opp igjen neste dag og på jobb igjen. Sånn går hver dag, helt lik..... Huff, for et liv.

Men, når jeg er sammen med mine nærmeste, nevøer og nieser, blomstrer jeg opp, ler og har masse kjærlighet å gi. De er kjempeglad for å se meg! Jeg gjør alt for dem. Savner dem etter et par uke, og da tilbyr jeg barnevakt... er ikke det merkelig at det kun er dem som holder meg oppe? Sånn har det vært i mange år. Jeg klarer ikke å gjøre noe annet en jobben, så lenge jeg er alene. På jobbern er jeg godt likt og folk synes jeg er blid og hyggelig, samtidig er jeg et arbeidsjern og kjent for å være superflink! Men hjemme orker jeg ikke gå tur engang, men det forandrer seg med en gang jeg er sammen med folk. Eller de fleste venner orker jeg ikke være sammen med for jeg føler de bare skal ha og ha og gir ingenting tilbake. Det er få jeg virkelig trives med..

Huff, har jeg blitt FOR dyp? Det er så mange ting jeg synes er så uinteressant å prate om. Nei, hva er galt med meg, og hvorfor greier jeg ikke å ta tak i meg selv til annet enn det mjeg MÅ, som er å gå på jobb! Det er jo så mye jeg har lyst til i livet, men kommer ikke igang med noe.:(( Finnes det noen diagnose på dette, siden det har vart i så mange år.. deppressiv? ustbil? bipolar? ADHD? eller bare LAT?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344506-hva-feiler-det-meg-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Du høres jo unektelig deprimert ut. Men gjelder dette ensomhet og mangelen på nære og givende relasjoner, eller går det langt dypere? Jeg ville sjekket alt av blodprøver for å utelukke at du mangler noe fysisk, deretter - du skriver du forandres når du er sammen med andre mennesker, med unntak av dine venner, hva med om du forsøker å stable noen gode vennerealsjoner på bena feks via et miljø du er intr eller som fenger deg, eller feks via internett. Og sett om det ga deg noe? Dersom dette virker uoverkommelig eller meningsløst bør du oppsøke din primærlege.

marlenexxx27

Det høres ikke ut som at det feiler deg noe som helst. Det høres ut som at du har valgt en livsstil som er ganske så vanlig i det moderne samfunn. Du funker på jobben og du funker i familien din. Vær glad for det. Går det ikke an å ha et helt ok liv uten mann, barn og en aktiv fritid?

Og dersom du HADDE HATT mann, barn og en aktiv fritid, så hadde du sikkert hatt like mange bekymringer, bare andre typer: Barnet blir mobbet på skolen, du har tidsklemme, mannen din sliter med impotens (som igjen ødelegger ditt selvbilde), du har dårlig samvittighet for at du aldri får besøkt dine nevøer fordi du alltid MÅ trene når du har en ledig time, osv. osv.

Nei, kos deg på sofaen, du. Og aksepter at alle livsstiler har sine fordeler og ulemper. Vær stolt av at du er en selvstendig kvinne som tar hånd om familien din og tjener til livets opphold selv.

Gjest celma

Jeg kjenner meg litt igjen i dette og har funnet ut at jeg rett og slett er ensom. Selv om jeg har nevøer og nieser blir jeg aldri en del av "dem", altså en familie med egne barn. Jeg går på besøk, og når jeg kommer hjem er jeg like fordømt alene. Jeg tror ensomheten din har utviklet seg til en lett depresjon. Veien ut av det er nok at du sparker deg selv bak og kommer deg ut i situasjoner der du blir kjent med folk. Gjerne trening eller kurs i noe som fenger. Det krever at du viser litt initiativ selv og det er ikke alltid så lett å se fremover til den dagen du kanskje har klart å få en venn eller to.

Jeg tror mange på min og din alder faller litt utenom så lenge vi ikke har barn og familie. Spesielt kanskje om man ikke bor i en by hvor det finnes flere single i samme aldersgruppe.

Du er ikke mislykket, men høres ensom ut. Bruk nettet til å få kontakt med andre, finn en interesse du liker som du kan dele med andre, dra på reise i gruppe f.eks. temaresier eller pakketurer. Det finnes også singelreiser og sukker.no arrangerer singelfester. Meld deg på kurs med noe du interesserer deg for. Se det som er positivt i livet ditt: du mester din jobb utmerket og er sosial. Kanskje du kan finne noen venner på jobben? Jeg føler meg også ensom. Kan godt maile litt med deg om du vil.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...