Gå til innhold

Er det lett å fake sinnsjuk i en drapssak?

Anbefalte innlegg

Gjest CableDrop

Hvis jeg skulle finne på å drepe noen, hvor vanskelig vil det være for meg å få de rettsakkyndige til å tro at jeg var sinnsjuk i gjerningsøyeblikket?

Og hvor vanskelig er det å fake psykotisk og faktisk bli trodd på det? klarer man det hvis man er en god skuespiller og har litt kunnskaper om psykiatri? Planlegger å begå et mord...

Fortsetter under...

http://en.wikipedia.org/wiki/Rosenhan_experiment

Men jeg vil heller anbefale og ikke legge igjen noen spor some fører tilbake til deg.

Min mening forøvrig er at hvis det bevist at man har begått ett drap eller en annen alvorlig forbrytelse, bør man sperres inne for lengre tidsrom, uansett om man er psykotisk eller "frisk".

At noen heller bør sone på lukkede psykiatriske avdelinger istedenfor fengsel, regner jeg mer som bagatallmessige forskjeller.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ganske vanskelig. Men har du årelang erfaring fra en psykoseavdeling og er utholdende, kan det muligens gå.

Om det er så mye bedre å sitte 10 år på en psyk sikkerhetsavdeling enn i fengsel kan jo diskuteres.

serenity777

Du ser jo det er mange som prøver å vri seg unna med den slags. Det gir oss som har psykoselidelser dårlig rykte. Men er du en sosiopat som skal drepe noen, og ikke ett internettforatroll, så driter du vel i det. Du skal slite litt for å gjøre det suksessfullt uansett.

Gjest 10 år ?

Det er ganske vanskelig. Men har du årelang erfaring fra en psykoseavdeling og er utholdende, kan det muligens gå.

Om det er så mye bedre å sitte 10 år på en psyk sikkerhetsavdeling enn i fengsel kan jo diskuteres.

Men er det slik at de som blir dømt til tvungen psykiatrisk behandling må sitte så lenge? Han trikkedrapsmannen slapp veldig fort ut mener jeg å huske.

Gjest EUPF58

http://en.wikipedia.org/wiki/Rosenhan_experiment

Men jeg vil heller anbefale og ikke legge igjen noen spor some fører tilbake til deg.

Min mening forøvrig er at hvis det bevist at man har begått ett drap eller en annen alvorlig forbrytelse, bør man sperres inne for lengre tidsrom, uansett om man er psykotisk eller "frisk".

At noen heller bør sone på lukkede psykiatriske avdelinger istedenfor fengsel, regner jeg mer som bagatallmessige forskjeller.

Det er jo heller ikke så smart å spørre om dette da vi alle er anonyme og kan anmelde deg for drap.Politiet har enorme resursser og prioriterer drap aller høyest.Psykopater og sosiopater har en meget lav stjerne både hos de friske og oss "gale".Å kaste bort kanskje 21 år av ditt liv enten i fengsel eller lukket avdeling er vel ikke så veldig smart?De aller smarteste gjør nemlig ikke noe kriminelt,det er altid de dumme som havner i fengsel,selv etter mange år,da drap ikke har noen foreldelse i noe vestlig land.Å leve i skjul i et fattig land er vel heller ikke så lukrativt eller hva? De færreste er så smarte som Sjakalen,så levde i skjul i over 20 år før han ble tatt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...