Gå til innhold

Kan dere noe om sånt?

Anbefalte innlegg

Gjest helsesjekk hos legen

Jeg har vært og tatt en del tester hos legen. Jeg har blitt bedt om å komme tilbake og levere morgenurin (noe jeg leverte sist også), da det var utslag på denne.

På prøvesvarene står det: Urin Stix: Leu 25

Hva menes med dette? Og hva menes med at det har gitt utslag?

Ellers lå kolestrol på 4,8, kreatinin på 67 og Hb (bodprosent) på 12,1. Er dette normale verdier? Synes det stod så lite på brevet (fikk det idag så har ikke muligheten til å ringe)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344572-kan-dere-noe-om-s%C3%A5nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du har utslag på leucocytter i urinen kan tyde på at du har liten urinveisinfeksjon.

Kolesterolverdien din er helt fin, og likeså blodprosenten.

Kreatinin måles i forhold til nyrefunksjonen, og dersom den er forhøyet, kan det tyde på at nyrene ikke fungerer helt som de skal - altså ikke skiller ut avfallsstoffer i urinen godt nok. Blant annet kan det være en urininfeksjon som har gått opp mot nyrene, og som kan gi nyrebekkenbetennelse.

Det er viktig å drikke mye, og gjerne noe forsurende som appelsinjuice. Uansett drikk mye for å skylle godt gjennom systemet. Unngå kaffe og vanndrivende drikker dersom du har anledning til det, og se om det hjelper litt i forhold til neste gang du skal levere urinprøve.

Gjest helsesjekk hos legen

At du har utslag på leucocytter i urinen kan tyde på at du har liten urinveisinfeksjon.

Kreatinin måles i forhold til nyrefunksjonen, og dersom den er forhøyet, kan det tyde på at nyrene ikke fungerer helt som de skal - altså ikke skiller ut avfallsstoffer i urinen godt nok. Blant annet kan det være en urininfeksjon som har gått opp mot nyrene, og som kan gi nyrebekkenbetennelse.

Det er viktig å drikke mye, og gjerne noe forsurende som appelsinjuice. Uansett drikk mye for å skylle godt gjennom systemet. Unngå kaffe og vanndrivende drikker dersom du har anledning til det, og se om det hjelper litt i forhold til neste gang du skal levere urinprøve.

Takk for svar :)

Jeg har ikke merket noe ubehag så kan ikke helt skjønne at jeg kan ha urinveisinfeksjon, men skal følge tipsene dine, og satser på at neste urin stix prøve er fin :)

Takk for svar :)

Jeg har ikke merket noe ubehag så kan ikke helt skjønne at jeg kan ha urinveisinfeksjon, men skal følge tipsene dine, og satser på at neste urin stix prøve er fin :)

Legen mente jeg hadde utininfeksjon en gang jeg verken hadde vondt eller annet ubehag. Jeg leverte ny urinprøve etter en uke, og den var ok. Drakk jus i mellomtiden.

Referanseområde for serumkreatinin er for kvinner >16 år 44-115 umol/l, så om trådstarter er i denne kategorien, er jo kreatininen helt normal

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...