Gjest frustrert kunde Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det gjør meg veldig provosert. Hvis jeg kommer inn i en butikk og ekspeditøren nærmest har en rådgivningssamtale med en kunde, hvorfor kan de ikke la de andre kundene betale i mellomtiden? Er den første kunden viktigere enn at de fem andre som står i kø får betalt, eller hvordan tenker dem? De kan i hvertfall ikke tjene så mye på å bare konsentrere seg om en kunde om gangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg synes det kommer litt an på hva som skal selges/kjøpes her, altså hva produktet er. Er det et par sko eller en bil, så er det litt forskjell. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det er vel først til mølle.. prinsippet. Og så handler det om å prioritering, den 1. kunde har rett til å bli ekspedert ferdig, før 2. kunde osv. Jeg ville blitt fryktelig provosert, hvis ekspeditøren prioriterte å ekspedere nestemann i køen, bare fordi det ville ta litt lengre tid å gjøre handelen med meg ferdig, før nestemann kom til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Du skriver: "Det gjør meg veldig provosert." Mangler du ordentlige ting som du kan bli provosert over? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert kunde Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det er vel først til mølle.. prinsippet. Og så handler det om å prioritering, den 1. kunde har rett til å bli ekspedert ferdig, før 2. kunde osv. Jeg ville blitt fryktelig provosert, hvis ekspeditøren prioriterte å ekspedere nestemann i køen, bare fordi det ville ta litt lengre tid å gjøre handelen med meg ferdig, før nestemann kom til. men hva om du hadde pratet i ti minutter med ekspeditøren om en vare på helsekost. Det står fem personer der som venter på å betale. Hadde det vært så galt om ekspeditøren lot de andre betale, for så å gå tilbake til deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 men hva om du hadde pratet i ti minutter med ekspeditøren om en vare på helsekost. Det står fem personer der som venter på å betale. Hadde det vært så galt om ekspeditøren lot de andre betale, for så å gå tilbake til deg? Nei, egentlig ikke, det er ikke så mye en kan snakke om på en helsekostforretning, at det kan ta ti minutter å snakke om en vare. Da kan ekspeditøren godt vise konduite og si: "Kan jeg ta disse kundene imellomtiden?" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert kunde Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg synes det kommer litt an på hva som skal selges/kjøpes her, altså hva produktet er. Er det et par sko eller en bil, så er det litt forskjell. Hvis det er en bil du kjøper så er det som oftest flere ekspeditører der. På et sånt sted så er det som oftest ikke folk som bare skal betale. Jeg tenker på små foretninger hvor det bare er 1 person bak kassa. Er det noe stort problem å la folk betale i mellomtiden, for så å gå tilbake til kunden som ville ha litt rådgivning? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hvis det er en bil du kjøper så er det som oftest flere ekspeditører der. På et sånt sted så er det som oftest ikke folk som bare skal betale. Jeg tenker på små foretninger hvor det bare er 1 person bak kassa. Er det noe stort problem å la folk betale i mellomtiden, for så å gå tilbake til kunden som ville ha litt rådgivning? I en slik setting så synes jeg ikke ekspeditøren kan konsentrere seg om bare 1 kunde veldig lenge, nei. Men det går jo an å si "Unnskyld, kan jeg bare få lov å betale?" eller noe. Ikke bli fryktelig provosert, det blir så slitsomt for deg i lengden. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 spørs veldig på butikken og kunden. butikken jeg jobber i har en adskilt rådgivningsdisk og kasse. om noen spør meg til råds i kassa, når jeg sitter der, er det greit så lenge det ikke tar lang tid. når kunden vil ha mer hjelp sender jeg den bort til kundetjenesten. ofte godtar ikke kunden dette dog, hvilket er kinkig om det kommer andre kunder. da ringer jeg på hjelp, og om noen er ledige kommer de og tar saken videre. om du har vært i en butikk der folk kun sitter i kassa er det noe annet. da blir det faktisk veldig vanskelig å skille mellom de to. jeg har også jobbet i sånne butikker, og da har jeg prøvd å kombinere det å slå inn i kassa og rådgive kunden. det er desverre ikke alltid dette går. husk at mange tenker service OG penger, og prøver å gjøre begge deler, så fremt de kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hvis det er en bil du kjøper så er det som oftest flere ekspeditører der. På et sånt sted så er det som oftest ikke folk som bare skal betale. Jeg tenker på små foretninger hvor det bare er 1 person bak kassa. Er det noe stort problem å la folk betale i mellomtiden, for så å gå tilbake til kunden som ville ha litt rådgivning? da må ekspeditøren ofte gå frem og tilbake. i de to butikkene jeg har jobbet alene har jeg kombinert de to tingene så fremt jeg har kunnet. man må se an situasjonene. det er lov for en ventende kunde og si "kan jeg bare få betale denne" om man føler seg forbisett også. da hjelper du kanskje også ekspeditøren med å komme litt vekk fra en kunde som faktisk ikke vil gi helt slipp på rådgivninga. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det er vel først til mølle.. prinsippet. Og så handler det om å prioritering, den 1. kunde har rett til å bli ekspedert ferdig, før 2. kunde osv. Jeg ville blitt fryktelig provosert, hvis ekspeditøren prioriterte å ekspedere nestemann i køen, bare fordi det ville ta litt lengre tid å gjøre handelen med meg ferdig, før nestemann kom til. mail! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 mail! Et kort svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 men hva om du hadde pratet i ti minutter med ekspeditøren om en vare på helsekost. Det står fem personer der som venter på å betale. Hadde det vært så galt om ekspeditøren lot de andre betale, for så å gå tilbake til deg? På helsekosten kan det være mye å prate om, spesielt om ekspeditøren ikke vet så mye om varen. Kanskje hun/han må ringe hjem til en somn vet mer, eller ringe til den faste leverandør for å høre om de har det kunden spør etter. Jeg tror en ekspeditør har brukt mye mer enn 5 min på meg, men da har det ikke vært kø, eller de andre har betalt først. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert kunde Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 På helsekosten kan det være mye å prate om, spesielt om ekspeditøren ikke vet så mye om varen. Kanskje hun/han må ringe hjem til en somn vet mer, eller ringe til den faste leverandør for å høre om de har det kunden spør etter. Jeg tror en ekspeditør har brukt mye mer enn 5 min på meg, men da har det ikke vært kø, eller de andre har betalt først. jeg har også fått god hjelp av de ansatte i en helsekostbutikk. Det kan være mange produkter å snakke om. Men om man ser at det er en person der som bare skal betale en vare, så ser jeg ikke helt feilen med å la personen betale (det går jo rimelig fort) for så fortsette samtalen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344613-n%C3%A5r-ekspedit%C3%B8ren-bare-er-opptatt-av-en-kunde/#findComment-2920838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.