Gå til innhold

når ekspeditøren bare er opptatt av en kunde


Anbefalte innlegg

Gjest frustrert kunde

Det gjør meg veldig provosert. Hvis jeg kommer inn i en butikk og ekspeditøren nærmest har en rådgivningssamtale med en kunde, hvorfor kan de ikke la de andre kundene betale i mellomtiden? Er den første kunden viktigere enn at de fem andre som står i kø får betalt, eller hvordan tenker dem?

De kan i hvertfall ikke tjene så mye på å bare konsentrere seg om en kunde om gangen.

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Det er vel først til mølle.. prinsippet.

Og så handler det om å prioritering, den 1. kunde har rett til å bli ekspedert ferdig, før 2. kunde osv.

Jeg ville blitt fryktelig provosert, hvis ekspeditøren prioriterte å ekspedere nestemann i køen, bare fordi det ville ta litt lengre tid å gjøre handelen med meg ferdig, før nestemann kom til.

Gjest frustrert kunde

Det er vel først til mølle.. prinsippet.

Og så handler det om å prioritering, den 1. kunde har rett til å bli ekspedert ferdig, før 2. kunde osv.

Jeg ville blitt fryktelig provosert, hvis ekspeditøren prioriterte å ekspedere nestemann i køen, bare fordi det ville ta litt lengre tid å gjøre handelen med meg ferdig, før nestemann kom til.

men hva om du hadde pratet i ti minutter med ekspeditøren om en vare på helsekost. Det står fem personer der som venter på å betale. Hadde det vært så galt om ekspeditøren lot de andre betale, for så å gå tilbake til deg?

Gjest høstløv

men hva om du hadde pratet i ti minutter med ekspeditøren om en vare på helsekost. Det står fem personer der som venter på å betale. Hadde det vært så galt om ekspeditøren lot de andre betale, for så å gå tilbake til deg?

Nei, egentlig ikke, det er ikke så mye en kan snakke om på en helsekostforretning, at det kan ta ti minutter å snakke om en vare.

Da kan ekspeditøren godt vise konduite og si: "Kan jeg ta disse kundene imellomtiden?"

Annonse

Gjest frustrert kunde

Jeg synes det kommer litt an på hva som skal selges/kjøpes her, altså hva produktet er.

Er det et par sko eller en bil, så er det litt forskjell.

Hvis det er en bil du kjøper så er det som oftest flere ekspeditører der. På et sånt sted så er det som oftest ikke folk som bare skal betale. Jeg tenker på små foretninger hvor det bare er 1 person bak kassa. Er det noe stort problem å la folk betale i mellomtiden, for så å gå tilbake til kunden som ville ha litt rådgivning?

Hvis det er en bil du kjøper så er det som oftest flere ekspeditører der. På et sånt sted så er det som oftest ikke folk som bare skal betale. Jeg tenker på små foretninger hvor det bare er 1 person bak kassa. Er det noe stort problem å la folk betale i mellomtiden, for så å gå tilbake til kunden som ville ha litt rådgivning?

I en slik setting så synes jeg ikke ekspeditøren kan konsentrere seg om bare 1 kunde veldig lenge, nei. Men det går jo an å si "Unnskyld, kan jeg bare få lov å betale?" eller noe. Ikke bli fryktelig provosert, det blir så slitsomt for deg i lengden. :-)

spørs veldig på butikken og kunden. butikken jeg jobber i har en adskilt rådgivningsdisk og kasse. om noen spør meg til råds i kassa, når jeg sitter der, er det greit så lenge det ikke tar lang tid. når kunden vil ha mer hjelp sender jeg den bort til kundetjenesten. ofte godtar ikke kunden dette dog, hvilket er kinkig om det kommer andre kunder. da ringer jeg på hjelp, og om noen er ledige kommer de og tar saken videre. om du har vært i en butikk der folk kun sitter i kassa er det noe annet. da blir det faktisk veldig vanskelig å skille mellom de to. jeg har også jobbet i sånne butikker, og da har jeg prøvd å kombinere det å slå inn i kassa og rådgive kunden. det er desverre ikke alltid dette går. husk at mange tenker service OG penger, og prøver å gjøre begge deler, så fremt de kan.

Hvis det er en bil du kjøper så er det som oftest flere ekspeditører der. På et sånt sted så er det som oftest ikke folk som bare skal betale. Jeg tenker på små foretninger hvor det bare er 1 person bak kassa. Er det noe stort problem å la folk betale i mellomtiden, for så å gå tilbake til kunden som ville ha litt rådgivning?

da må ekspeditøren ofte gå frem og tilbake. i de to butikkene jeg har jobbet alene har jeg kombinert de to tingene så fremt jeg har kunnet. man må se an situasjonene. det er lov for en ventende kunde og si "kan jeg bare få betale denne" om man føler seg forbisett også. da hjelper du kanskje også ekspeditøren med å komme litt vekk fra en kunde som faktisk ikke vil gi helt slipp på rådgivninga.

Caloni Makaroni

Det er vel først til mølle.. prinsippet.

Og så handler det om å prioritering, den 1. kunde har rett til å bli ekspedert ferdig, før 2. kunde osv.

Jeg ville blitt fryktelig provosert, hvis ekspeditøren prioriterte å ekspedere nestemann i køen, bare fordi det ville ta litt lengre tid å gjøre handelen med meg ferdig, før nestemann kom til.

mail! :)

men hva om du hadde pratet i ti minutter med ekspeditøren om en vare på helsekost. Det står fem personer der som venter på å betale. Hadde det vært så galt om ekspeditøren lot de andre betale, for så å gå tilbake til deg?

På helsekosten kan det være mye å prate om, spesielt om ekspeditøren ikke vet så mye om varen. Kanskje hun/han må ringe hjem til en somn vet mer, eller ringe til den faste leverandør for å høre om de har det kunden spør etter. Jeg tror en ekspeditør har brukt mye mer enn 5 min på meg, men da har det ikke vært kø, eller de andre har betalt først.

Annonse

Gjest Frustrert kunde

På helsekosten kan det være mye å prate om, spesielt om ekspeditøren ikke vet så mye om varen. Kanskje hun/han må ringe hjem til en somn vet mer, eller ringe til den faste leverandør for å høre om de har det kunden spør etter. Jeg tror en ekspeditør har brukt mye mer enn 5 min på meg, men da har det ikke vært kø, eller de andre har betalt først.

jeg har også fått god hjelp av de ansatte i en helsekostbutikk. Det kan være mange produkter å snakke om. Men om man ser at det er en person der som bare skal betale en vare, så ser jeg ikke helt feilen med å la personen betale (det går jo rimelig fort) for så fortsette samtalen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...