Gå til innhold

Bestille uten brød, samme pris?

Anbefalte innlegg

Gjest glutenallergi

Bare lurer på hva jeg kan "forvente" på en kafé/spisested. Ofte serveres lunsjer osv med brød, altså ikke bare sånn i en kurv ved siden av, men på tallerkenen som en del av retten.

Jeg kan ikke spise vanlig brød. Om jeg ber om å få retten, men uten brødskivene, pluss noe å drikke til, er det da rett og rimelig at jeg skal betale full pris for maten? Jeg synes jeg kan få litt reduksjon. Det er jo ikke mer jobb for dem å la være å legge med brød.

-Og neida, jeg er ikke _opphengt_ i dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344709-bestille-uten-br%C3%B8d-samme-pris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

4

• morsan

3

• Mary Poppins

3

• Glimtipper

3

Mest aktive i denne tråden

Onsdag1365380628

Jeg gikk tidligere på lavkarbo og bestilte da feks biff med ekstra salat, og uten tilbehør som potet, frites eller ris. Jeg fikk da noen ekstra skiver tomat sammen med biffen, men betalte det samme. Jeg klagde flere ganger, da jeg mente at noen tomaskiver ikke oppveide feks en porsjon chips. Men fikk verken avslag eller mer mat for å si det slik..

Gjest cafédama

Jeg antar du må betale samme pris, hvis ikke må de jo ha priser for de som ikke ønsker ris til, de som ikke ønsker dressing, de som ikke liker gulrøtter, - ja, du skjønner. Hvis du ikke kan spise vanlig brød, men glutenfritt brød kan du be om det. Der jeg jobbet hadde vi glutenfritt brød tilgjengelig.

Gjest cafédama

Jeg gikk tidligere på lavkarbo og bestilte da feks biff med ekstra salat, og uten tilbehør som potet, frites eller ris. Jeg fikk da noen ekstra skiver tomat sammen med biffen, men betalte det samme. Jeg klagde flere ganger, da jeg mente at noen tomaskiver ikke oppveide feks en porsjon chips. Men fikk verken avslag eller mer mat for å si det slik..

Det er fordi du har bestilt den retten etter eget valg. Man kan ikke ta hensyn til alles dietter og liker ikke/kan ikke spise-ønsker. Noen caféer yter litt ekstra service ved å bytte ut chipsen med salat, men det er ikke noe du kan forvente, i alle fall ikke mot reduksjon i pris. Da må du nesten gå på et sted som har buffetbord.

Annonse

Gjest glutenallergi

Hva med oss som ikke bruker sukker og fløte i kaffen? Hvor mye bør vi få i redusert pris?

ok, og her er de flåsete svarene i gang. Tenkte jeg det ikke. Sukker og tilbehør står gjerne på sida med fri tilgang for dem som ønsker. Det står ikke listet opp som en del av retten.

Gjest glutenallergi

''på tallerkenen som en del av retten.''

Nettopp, det er en del av retten, som du bestiller, hvis du ikke vil ha brød, så får du bestille en rett uten brød.

ja, jeg visste jeg ville få idiotiske svar. Hva hvis de ikke har noe annet glutenfritt?

Gjest glutenallergi

Jeg antar du må betale samme pris, hvis ikke må de jo ha priser for de som ikke ønsker ris til, de som ikke ønsker dressing, de som ikke liker gulrøtter, - ja, du skjønner. Hvis du ikke kan spise vanlig brød, men glutenfritt brød kan du be om det. Der jeg jobbet hadde vi glutenfritt brød tilgjengelig.

Jeg spør ikke om de har glutenfritt brød, for jeg kan aldri vite om de evt skjærer opp dette på samme fjøl som vanlig brød. Det går dårlig.

Gjest glutenallergi

Men du fikk jo mer av noe annet.

Jeg snakker kun om å ta vekk noe uten å erstatte med noe annet.

candyqueen_83

ja, jeg visste jeg ville få idiotiske svar. Hva hvis de ikke har noe annet glutenfritt?

Hvorfor er det idiotiske svar? Fordi de ikke samsvarer med ditt eget?

Står det at det følger med brød så følger det med brød. Da betaler man altså for det.

Annonse

Gjest glutenallergi

Hvorfor er det idiotiske svar? Fordi de ikke samsvarer med ditt eget?

Står det at det følger med brød så følger det med brød. Da betaler man altså for det.

Det er idiotisk å svare "bestill noe annet". Det er ikke alltid det går. Hva blir det neste rådet - gå et annet sted?

Hmmm... det første jeg tenker, er: hva er nå egentlig verdien av et par brødbiter, da?

Det andre jeg tenker, er: jeg har diabetes. Da er det jeg som må finne ut hvilke retter som passer for meg. Ergo kan jeg ikke bestille mat med sukker i. Hvis jeg ber restauranten om å sløyfe noe sukkerholdig fra retten, er det "mitt problem", hadde ikke falt meg inn å be om reduksjon i pris...

Gjest høstløv

Faktisk var jeg helt oppriktig i svaret mitt, og det var ikke ment som et flåset svar.

Hvis du ikke vil ha svar, som ikke tangerer med din egen oppfatning, så la være med å spørre!

Gjest glutenallergi

Hmmm... det første jeg tenker, er: hva er nå egentlig verdien av et par brødbiter, da?

Det andre jeg tenker, er: jeg har diabetes. Da er det jeg som må finne ut hvilke retter som passer for meg. Ergo kan jeg ikke bestille mat med sukker i. Hvis jeg ber restauranten om å sløyfe noe sukkerholdig fra retten, er det "mitt problem", hadde ikke falt meg inn å be om reduksjon i pris...

Jeg ser den. Og jeg ber ikke om reduksjon i pris heller, har bare tenkt på det. Problemet mitt er at det meste inneholder gluten. Pasta, brød/krutonger, sauser, og man kan ikke bare spise bittelitt nå og da, slik andre dietetikere kan. Det er totalavhold, ikke en smule.

Så jeg kommer til å fortsette å betale for brødet jeg ikke kan spise, men likevel er det litt surt.

Gjest glutenallergi

Faktisk var jeg helt oppriktig i svaret mitt, og det var ikke ment som et flåset svar.

Hvis du ikke vil ha svar, som ikke tangerer med din egen oppfatning, så la være med å spørre!

Men du svarer - bestill noe annet. Ja, men hadde det fantes bedre muligheter for meg der hadde jeg vel bestilt det.

mariaflyfly

''Hmmm... det første jeg tenker, er: hva er nå egentlig verdien av et par brødbiter, da?

''

Det var min første tanke også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...