Gå til innhold

stiv nakke/hodepine

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har det kommet lurende stadig hodepine - en sånn skikkelig intens banking i fremste halvdel av hodet. Dvs rundt tinningen og over pannen. Føler ikke jeg får til å slappe av i ansiktsmusklene, uansett hva jeg gjør. I tillegg er jeg veldig stiv i nakken og en del i skuldrene.

Jeg har en forholdsvis stressende jobb innen helsesektoren, og har masse ansvar og press.

Regner med at hodepinen/nakken skyldes situasjonen på jobben, men jeg vet ikke. Er det noen jeg kan gjøre. Får høre at det sikkert er migrene og at jeg børe sykemelde meg for et par uker.

Hva pleier man å gjøre i slike tilfeller? Bruker det å gå over av seg selv? Bør jeg kontakte lege? Kan nevne at hb-nivået er fint, og at blodtrykket er fint.

Hilsen ei som er lei av hodepine...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34471-stiv-nakkehodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Ut i fra beskrivelsen tenker jeg at du kanskje har såkalt spenningshodepine - d.v.s. hodepine som følge av stramme muskler i nakken og hodebunnen på grunn av stress/bekymringer etc.

Ved slike plager er det som regel ikke annet å gjøre enn å ta konsekvensen av dette signalet fra kroppen, og se om det er mulig å redusere de faktorene som er mest stressende og/eller forsøke å finne en løsning på bekymringene man sliter med.

Generell mosjon og tilstrekkelig med søvn har vanligvis god virkning ved stress og de muskelspenningene det kan føre med seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34471-stiv-nakkehodepine/#findComment-133242
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...