Gå til innhold

PMS og fryktelig svett. Hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Gjest pms-trollet

Jeg har fått verre og verre pms de siste åra. Er over 30, født to barn, og har for det første unormalt lange blødninger pluss forblødninger. Har pms og blødninger opp mot 16 dager i mnd. Fått hormonspiral for å forsøke å regulere blødningene.

Men alt det andre plager meg minst like mye. Blir så irritert og sint, puppene blir to store, harde, fryktelig vonde klumper, orker ikke ha ungene på fanget av redsel for at de skal dunke borti puppene mine.

Blir så vanvittig svett. Vil helst bare ha t-skjorte under jakka. På bussen sitter jeg og svetter, det kan faktisk renne av meg, både i panna og på brystet. Å ordne unger på et varmt bad om morgenen er et mareritt, jeg blir alldeles utslitt. På jobb er det likedan, jeg er konstant redd for å ha svetterenner under aremene. (Har prøvd omtrent alt av antiperspiranter og midler)

Generelt blir jeg fryktelig sliten av alt dette, så det går virkelig ut over både familieliv og det sosiale. Jeg orker minimalt! Og sånn har det vært siden jeg var ca 16 år.

Jeg har snakket om dette med gynekologen som valgte hormonspiral for meg. Hun hadde ikke noen annen løsning. Det er ikke noe galt med meg, verken stoffskifte eller eggstokkene.

Lang historie. Har noen av dere de samme erfaringer, og kan tipse meg om noe som hjelper mot voldsom pms? Lurer nsten på om jeg har PDS, premenstruell dysforisk lidelse, som er en mer alvorlig grad av pms. Dritt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344800-pms-og-fryktelig-svett-hva-hjelper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...