Gå til innhold

Angst eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Istapp

Må hive etter pusten,det prikker i hele kroppen,føles som jeg skal besvime,fryser,skjelver,kaldsvetter og ser "tåkete". Kan man få dette av migrene og ryggplager,eller er det angst?

Det varte i flere timer,trodde jeg skulle dø! Har ikke hatt dette på flere år,hva kan jeg gjøre for å forebygge hvis det er angst?

Det kommer jo bare :-(

Hjelper det å gå turer?

Orker ikke dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344826-angst-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Istapp

Dette høres ut som panikkanfall. Mot det hjelper medisiner av typen SSRI og/eller kognitiv psykoterapi.

Ok,det er synd en aldri får fred fra plager,men det er vel livets gang.Synd en ikke kan ta noe innimellom når det blir for mye,ssri må man vel ta fast?

Blir så redd for at det er fysisk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344826-angst-eller/#findComment-2922557
Del på andre sider

Gjest Istapp

Ok,det er synd en aldri får fred fra plager,men det er vel livets gang.Synd en ikke kan ta noe innimellom når det blir for mye,ssri må man vel ta fast?

Blir så redd for at det er fysisk..

Men takler fysiske plager bedre enn psykiske,er utrolig redd for å miste kontrollen på sinnet mitt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344826-angst-eller/#findComment-2922558
Del på andre sider

Gjest Nerda

Men takler fysiske plager bedre enn psykiske,er utrolig redd for å miste kontrollen på sinnet mitt...

Du mister ikke kontrollen - Det er angsten som innbiller deg at den har kontrollen.

Panikkangst er noe skitt, og det kan oppstå så mye rart også. Kanskje er man ubevisst at man hyperventilerer også blir man svimmel, ser svarte prikker eller tåke, det prikker i fingrene.... Jeg foreslår at du tar det opp med fastlegen din så fort du har anledning, fordi dette ikke er noe godt å slite for lenge med før man får hjelp med det. Kanskje er medisiner aktuelt å forsøke - antidepressiva tok knekken på mine panikkanfall. Jeg vil helt klart også anbefale henvisning til en psykolog eller psykiater som kan kognitiv terapi, for det hjelper!

Lære avslappingsøvelser er også en god ting. Forsøke rolig yoga f.eks.

Jeg har fortsatt litt panikkangst, men jeg har lært meg å la det skure og gå. Det krever mye trening, men jeg bruker ikke ssri nå. Dog et annet preparat som nok demper mer generell angst, men jeg har lært meg å ikke bli satt ut av panikken.

Man kan få en del rare symptomer av migrene, men da skulle jeg trodd du ville fått en forferdelig dundrehodepine, samt økt søvnbehov (eller rettere sagt sovet/vært fjern, kvalm kanskje)... Det skal gå an å ha migrene uten hodepine, men det er ikke så vanlig.

Selv blir jeg helt satt ut av migreneanfallene mine. Før jeg fikk noe medisin mot det lå jeg der nesten ikke fikk sove fordi jeg hadde temmelig vondt... Men jeg var TRØTT likevel...

Håper nå uansett du finner ut av det hele!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344826-angst-eller/#findComment-2922671
Del på andre sider

Gjest Istapp

Du mister ikke kontrollen - Det er angsten som innbiller deg at den har kontrollen.

Panikkangst er noe skitt, og det kan oppstå så mye rart også. Kanskje er man ubevisst at man hyperventilerer også blir man svimmel, ser svarte prikker eller tåke, det prikker i fingrene.... Jeg foreslår at du tar det opp med fastlegen din så fort du har anledning, fordi dette ikke er noe godt å slite for lenge med før man får hjelp med det. Kanskje er medisiner aktuelt å forsøke - antidepressiva tok knekken på mine panikkanfall. Jeg vil helt klart også anbefale henvisning til en psykolog eller psykiater som kan kognitiv terapi, for det hjelper!

Lære avslappingsøvelser er også en god ting. Forsøke rolig yoga f.eks.

Jeg har fortsatt litt panikkangst, men jeg har lært meg å la det skure og gå. Det krever mye trening, men jeg bruker ikke ssri nå. Dog et annet preparat som nok demper mer generell angst, men jeg har lært meg å ikke bli satt ut av panikken.

Man kan få en del rare symptomer av migrene, men da skulle jeg trodd du ville fått en forferdelig dundrehodepine, samt økt søvnbehov (eller rettere sagt sovet/vært fjern, kvalm kanskje)... Det skal gå an å ha migrene uten hodepine, men det er ikke så vanlig.

Selv blir jeg helt satt ut av migreneanfallene mine. Før jeg fikk noe medisin mot det lå jeg der nesten ikke fikk sove fordi jeg hadde temmelig vondt... Men jeg var TRØTT likevel...

Håper nå uansett du finner ut av det hele!

Tusen takk for dine tanker :-)

Jeg har slitt med angst tidligere i livet,så ble jeg bra og det er veldig vondt hvis det kommer tilbake. Må gjøre noe for å stoppe det da,for jeg orker det ikke. Hadde migrene også i går,har hatt det veldig mye,har også hatt ryggplager som sprer seg til hele kroppen. Men som legen sa,det psykiske og fysiske henger jo sammen. Begynte å lure på om det var migrenemedisinen som utløste anfallet,men det kommer vel av at jeg har presset meg selv for mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344826-angst-eller/#findComment-2922761
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...