Gå til innhold

Ingen grenser....


Gjest ikke sant?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sant?

Noen som har sett dette TV-programmet? En gjeng med funksjonshemmede som drar på fjellet... lang tur, der hvert skritt koster mye for hver enkelt. Det inspirerte meg til å tenke mer positivt... der var en som snakket om livet slik sikkert mange føler det. Det kommer alltid dager som ikke er annet enn en lang pine, men da holder en ut uansett. For han skulle leve helt til hjertet slo sitt siste slag uansett. Å han sa også at noen ganger er en helt alene her i livet, og da er en helt alene, men det er fortsatt viktig å stå på videre.

Jeg har perioder der jeg lengter etter å dø og planlegger selvmord som til nå alltid har mislykket. Når jeg nå kom innpå en familie, på andre siden av her jeg bor, som mistet en jente på 24 år, skammer jeg meg. Hun hadde vært igjennom over 20 hjerteoperasjoner i sitt liv. Ble født med et gjennomhullet hjerte og legene mente at hun ikke kom til å bli eldre enn 2 år. Men hun ble 24 år. Jeg sto i vinduet den morgenen faren i huset skulle heise flagget på begravelsesdagen. Det var virkelig et syn som rev meg i sjelen. Han festet flagget på tauet, knakk så sammen i snøen, hulket høylydt... og så kom konen, og den andre datteren på 14 år ut. Heldigvis har de hverandre.... Men det får en til å tenke... at jeg og sikkert mange andre av oss, burde sette pris på det vi har og de gode dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Jeg følger med på hvert program! Har aldri sett maken til utholdenhet og vennskap;)

De er alle helter og fantastiske forbilder;)))

Helt utrolig at slike sterke mennesker finnes i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klokt og konstruktivt innlegg!

Det er viktig å se ting i perspektiv uansett helse, livssituasjon, økonomi eller andre utfordringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest just meg

Takk :-)

Jeg er enig i at dette er en tankevekker og det å sette ting i perspektiv er noe vi alle bør gjøre, men når en har det som jævligst er det dessverre en fattig trøst at andre har det verre enn en selv.

En jeg kjenner meget godt har til tider vært nesten invalid av en fysisk/somatisk lidelse/sykdom, med smerter selv av "bare" en dyne over seg. Vedkommende slet litt psykisk en periode (ikke pga av sykdommen, men klart, det gjorde det langt fra bedre), og etter det er vedkommende ikke i tvil; Den psykiske smerten var langt verre enn den fysiske, så vedkommende sier i dag; hadde jeg stått overfor et valg, hadde valget helt klart falt på fysisk smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...