Gå til innhold

Boliviasaken og hun som er gravid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

26

• morsan

14

• Axcia

4

• sant å si

3

Mest aktive i denne tråden

Naiv jente! Hun viser utrolig dårlig dømmekraft som først blir innvolvert i narkotikasaken for så å bli gravid som fengslet 19-åring. Det er lov å bruke hodet. Synes ikke synd på henne.

Om hun får beholde barnet så håper jeg barnevern og familie støtter opp om det stakkars barnet.

Gjest stygt nick

Naiv jente! Hun viser utrolig dårlig dømmekraft som først blir innvolvert i narkotikasaken for så å bli gravid som fengslet 19-åring. Det er lov å bruke hodet. Synes ikke synd på henne.

Om hun får beholde barnet så håper jeg barnevern og familie støtter opp om det stakkars barnet.

Kan det være at hun bare ønsker litt action i hverdagen? Kanskje hun får dra til jordmor og diverse legekontroller. da kommer hun i såfall ut av fengselet noen ganger. Men jeg lurer veldig på hvem hun har blitt gravid med. Det er et jo et kvinnefengsel. Får hun lov til å ha mannfolk på rommet uten overvåkning eller har hun bestukket en vokter?

Gjest enda styggere nick

Kan det være at hun bare ønsker litt action i hverdagen? Kanskje hun får dra til jordmor og diverse legekontroller. da kommer hun i såfall ut av fengselet noen ganger. Men jeg lurer veldig på hvem hun har blitt gravid med. Det er et jo et kvinnefengsel. Får hun lov til å ha mannfolk på rommet uten overvåkning eller har hun bestukket en vokter?

Kanskje en transseksuell person som tilsynelatende er kvinne, men under trusen er en mann?

;-)

Gjest høstløv

''Om hun får beholde barnet så håper jeg barnevern og familie støtter opp om det stakkars barnet.''

Håper virkelig ikke at hun får lov til å beholde barnet, for det er ikke godt for et barn å vokse opp i et fengsel i Bolivia.

Annonse

Gjest om jeg ikke husker helt feil..

Mener jeg har lest at hun har et forhold til en annen fange i et mannsfengsel like ved.

De får visst ha kontakt å en eller annen måte mellom fengslene.

Gjest harikkenickfortiden

"eller har hun bestukket en vokter?"

kanskje det er en vokter som har "bestukket" henne.

Herregud!

Hun er jo bare en jentunge. Ikke rart det er krig i verden hvis alle fortjener det som hender dem, selv om de har vist dårlig dømmekraft og gjort dårlige valg.

Jeg synes synd på jenta, og hele saken er tragisk. Jentene er blitt lokket og lurt av bakmenn. Ikke alltid like lett å ta riktige vurderinger når man er 18 år. Men de har ikke drept noen.

Jeg håper jentene får komme hjem. De har fått nok straff, og vil nok oppføre seg eksemplarisk resten av livet kan jeg tro.

Gjest stygt nick

Herregud!

Hun er jo bare en jentunge. Ikke rart det er krig i verden hvis alle fortjener det som hender dem, selv om de har vist dårlig dømmekraft og gjort dårlige valg.

Jeg synes synd på jenta, og hele saken er tragisk. Jentene er blitt lokket og lurt av bakmenn. Ikke alltid like lett å ta riktige vurderinger når man er 18 år. Men de har ikke drept noen.

Jeg håper jentene får komme hjem. De har fått nok straff, og vil nok oppføre seg eksemplarisk resten av livet kan jeg tro.

Jeg mener og tror at de fleste 18åringer hadde stilt spørsmålstegn ved hele dette Bolivia-opplegget. Jenta som rømte hjem til Norge hadde trodd at de skulle dra til Spania. Hun hadde tydeligvis ikke billettene, for der hadde det stått at de skulle til Bolivia. Jeg sjekket med et reisebyrå, og det er ikke billig å fly dit. Minsteprisen er 10 000 for tur/retur. Hvor tok de pengene fra for å betale billettene og for den tredje jentas reise?.

Ja jeg synes at hun har vært utrolig korttenkt og naiv, og jeg har vanskelig for å synes synd på henne.

Jeg mener og tror at de fleste 18åringer hadde stilt spørsmålstegn ved hele dette Bolivia-opplegget. Jenta som rømte hjem til Norge hadde trodd at de skulle dra til Spania. Hun hadde tydeligvis ikke billettene, for der hadde det stått at de skulle til Bolivia. Jeg sjekket med et reisebyrå, og det er ikke billig å fly dit. Minsteprisen er 10 000 for tur/retur. Hvor tok de pengene fra for å betale billettene og for den tredje jentas reise?.

Ja jeg synes at hun har vært utrolig korttenkt og naiv, og jeg har vanskelig for å synes synd på henne.

''Jeg mener og tror at de fleste 18åringer hadde stilt spørsmålstegn ved hele dette Bolivia-opplegget.''

Jeg håper du har helt rett!

Annonse

Hadde tenkt å starte min egen tråd om dette i dag, men henger meg på her.

UD sier at de ikke har blitt kontaktet av jenta ang. å frakte barnet til Norge, men at de evt. vil være behjelpelige med dette dersom det skulle bli på aktuelt at f.eks. hennes foreldre skal passe barnet mens hun soner.

Hvis barnet ditt på over 18 ble fengslet p.g.a. kokain-smugling og deretter ble gravid i fengslet, ville du stilt opp og passet barnet hennes mens hun sonet, søkt permisjon fra jobben din uten lønn for å gjøre dette?

UD sier at de ikke har blitt kontaktet av jenta ang. å frakte barnet til Norge, men at de evt. vil være behjelpelige med dette dersom det skulle bli på aktuelt at f.eks. hennes foreldre skal passe barnet mens hun soner.

Hvis barnet ditt på over 18 ble fengslet p.g.a. kokain-smugling og deretter ble gravid i fengslet, ville du stilt opp og passet barnet hennes mens hun sonet, søkt permisjon fra jobben din uten lønn for å gjøre dette?

''Hvis barnet ditt på over 18 ble fengslet p.g.a. kokain-smugling og deretter ble gravid i fengslet, ville du stilt opp og passet barnet hennes mens hun sonet, søkt permisjon fra jobben din uten lønn for å gjøre dette?''

Det er jo ikke alle som har mulighet til å kunne ta ett års permisjon uten lønn da... Økonomisk sett vil jo det kunne være ren ruin for mange. Jeg tror jeg hadde blitt temmelig oppgitt over datteren min, men hadde nok stilt opp så godt jeg hadde klart selvfølgelig.

''Hvis barnet ditt på over 18 ble fengslet p.g.a. kokain-smugling og deretter ble gravid i fengslet, ville du stilt opp og passet barnet hennes mens hun sonet, søkt permisjon fra jobben din uten lønn for å gjøre dette?''

Det er jo ikke alle som har mulighet til å kunne ta ett års permisjon uten lønn da... Økonomisk sett vil jo det kunne være ren ruin for mange. Jeg tror jeg hadde blitt temmelig oppgitt over datteren min, men hadde nok stilt opp så godt jeg hadde klart selvfølgelig.

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skulle stilt opp jeg, å måtte legge om livet mitt på en sånn måte for å passe mitt barns barn i en slik setting. Hun fikk muligens passe barnet i fengslet selv altså, for permisjon uten lønn hadde jeg ikke hatt mulighet til uansett.

Det hadde jeg nok sikkert gjort.

Det var min første tanke også. Uansett, en kuk var sikkert i rimelig nærhet...

Hun er glo-desperat, og håper at denne graviditeten vil være et springbrett tilbake til Norge.

''Hun er glo-desperat, og håper at denne graviditeten vil være et springbrett tilbake til Norge.''

Det tror jeg også hun innbilder seg.

Herregud!

Man regnes som strafferetslig ansvarlig når man er 18 med mindre man har en psykisk utviklingshemning eller på annet vis ikke er i stand til å vurdere rett og galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...