Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• Colette

6

• morsan

5

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det har liten hensikt å slukke lyset i Earth Hour leste jeg i går så det blir vel like lyst som vanlig her i heimen tenker jeg.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg tror ikke at det er lyset her i heimen som er utgjør det største strømforbruket og dermed har det liten hensikt å mørklegge huset i en time for å spare strøm.

Vi bruket strømmen til oppvarming, og lyspærene er med til å avgi varme, hvis vi slukker for lyset vil panelovnene bruke desto mer strøm.

mariaflyfly
Skrevet

Ja, det gjør vi. Det har neppe en særlig stor effekt, men jeg synes det er en ok symbolsk handling.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Nei, slikt tull gidder jeg ikke å være med på. Syntes det er viktigere hva man gjør for miljøet i årets 8759 andre timer.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Ikke for at det at jeg mørklegger huset kommer til å gjøre utslag på strømforbruket i Norge denne timen, men som en symbolhandling.

Gjest prust
Skrevet

Ja, vi skal slukke lyset i kveld - ikke fordi strømforburket går så sabla ned, men fordi det er en fin symbolhandling.

Gjest oslobasse
Skrevet

Ja, vi skal slukke lyset i kveld - ikke fordi strømforburket går så sabla ned, men fordi det er en fin symbolhandling.

"Synbolhandling", hvilen verdi har det? Hvis du vil gjøre noe som virkelig monner: selg bilen, slutt å fly, ha 18 grader inne om vinteren.

Skrevet

Ja, det gjør vi. Det har neppe en særlig stor effekt, men jeg synes det er en ok symbolsk handling.

Helt enig med deg!

Gjest majas mamma
Skrevet

kommer nok til å slukke lyset, men prøver jeg meg på tv´n blir det nok bråk. Dessuten er det jo koselig med stearinlys da. I tillegg til den symbolske handlingen.

candyqueen_83
Skrevet

Nei, kommer nok ikke til å gjøre det nei.

Gjest sssant
Skrevet

Har svært tro på at barna våre lærer av våre handlinger, mer enn ord.

Dette er en verdensomspennende aksjon, og at vi ikke ignorerer aksjonen, viser at vi bryr oss.

Ogdet er en fin anledning til å snakke om hva hver familie kan gjøre for å bidra mot de enorme søppelbergene, forurrensingen som alle er med å bidra til.

Her er tips hva hver familie kan bidra med videre:

* Handlenett/sekk , i stedet for poser

* Slå av lyset i rom du ikke bruker

* Ikke shoppe unødvendig bare fordi moten tilsier at det er noe nytt og spennende som vi bare MÅ ha.

* Gjenbruke (klær, leker, sportsutstyr, hva som helst . gi bort eller selge,bytte)

* Resirkulere

* Pante

* Ikke kaste boss ute i naturen

* Ikke surfe på DOL/Facebook hele dagen/nettene

* Slå av TV dersom ingen ser på

* Dusje, i stedet for å bade

* Ta kortere dusjer

* Skru ned temperaturen og kle på deg

* Ikke bruke bilen så mye, bruk beina, sitt på med en kompis

* Skru av vannet mens du såper deg inn eller børster tennene

* Ikke la motoren gå på tomgang

* Reparere ødelagt ting og bruk dem til de er utslitt

* Eier du en butikk; Skru av lyset i butikken når du har stengt

* Bruk papir på begge sider

* Er du lærer: Ikke kast skrivebøkene for hvert skoleår. De kan fortsette å skrive i de samme bøkene etter sommerferien

* Kompostering

* Bruk kollektivtransport

Kanskje kommer du på noe mer?

Skrevet

Hvofor skal du ikke slokke lyset? Kun på trass?

Og fordi flest kvinner slokker lyset? Tror du at penisen din blir mindre hvis du gjør "kvinnelige" ting?

Typisk trassige, barnslige mannfolk!

Gjest oslobasse
Skrevet

Har svært tro på at barna våre lærer av våre handlinger, mer enn ord.

Dette er en verdensomspennende aksjon, og at vi ikke ignorerer aksjonen, viser at vi bryr oss.

Ogdet er en fin anledning til å snakke om hva hver familie kan gjøre for å bidra mot de enorme søppelbergene, forurrensingen som alle er med å bidra til.

Her er tips hva hver familie kan bidra med videre:

* Handlenett/sekk , i stedet for poser

* Slå av lyset i rom du ikke bruker

* Ikke shoppe unødvendig bare fordi moten tilsier at det er noe nytt og spennende som vi bare MÅ ha.

* Gjenbruke (klær, leker, sportsutstyr, hva som helst . gi bort eller selge,bytte)

* Resirkulere

* Pante

* Ikke kaste boss ute i naturen

* Ikke surfe på DOL/Facebook hele dagen/nettene

* Slå av TV dersom ingen ser på

* Dusje, i stedet for å bade

* Ta kortere dusjer

* Skru ned temperaturen og kle på deg

* Ikke bruke bilen så mye, bruk beina, sitt på med en kompis

* Skru av vannet mens du såper deg inn eller børster tennene

* Ikke la motoren gå på tomgang

* Reparere ødelagt ting og bruk dem til de er utslitt

* Eier du en butikk; Skru av lyset i butikken når du har stengt

* Bruk papir på begge sider

* Er du lærer: Ikke kast skrivebøkene for hvert skoleår. De kan fortsette å skrive i de samme bøkene etter sommerferien

* Kompostering

* Bruk kollektivtransport

Kanskje kommer du på noe mer?

''Dette er en verdensomspennende aksjon, og at vi ikke ignorerer aksjonen, viser at vi bryr oss.''

Det er var du gjør til vanlig som viser at du bryr deg.

Gjest oslobasse
Skrevet

Hvofor skal du ikke slokke lyset? Kun på trass?

Og fordi flest kvinner slokker lyset? Tror du at penisen din blir mindre hvis du gjør "kvinnelige" ting?

Typisk trassige, barnslige mannfolk!

Hva i alle dager hjelper det å slukke lyset?

Gjest Merkelig tankegang
Skrevet

Litt småsjokkert over den enkle tankegangen til mange her jeg da. "hjelper ikke hva vi gjør alikavel så vi driter i det"

Snedig holdning.

Er det sånn det fungerer ellers også. Går greit å kaste søppel ut av bilvinduet for det er jo bare meg. ol?

Poenget er vel at vi skal vise at vi står for saken ved å bidra, og at hvis alle faktisk gjorde dette så ble det en forskjell.

Skrevet

Hva i alle dager hjelper det å slukke lyset?

Hvis du ikke allerede har skjønt det, så er det ingen vits i å prøve å forklare deg det.

Det handler om fokus, forbruk, handlinger, forbilder og mange bekker små....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...