Gå til innhold

NHD- Wellbutrin.


kathrina1365381129

Anbefalte innlegg

kathrina1365381129

Er Wellbutrin ett SSRI eller SNRI?

Hva er forskjellen på Wellbutrin og SSRI/SNRI?

Jeg har prøvd bla. cipralex, zoloft, fevarin, fluanxol, remeron, truxal, trilafon, efexor, zyprexa, Lyrica, Sobril uten å merke noe.

Jeg har diagnosene generell angst, sosial angst, panikk angst, alvorlig depresjon og asperger syndrom. Jeg har lest at folk med asperger hjelper ikke medisiner så godt som de med uten. Hvorfor det? Er det gjort noe undersøkelser om dette?

Tror du at jeg bør forsøke Wellbutrin?

Hva er så bra med Wellbutrin kontra andre AD og AP?

Hvordan virker Wellbutrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Wellbutrin virker på noradrenalin og på dopamin. SSRI på serotonin. SNRI på serotonin og noradrenalin.

Jeg kjenner ikke studier av AD på deprimerte med Asperger. Min kunnskap om dette baserer seg kun på egen og kollegers erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...