Gjest fortsatt abstinenser Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg sluttet på sobril for seks uker siden. Jeg har hatt det veldig vanskelig og fikk sterke abstinenser. Jeg har skrevet innlegg om dette tidligere. Spesielt etter en tre til fire uker kom depresjonen kastende over meg. Jeg kunne ellers nevnt de aller fleste symptomer, bortsett fra epilepsiliknende anfall, hallusinering og slikt. Før jeg startet på dette her, var jeg ikke deprimert på flere år. Det var angst og livskrise som gjorde at jeg har gått lenge på sobril. Jeg har tidligere gått på antidepressiva, men har ikke vært deprimert før i samband med dette. Så spørsmålet mitt er: Når skal en tenke at det er abstinenser som trenger tid på seg til å gå seg til, i forhold til når en bør vurdere å starte opp på antidepressiva? Og siden jeg har dårlige erfaringer med SSRI og SNRI, kan jeg i tilfelle prøve wellbutrin? Eller bør det være noe som påvirker serotoninet? Legen min vet ikke så mye om dette, og heller til å vente og la ting gå seg til. Jeg har ikke trengt det for depresjon på fire -fem år. Men jeg vet ikke hvor lenge jeg bør vente. Jeg må jo fungere som mor og i forhold til omgivelsene sånn nogenlunde, og jeg kommer meg ikke ovenpå igjen. Jeg har fått risperdal som jeg har brukt på de verste kroppslige angstsynptomene, men jeg blir litt zombie av dem. Jeg håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344900-nhdbehandlingstrengende-depresjon-eller-vente/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg synes du kan snakke med legen din for å få en vurdering om dette ikke går over i løpet av april. AD med virkning på serotonin er en klar fordel om en i tillegg har problemer av typen sosial fobi/ekstrem sosial overfølsomhet og/eller tvangssymptomer. På ren depresjon og assosiart angst har Wellbutrin like god effekt som andre AD. Risperdal er ikke et førstevalg om det er ren angstbehandling dette dreier seg om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344900-nhdbehandlingstrengende-depresjon-eller-vente/#findComment-2923971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortsatt abstinenser Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg synes du kan snakke med legen din for å få en vurdering om dette ikke går over i løpet av april. AD med virkning på serotonin er en klar fordel om en i tillegg har problemer av typen sosial fobi/ekstrem sosial overfølsomhet og/eller tvangssymptomer. På ren depresjon og assosiart angst har Wellbutrin like god effekt som andre AD. Risperdal er ikke et førstevalg om det er ren angstbehandling dette dreier seg om. Tusen takk for nyttig svar. Da venter jeg til utgangen av april, og forhåpentligvis ser livet annerledes ut da. Jeg skal trimme mer og få mye dagslys på meg nå når det våres. Risperdal skal jeg bare bruke en til to uker. Han foreslo truxal, men det har jeg så dårlig erfaring med fra før av i forbindelse med søvnproblemer. Derfor fikk jeg risperdal, som skulle være litt mildere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344900-nhdbehandlingstrengende-depresjon-eller-vente/#findComment-2924426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.