Gjest Takker og bukker Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Skal lage et par cabaret til hytteturen i påska Men så har jeg ikke laget cabaret før. Har kjøpt sånn Toro gelesak til cabaret, har egg, reker, erter og gulrøtter, så jeg tror dette skal bli bra. Men så, hvordan gjør jeg dette? Finner en fin bolle, legger i egg og litt erter og gulrot og reke, så heller jeg over litt sånn gelegreier da eller? Og hvordan får jeg rekene og det andre stæsjet til å ligge oppover også? Eller flyter disse rundt i gelen slik at de blir pent spredt underveis? Noen som kan hjelpe? Andre ting som er gode å ha i en hyttecabaret? 0 Siter
Sør Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Og jeg som trodde du skulle danse! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
tuppada Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Hei. Jeg pleier å kjøpe amrikansk blanding. kok egg, legg disse nederst i formen. Pleier også å ha fiskepudding med. Bare legg det sånn som du tror blir fint...Pleier å legge kabareet på en tallerken når det skal serveres...Og aspiken helles over når du er ferdig med å legge dette i formen ja:) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 Dette kan jeg :-) Du må lage mønsteret i bunnen og på kantene av bollen, men tenk speilvendt, det blir jo det som vender mot glasset som blir synlig. Jeg pleier å bruke egg, reker, erter, fiskepudding, persille, blomkål og gulrøtter. Hell på litt gele etter hvert, pass på å ikke helle direkte på eggeplommen, for da flyter det som regel litt gult utover. Det pleier ikke å flyte rund i bollen, nei :-) Sett det kaldt. Jeg lager alltid en kjempegod dressing til :-) 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 27. mars 2010 Skrevet 27. mars 2010 jeg pleier altid å ta med crabsticks som jeg skjærer i skiver. Syns det blir så fint mønster av dem. 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Og jeg som trodde du skulle danse! ;-) Med vennlig hilsen Det hadde vært noe!! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 jeg pleier altid å ta med crabsticks som jeg skjærer i skiver. Syns det blir så fint mønster av dem. Jeg har også crabsticks i. Det er kjempegodt. Pleier å bruke amerikansk grønnsaksblanding jeg da. Mais noen ganger. Og så må man ha hjemmelaget remulade 0 Siter
Gjest Takker og bukker Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har også crabsticks i. Det er kjempegodt. Pleier å bruke amerikansk grønnsaksblanding jeg da. Mais noen ganger. Og så må man ha hjemmelaget remulade Men da vil jeg ha hjemmelaget remulade-oppskrift også jeg da Om jeg kan 0 Siter
Gjest Takker og bukker Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Dette kan jeg :-) Du må lage mønsteret i bunnen og på kantene av bollen, men tenk speilvendt, det blir jo det som vender mot glasset som blir synlig. Jeg pleier å bruke egg, reker, erter, fiskepudding, persille, blomkål og gulrøtter. Hell på litt gele etter hvert, pass på å ikke helle direkte på eggeplommen, for da flyter det som regel litt gult utover. Det pleier ikke å flyte rund i bollen, nei :-) Sett det kaldt. Jeg lager alltid en kjempegod dressing til :-) Så så som et halvt egg må jeg trykke i på sisten det altså da, hvis det skal bli en sånn "topp" inne i cabareten? Pleier vi å fylle cabareten foresten, altså at det er lite gele? Hvor lenge holder en cabaret seg foresten? Tenkte jeg skulle lage den før jeg dro på hytta. Og du, den deilige dressingen din, får jeg oppskrift på den også eller? 0 Siter
Gjest Takker og bukker Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Hei. Jeg pleier å kjøpe amrikansk blanding. kok egg, legg disse nederst i formen. Pleier også å ha fiskepudding med. Bare legg det sånn som du tror blir fint...Pleier å legge kabareet på en tallerken når det skal serveres...Og aspiken helles over når du er ferdig med å legge dette i formen ja:) Men slik som egget må jo liksom dyttes inn etterpå at geleen er helt i den da, hvis vi skal få den til å stå opp som en "topp" inne i cabaretkulen? eller blir egget holdt fast av alt det andre vi legger i forma kanskje? 0 Siter
Gjest Takker og bukker Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Og jeg som trodde du skulle danse! ;-) Med vennlig hilsen Ja, men da hadde jeg ikke behøvd spørre om hjelp se, for DET kan jeg 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Men da vil jeg ha hjemmelaget remulade-oppskrift også jeg da Om jeg kan Jeg kaller det hjemmelaget, men jeg har ikke laget majonesen osv fra bunnen av altså. Hehe. Men jeg blander ekte majones, og rømme. Jeg liker å ha litt mer majones enn rømme. Har i hakket sylteagurk, salt og pepper. 0 Siter
Gjest fattigmor Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Åh.jada. Fiskepudding -asparges-crabbstikks gjerne litt kokt ørret i småbiter.Gjør det lagvis,med. gele imellom. Og remuladesaus.2 pk Remulade 1 dl pisket krem og dill . nam. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.