Gå til innhold

sterilisering


Gjest Går det gjennom fastlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest Går det gjennom fastlegen?

Jeg er helt sikker på at jeg ønsker å sterilisere meg. Har to barn og ønsker ikke flere. Noen som vet om det er fastlegen min som må søke om sterilisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Hvem er alternativet? Postmannen? ;-)

Ja, du får en henvisning av fastlegen din.

Med vennlig hilsen

Har en følselse at fastlegen min vil prøve å snakke meg i fra det, så jeg tror jeg oppsøker Volvat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følselse at fastlegen min vil prøve å snakke meg i fra det, så jeg tror jeg oppsøker Volvat.

Hvorfor tror du det?

Og hvorfor tror du fastlegen din vil forsøke å snakke deg fra det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Har en følselse at fastlegen min vil prøve å snakke meg i fra det, så jeg tror jeg oppsøker Volvat.

''Alle kvinner og menn over 25 år kan etter eget ønske og grundig overveielse la seg sterilisere.''

''Du skal henvende deg til din egen lege og be om å bli henvist til sterilisering. Beslutningen er din. Legen er kun rådgiver og veileder for deg.''

http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/steriliseringkvinner.php

Prisen i offentlig helsevesen er

''Sterilisering av kvinner kr 6079 ''

http://www.nav.no/Om+NAV/Satser+og+datoer/Egenandeler/Egenbetaling/805317278.cms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trådstarter

Hvorfor tror du det?

Og hvorfor tror du fastlegen din vil forsøke å snakke deg fra det?

Med vennlig hilsen

Jeg tror fastlegen vil være uenig fordi jeg er ganske ung, men over 25. Samboeren min er heller ikke enig, men det er mitt valg- og fastlegen trenger vel ikke akkurat å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fastlegen vil være uenig fordi jeg er ganske ung, men over 25. Samboeren min er heller ikke enig, men det er mitt valg- og fastlegen trenger vel ikke akkurat å vite det.

Så da er det ingen grunn til at ikke fastlegen din skal henvise deg, eller at du skal betale for det selv hos Volvat (som jeg antar er dyrere).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han må legge inn en søknad for deg og du må faktisk legitimere deg overfor ham når dere skriver søknaden! Jeg måtte i alle fall det. :o) Vi lo godt av det og så ikke helt for oss at noen skulle søke sterilisering for noen andre og at vedkommende bevisstløst møtte opp og lot seg sterilisere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han må legge inn en søknad for deg og du må faktisk legitimere deg overfor ham når dere skriver søknaden! Jeg måtte i alle fall det. :o) Vi lo godt av det og så ikke helt for oss at noen skulle søke sterilisering for noen andre og at vedkommende bevisstløst møtte opp og lot seg sterilisere...

Hva med Bolivianekene? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...