Gå til innhold

Han truer meg


Gjest Fru trist

Anbefalte innlegg

Gjest Fru trist

Hjelp! jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, alt har falt i 1000 knas :( Typen har dratt tilbake til utlandet og i går fortalte jeg han at jeg ville beholde. Så sa jeg at jeg elsket han. Å da sa han bare: synd for deg.

Hva mener du med det?

Det betyr at jeg ikke kan være i livet ditt lengre.

Det var synd, men jeg klarer virkelig ikke å ta en abort, det ligger ikke i min natur, det burde du forstå.

Så tok han bort msn navnet mitt på msn nicket sitt og logget av.

Så ble dumpet over msn altså....

Når kvelden kom fikk jeg en laaaaaaaaang mail og den var ikke noe fin. Han beskriver meg som at jeg kommer til å bli fattig alenemor som ingen vil ha og at jeg ikke kommer til å kunne gi barnet det den trenger av døde gjenstander og slikt.

Han sier at han kommer til å bli i utlandet og jobbe og leve med den utdanningen han har tatt. Men en dag skal han komme tilbake til Norge igjen. Å da skal han kreve sin del av foreldreretten. Han skal ta foreldreretten fra meg. Fordi han kommer til å være rik og bo fint så barnet vil velge å bo hos han.

Enn hos meg. :-(

Han tok også et eksempel på et par det skjedde med.

Dette knuser meg! han ønsker ikke dette barnet. Han gjør alt for at jeg skal ta abort! Og truer meg deretter med å ta det ifra meg om jeg beholder. :-( uff, det knyter seg i magen min og gjør meg uvel når jeg tenker på abort, det føles ikke riktig for meg.

Men jeg føler meg så truet og presset at jeg ikke har noe valg!

Jeg satser så mye for å få et barn han ikke ønsker men blir revet vekk fra meg på likevel :-( Snufs.

Han håper at jeg kommer til å ombestemme meg og ta abort da er han villig til å prøve igjen et forhold med meg. Hvis ikke kan jeg glemme alt.

Han er jo syk da, hva får han til å tro han kan få pose og sekk?

At jeg tar abort og tror at han kan bli sammen med meg etter det, når jeg egentlig ikke vil ta abort. Men vil ikke miste barnet mitt senere i livet heller.

Han er 22 og jeg er 21.vi har vært sammen i 4 år og 6 mnd.

føler at jeg lever i et mareritt som aldri tar slutt.

tar jeg ikke abort kommer han til å gjøre livet surt for meg resten av livet fremover.

Jeg har et sterkt nettverk rundt meg. Min mor står ved min side og vil bli bestemor hun også. Men når han går så langt er han da verdt det? Enkleste er å kvitte seg meg begge to. Så slipper jeg å ha noe med han å gjøre. Slem mann altså! Med mye makt.

Men hvordan skal jeg klare å gjennomføre en abort :(

Gråte :'-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

Du må sørge for å planlegge din fremtid uten denne drittsekken, med eller uten barn.

''Når kvelden kom fikk jeg en laaaaaaaaang mail og den var ikke noe fin. Han beskriver meg som at jeg kommer til å bli fattig alenemor som ingen vil ha og at jeg ikke kommer til å kunne gi barnet det den trenger av døde gjenstander og slikt. Han sier at han kommer til å bli i utlandet og jobbe og leve med den utdanningen han har tatt. Men en dag skal han komme tilbake til Norge igjen. Å da skal han kreve sin del av foreldreretten. Han skal ta foreldreretten fra meg. Fordi han kommer til å være rik og bo fint så barnet vil velge å bo hos han. Enn hos meg. :-( Han tok også et eksempel på et par det skjedde med. ''

Fint. La han bare holde på. Det kommer ikke til å skje. Spar på denne e-posten og alle andre lignende fremtidige e-poster fra han. Du kommer til å få god bruk for dem dersom han fortsetter i samme spor, og velger en slik approach han skisserer. Da ha du bunken din med e-post, og de vil veie tungt i en eventuell rettsak seinere.

''Dette knuser meg! han ønsker ikke dette barnet. Han gjør alt for at jeg skal ta abort! Og truer meg deretter med å ta det ifra meg om jeg beholder. :-( uff, det knyter seg i magen min og gjør meg uvel når jeg tenker på abort, det føles ikke riktig for meg. Men jeg føler meg så truet og presset at jeg ikke har noe valg! Jeg satser så mye for å få et barn han ikke ønsker men blir revet vekk fra meg på likevel :-( Snufs.''

Du må ta et selvstendig valg om hvorvidt du ønsker barnet nå eller ikke. Uavhengig av hva denne fyren gjør eller sier. Du kommer uansett ikke til å bli lykkelig igjen med han, med eller uten barn

Han håper at jeg kommer til å ombestemme meg og ta abort da er han villig til å prøve igjen et forhold med meg. Hvis ikke kan jeg glemme alt. ''

Det kan umulig være verd å gjøre et nytt forsøk sammen med en fyr som truer deg til å gjennomføre abort mot din vilje? Det sier litt om han. Kanskje like greit du så denne siden av han nå.

''Jeg har et sterkt nettverk rundt meg. Min mor står ved min side og vil bli bestemor hun også. Men når han går så langt er han da verdt det? Enkleste er å kvitte seg meg begge to. Så slipper jeg å ha noe med han å gjøre. Slem mann altså! Med mye makt. ''

Han har ikke mer makt over deg enn det du gir ham. Flott at din mor stiller opp for deg! Du kommer til å trenge all den avlastningen du kan få dersom du velger et liv aleine med et lite barn. Da er det godt å ha familie som stiller opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine råd

For det første så skal du ta vare på alle meiler han sender deg for ettertiden. Ikke slett dem, de kan komme godt med.

Selvfølgelig skal du kvitte deg med denne mannen, han er ikke verdt en dritt. Du kunne gått ut på gata og plukket tilfeldig ut, og endt opp med en bedre.

Ellers så kan ikke han komme og ta fra deg foreldreretten om noen år, selv om han skulle ha mer penger enn deg. Det fungerer ikke slik. Behold barnet, bygg opp et nytt liv. Du vil finne en ny mann en dag.

Men ta vare på absolutt alt som kommer i din vei fra han.

Moren din vil hjelpe deg, og det kan bli veldig bra, livet. Det er jo ikke han som bestemmer hva slags liv du får, er det det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det er veldig fristende å råde deg til å skrive "far ukjent" på alle papirene, så kan han ikke gjøre deg noe, for da er han ikke pappaen på papiret.

Det har jo ingen betydning, hvis han allikevel ikke er villig til å stille opp for barnet, mens det trenger en far, men bare vil kjøpe barnet, når det er blitt større, bare for å straffe deg.

Men hvis han kommer til fornuft og vil være der for barnet sitt, så er det et dårlig råd, for barn har behov for å kjenne opphavet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine råd

Ps!

Opptre "voksent" og redelig i meilene du sender han. Det er ikke bare du som kan ta vare på korrespondansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som er kommet oppi en slik situasjon.

Jeg mener at du kan ha foreldreretten alene når du ikke er gift, men det er jeg ikke 100%sikker på.

Det er heller ikke slik at barn kan velge uten videre hvor de skal bo, men de skal høres fra de er 7 år og vektlegges mer etterhvert som de blir eldre.

La han gå rettens vei, men han vil få problemer med å forklare hvor han har vært i livet til barnet tidligere. Ta vare på alt han skriver til deg, det taler ikke til hans fordel i en rettsak.

Det at du vil bli alene med barnet som en fattig alenemor, er noe stort tull og kun for å knekke deg. Du vil møte noen helt sikkert, som kan fungere som en bedre farsfigur enn den biologiske far. Bare se deg rundt, på alle de barna som vokser opp med en annen pappa enn den biologiske. Mange av disse barna merker ingen forskjell. Du vil møte en mann som vet hva kjærlighet til andre mennesker er og som overhode ikke ser på deg som uattraktiv selv om du har et barn fra før.

Du vil ikke drukne i penger og lure på hvor du skal gjøre av de, selv om noen kan presentere deg for det, men du vil ha så du greier deg. Du vil måtte snu ganske mye på kronene, men likevel ha et anstendig liv og kunne gi barnet ditt det det trenger.

Du vil få et annet perspektiv på livet, så matrielle ting som du ser på som uunverlig, blir plutselig ubetydelig.

Ensom blir du heller ikke, du har familie rundt deg. Det er ikke så mye unge mammaer i dag, så du vil kanskje oppleve at de venninne du har i dag går på fest, mens du blir sittende hjemme med en liten unge. Kanskje det ikke betyr så mye, for du kan bli kjent med andre unge mammaer som du kan stifte bekjentskap med og som du kan treffe sammen med ungen din.

Jeg forstår at du er kommet opp i en veldig vanskelig situasjon, så jeg håper du finner ut av det. Prøv å ikke hør på eksen din, han ønsker bare å skremme deg til abort og det er ikke veldig sjakktrekk i en rettsak.

Prat med mamma og Amatea, slik at du får ryddet litt oppi tankene dine.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en lykkelig alenemamma

Du skal ikke la denne mannen true deg til en abort du ikke ønsker. Bygg opp et nytt liv for deg og barnet, og det kommer til å bli bra. Tenk deg hvis du følger denne mannens ønsske, og tar abort. Da vil han komme tilbake sier han. Hvordan tror du han vil oppføre seg etter dette hvis du går med på det? Han vil bli en tyrann som kjører fullt og helt sitt eget løp fordi han vet at du vil føye han i alt. Før eller senere blir det et brudd, og da vil du sitte igjen uten noe, også uten barnet du ønsker deg. Vær sterk, stå på ditt, og benytt deg av de støttepersonene du har rundt deg. Hvis du er alene når du føder barnet vil du få foreldreretten alene, og det er ingen som kan ta fra deg denne foreldreretten for å overføre den til den andre parten. Dette er bare nok et eksempel på trusler fra denne mannen side for å knekke deg ned til å følge hans ønske.

Stå på ditt, vær sterk, og ikke la deg knekke av trusler. Siden du selv ønsker dette barnet så sterkt bør valget være enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt godt til deg og barnet

Det er selvfølgelig du selv som må ta valget, men har du vurdert å legge hele saken fram for Amathea og høre hvilke råd de har å gi deg?

Er du helt sikker på at du ønsker å bære fram dette barnet? Du vil på én eller annen måte være nødt til å forholde deg til barnets far i hele barnets liv. Er du innstilt på det? Vil du klare å skåne barnet?

Har du veid alle ting opp mot hverandre så godt du kan?

Ellers føler jeg virkelig med deg og ønsker deg alt godt. Dette må være et fryktelig vanskelig valg, men jeg er rimelig sikker på at du ønsker å beholde barnet og at du egentlig ikke tviler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Been there done that

Ta vare på e-posten, så har du det sort hvitt hvilken dust han er. Det beste var om du også kan få ut noe logg på e-posten. Det er absolutt ingen regel at enslige mødre, forblir enslige. Det har jeg selv erfart. Gjør det som er riktig for deg. Det skal svært mye til å drite i å være far i flere år, også skal komme og kreve foreldreretten. Husk at om han gjør deg skremt og redd, ha minst mulig kontakt med han. Krev at all kommunikasjon foregår skriftlig.

Det er bare en ting som er klart her og det er at fyren er en skikkelig dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første og eneste tanke er at denne mannen/gutten oppfører seg som en umoden drittsekk som du ikke bør ta alvorlig med tanke på "truslene" han kommer med.

Til hans "forsvar" så høres dette ut som en typisk irrasjonell reaksjon og oppførsel fra en som taler i affekt fordi han er i en fortvilet situasjon.

Han er ung og umoden, og har låst seg fast i at dette er noe han ikke ønsker, og prøver dermed alle metoder for å finne en vei ut - uansett hvor ufine metodene er.

M.a.o tror jeg det er svært liten grunn til å ta "truslene" hans alvorlig.

.

Skal han liksom straffe deg for å ha fått barnet han ikke ønsker, ved å ta det fra deg?

Du hører jo selv hvor selvmotsigende det høres ut.

Jeg synes du skal ta valget selv. Og da heller basere deg på at han ikke kommer til å være inne i bildet.

Du sier jo selv at du har et godt støtteapparat rundt deg, så dette klarer du nok helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han skal kunne få foreldreretten senere trenger du ikke bekymre deg for. Så lenge du er en god mor, det er ikke nødvendigvis avhengig av penger, så kan han ikke komme etter flere år og forlange å få barnet. Sånn fungerer det heldigvis ikke. :o) Det er bare tomme trusler fra hans side for å trykke deg enda lenger ned uansett, slett mailen og tenk i mer på den om du klarer det.

Når det gjelder denne fyren skal du være glad du er kvitt ham tror jeg. Nå er jeg usikker på hvor mye man kan vente av en gutt på 22 år, men han har ikke akkurat utvist noe imponerende modenhetsnivå...

Om du skal ta abort eller ikke skal jeg ikke uttale meg om for etter min mening er det mye som taler både for og i mot her.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

At han skal kunne få foreldreretten senere trenger du ikke bekymre deg for. Så lenge du er en god mor, det er ikke nødvendigvis avhengig av penger, så kan han ikke komme etter flere år og forlange å få barnet. Sånn fungerer det heldigvis ikke. :o) Det er bare tomme trusler fra hans side for å trykke deg enda lenger ned uansett, slett mailen og tenk i mer på den om du klarer det.

Når det gjelder denne fyren skal du være glad du er kvitt ham tror jeg. Nå er jeg usikker på hvor mye man kan vente av en gutt på 22 år, men han har ikke akkurat utvist noe imponerende modenhetsnivå...

Om du skal ta abort eller ikke skal jeg ikke uttale meg om for etter min mening er det mye som taler både for og i mot her.

*klem*

''Det er bare tomme trusler fra hans side for å trykke deg enda lenger ned uansett, slett mailen og tenk i mer på den om du klarer det.

''

Neineinei. Ikke slett mailen. Dersom dette bare er første etappe i en lang følgetong av mailer og trusler, er det viktig at hun tar vare på mailene. Svært viktig. Om hun skulle havne i en rettssak på et seinere tidspunkt, vil slike mailer veie tungt som bevisbyrde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er bare tomme trusler fra hans side for å trykke deg enda lenger ned uansett, slett mailen og tenk i mer på den om du klarer det.

''

Neineinei. Ikke slett mailen. Dersom dette bare er første etappe i en lang følgetong av mailer og trusler, er det viktig at hun tar vare på mailene. Svært viktig. Om hun skulle havne i en rettssak på et seinere tidspunkt, vil slike mailer veie tungt som bevisbyrde.

Nei - jeg kom på det etterpå, men så at alle dere andre har skrevet hun skal ta vare på mailen så derfor sa jeg ikke noe mer.

Men om du leser dette - IKKE slett mailen!!!! Ta vare på den i en egen filmappe og skriv den gjerne ut også slik at du har en backup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hønepøne40

''Det er bare tomme trusler fra hans side for å trykke deg enda lenger ned uansett, slett mailen og tenk i mer på den om du klarer det.

''

Neineinei. Ikke slett mailen. Dersom dette bare er første etappe i en lang følgetong av mailer og trusler, er det viktig at hun tar vare på mailene. Svært viktig. Om hun skulle havne i en rettssak på et seinere tidspunkt, vil slike mailer veie tungt som bevisbyrde.

Støttes!

Ikke slett meldingene, verken på mail eller tlf.

Har selv fått bruk for slike meldinger fra en "syk" eks og

de kan komme til nytte senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Nei - jeg kom på det etterpå, men så at alle dere andre har skrevet hun skal ta vare på mailen så derfor sa jeg ikke noe mer.

Men om du leser dette - IKKE slett mailen!!!! Ta vare på den i en egen filmappe og skriv den gjerne ut også slik at du har en backup.

''Ta vare på den i en egen filmappe og skriv den gjerne ut også slik at du har en backup.

''

Flinke Lillemus. ;)

Kan være lurt å kjøre all mailen automatisk videresendt inn i en webmail, slik at man har en ekstra backup også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Me

Hei.

Jeg havnet i samme situasjon som kjæresten din gjorde når jeg var ganske ung. Hun ville ikke ta abort og valgte og beholde.

Jeg synes folk på denne siden er veldig veldig trangsynte, men igjen så er det mange alene mammaer på den siden her, og de er mest opptatt av og forstå seg selv og gir ofte råd basert på følelser og ikke hva som virkelig lønner seg.

Først av alt vil jeg si at jeg faktisk skjønner kjæresten din. Han er i en veldig vansklig situasjon og har ingen ting han kan gjøre. Hvordan føler du deg når du tenker på at han prøver og få deg til og ta abort? Du tvinger faktisk han til og bli far, uten at han har noe som helst han skulle ha sagt. Jeg hater idag fortsatt moren til sønnen min for at hun gjorde dette mot meg for mange år siden. Det ødela meg helt som person og det tok meg mange mange år og komme meg opp igjen.

Du sier du har mange som kan støtte deg, men nevner bare din mor. Det er viktig at du er ærlig med deg selv her. Hvor mange er det virklig som kommer til og være der når ting blir vanskelig for deg?

Du sier han truer deg, men du sier ikke hvordan, kommer han til og bli voldlig mot deg? At han prøver og få deg til og ta abort har han rett til, for det angår livet hans også.

Angående det at han kan ta fra deg barnet så stemmer ikke det helt. Så lenge du er en stabil person (ikke vært narkoman, ikke selvmords kandidat eller lingnende) så kan han nok ikke få 100% foreldre rett, men han har rett på delt foreldrerett. Det at han eventuelt har mye penger har ikke så mye og si, men husk at det betyr at han kan skaffe seg flere og bedre advokater enn deg. Kan også skaffe ting som privatetterforskere for og grave opp ting om deg så pass på.

Du kommer nok ikke til og bli direkte fattig, men som noen andre sa her, du må nok lære og snu på kronene. Sus og dus henger ikke sammen med og være alene mor. Han har også et poeng med at barn liker og få ting, tror ingen vil nekte på det.

Jeg elsket virkelig jenta mi, men det at hun valgte og tvinge meg til og bli far forandet alt. Hun gikk fra og være drømme dama til en jeg virkelig hatet hvis du skjønner hva jeg mener?

Du skriver lite om din livssituasjon. Du er 21 så regner med du er ferdig på vidregående? Tar du høyere utdanning, har du jobb? Tenk også litt på hvordan jobb du kan ha som alene mamma, du er avhengig av og kunne ta mye fri og jobbe kun når det er skole/barnhage.

Hvis dere virkelig elsker hverandre så håper jeg dere finner en løsning. Hvis jeg kunne gi deg et tips så er det og snakke med han, kjæresten min gjorde som deg, følte at alt var vansklig for henne og at jeg var imot henne. Han har det sikkert vansklig han også, og husk at hvis du velger og beholde kommer han til og være i livet ditt for alltid,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg havnet i samme situasjon som kjæresten din gjorde når jeg var ganske ung. Hun ville ikke ta abort og valgte og beholde.

Jeg synes folk på denne siden er veldig veldig trangsynte, men igjen så er det mange alene mammaer på den siden her, og de er mest opptatt av og forstå seg selv og gir ofte råd basert på følelser og ikke hva som virkelig lønner seg.

Først av alt vil jeg si at jeg faktisk skjønner kjæresten din. Han er i en veldig vansklig situasjon og har ingen ting han kan gjøre. Hvordan føler du deg når du tenker på at han prøver og få deg til og ta abort? Du tvinger faktisk han til og bli far, uten at han har noe som helst han skulle ha sagt. Jeg hater idag fortsatt moren til sønnen min for at hun gjorde dette mot meg for mange år siden. Det ødela meg helt som person og det tok meg mange mange år og komme meg opp igjen.

Du sier du har mange som kan støtte deg, men nevner bare din mor. Det er viktig at du er ærlig med deg selv her. Hvor mange er det virklig som kommer til og være der når ting blir vanskelig for deg?

Du sier han truer deg, men du sier ikke hvordan, kommer han til og bli voldlig mot deg? At han prøver og få deg til og ta abort har han rett til, for det angår livet hans også.

Angående det at han kan ta fra deg barnet så stemmer ikke det helt. Så lenge du er en stabil person (ikke vært narkoman, ikke selvmords kandidat eller lingnende) så kan han nok ikke få 100% foreldre rett, men han har rett på delt foreldrerett. Det at han eventuelt har mye penger har ikke så mye og si, men husk at det betyr at han kan skaffe seg flere og bedre advokater enn deg. Kan også skaffe ting som privatetterforskere for og grave opp ting om deg så pass på.

Du kommer nok ikke til og bli direkte fattig, men som noen andre sa her, du må nok lære og snu på kronene. Sus og dus henger ikke sammen med og være alene mor. Han har også et poeng med at barn liker og få ting, tror ingen vil nekte på det.

Jeg elsket virkelig jenta mi, men det at hun valgte og tvinge meg til og bli far forandet alt. Hun gikk fra og være drømme dama til en jeg virkelig hatet hvis du skjønner hva jeg mener?

Du skriver lite om din livssituasjon. Du er 21 så regner med du er ferdig på vidregående? Tar du høyere utdanning, har du jobb? Tenk også litt på hvordan jobb du kan ha som alene mamma, du er avhengig av og kunne ta mye fri og jobbe kun når det er skole/barnhage.

Hvis dere virkelig elsker hverandre så håper jeg dere finner en løsning. Hvis jeg kunne gi deg et tips så er det og snakke med han, kjæresten min gjorde som deg, følte at alt var vansklig for henne og at jeg var imot henne. Han har det sikkert vansklig han også, og husk at hvis du velger og beholde kommer han til og være i livet ditt for alltid,

Du presterer å skrive: "Jeg synes folk på denne siden er veldig veldig trangsynte, men igjen så er det mange alene mammaer på den siden her, og de er mest opptatt av og forstå seg selv og gir ofte råd basert på følelser og ikke hva som virkelig lønner seg."

Det der er så fordommsfullt at det faktisk er latterlig.

Jeg er mann, voksen, og jeg kan love deg at jeg har lyst til å filleriste deg for det du skriver i det innlegget, fordi du er så umoden og egoistisk.

Videre skriver du: "Først av alt vil jeg si at jeg faktisk skjønner kjæresten din. Han er i en veldig vansklig situasjon og har ingen ting han kan gjøre. Hvordan føler du deg når du tenker på at han prøver og få deg til og ta abort? Du tvinger faktisk han til og bli far, uten at han har noe som helst han skulle ha sagt. Jeg hater idag fortsatt moren til sønnen min for at hun gjorde dette mot meg for mange år siden. Det ødela meg helt som person og det tok meg mange mange år og komme meg opp igjen."

La meg se: Du/han VALGTE å gå til sengs med kvinnene dere GJORDE GRAVIDE. Det var ditt frie valg, og ingen tvang deg.

Ikke sant?

At du ikke kan tvinge kvinnen i etterkant til å ha abort skulle da pokker bare mangle!

Hvilken dårlig unnskyldning for en mann er du? Føy så pinlig for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du presterer å skrive: "Jeg synes folk på denne siden er veldig veldig trangsynte, men igjen så er det mange alene mammaer på den siden her, og de er mest opptatt av og forstå seg selv og gir ofte råd basert på følelser og ikke hva som virkelig lønner seg."

Det der er så fordommsfullt at det faktisk er latterlig.

Jeg er mann, voksen, og jeg kan love deg at jeg har lyst til å filleriste deg for det du skriver i det innlegget, fordi du er så umoden og egoistisk.

Videre skriver du: "Først av alt vil jeg si at jeg faktisk skjønner kjæresten din. Han er i en veldig vansklig situasjon og har ingen ting han kan gjøre. Hvordan føler du deg når du tenker på at han prøver og få deg til og ta abort? Du tvinger faktisk han til og bli far, uten at han har noe som helst han skulle ha sagt. Jeg hater idag fortsatt moren til sønnen min for at hun gjorde dette mot meg for mange år siden. Det ødela meg helt som person og det tok meg mange mange år og komme meg opp igjen."

La meg se: Du/han VALGTE å gå til sengs med kvinnene dere GJORDE GRAVIDE. Det var ditt frie valg, og ingen tvang deg.

Ikke sant?

At du ikke kan tvinge kvinnen i etterkant til å ha abort skulle da pokker bare mangle!

Hvilken dårlig unnskyldning for en mann er du? Føy så pinlig for deg!

Enig.. alle vet at kvinnen kan bli, og mest sannsynlig vil bli etterhvert, av å ha sex over tid uten prevensjon.. Så hvis gutten (dette er IKKE menn) ikke vil bli far, neivel - da får han sørge for å beskytte seg mot å komme i den situasjonen da.. Ikke verre enn å tre på seg en kondom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg havnet i samme situasjon som kjæresten din gjorde når jeg var ganske ung. Hun ville ikke ta abort og valgte og beholde.

Jeg synes folk på denne siden er veldig veldig trangsynte, men igjen så er det mange alene mammaer på den siden her, og de er mest opptatt av og forstå seg selv og gir ofte råd basert på følelser og ikke hva som virkelig lønner seg.

Først av alt vil jeg si at jeg faktisk skjønner kjæresten din. Han er i en veldig vansklig situasjon og har ingen ting han kan gjøre. Hvordan føler du deg når du tenker på at han prøver og få deg til og ta abort? Du tvinger faktisk han til og bli far, uten at han har noe som helst han skulle ha sagt. Jeg hater idag fortsatt moren til sønnen min for at hun gjorde dette mot meg for mange år siden. Det ødela meg helt som person og det tok meg mange mange år og komme meg opp igjen.

Du sier du har mange som kan støtte deg, men nevner bare din mor. Det er viktig at du er ærlig med deg selv her. Hvor mange er det virklig som kommer til og være der når ting blir vanskelig for deg?

Du sier han truer deg, men du sier ikke hvordan, kommer han til og bli voldlig mot deg? At han prøver og få deg til og ta abort har han rett til, for det angår livet hans også.

Angående det at han kan ta fra deg barnet så stemmer ikke det helt. Så lenge du er en stabil person (ikke vært narkoman, ikke selvmords kandidat eller lingnende) så kan han nok ikke få 100% foreldre rett, men han har rett på delt foreldrerett. Det at han eventuelt har mye penger har ikke så mye og si, men husk at det betyr at han kan skaffe seg flere og bedre advokater enn deg. Kan også skaffe ting som privatetterforskere for og grave opp ting om deg så pass på.

Du kommer nok ikke til og bli direkte fattig, men som noen andre sa her, du må nok lære og snu på kronene. Sus og dus henger ikke sammen med og være alene mor. Han har også et poeng med at barn liker og få ting, tror ingen vil nekte på det.

Jeg elsket virkelig jenta mi, men det at hun valgte og tvinge meg til og bli far forandet alt. Hun gikk fra og være drømme dama til en jeg virkelig hatet hvis du skjønner hva jeg mener?

Du skriver lite om din livssituasjon. Du er 21 så regner med du er ferdig på vidregående? Tar du høyere utdanning, har du jobb? Tenk også litt på hvordan jobb du kan ha som alene mamma, du er avhengig av og kunne ta mye fri og jobbe kun når det er skole/barnhage.

Hvis dere virkelig elsker hverandre så håper jeg dere finner en løsning. Hvis jeg kunne gi deg et tips så er det og snakke med han, kjæresten min gjorde som deg, følte at alt var vansklig for henne og at jeg var imot henne. Han har det sikkert vansklig han også, og husk at hvis du velger og beholde kommer han til og være i livet ditt for alltid,

For et innlegg...

Foerst av alt: Jeg vet ikke om noen paa dette forumet som har vaert alenemor fra starten av - bortsett fra traadstarter. Det finnes sikkert noen, men de er definitivt ikke i flertall.

Din holdning er ekstrem blant folk flest. Selv har jeg latt barnefaren ta det endelige valget i samme situasjon, men dine dommedagsprofetier hoerer ingensteds hjemme.

Om et barn "oedelegger livet" ditt, saa har du et kjipt liv til aa begynne med...

Haaper datteren din aldri faar vite hvilke tanker du gjoer deg om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Trist lesning og jeg forstår godt din fortvilelse.

Reis deg opp, og baser livet ditt på din styrke og ditt nettverk- men uten han.

Så vurderer du om du vil bære frem barnet eller ikke.

Utfra det du forteller så tror jeg at du har de beste forutsetningene for å kunne være alenemamma (med familie og nettverk som vil stille opp).

Trusler fra han- vel, blås i det,. På den måten fjerner du makta fra hans ord.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...