Gå til innhold

Lite polstringi baken

Anbefalte innlegg

Gjest Noen tips anybody?
Skrevet

Harde trestoler er bare å glemme. Jeg blir øm i ræva av stolene på legekontoret, i kantinen, på besøk....

Er tynn.... men er det noen andre måter å få mer polstring i baken på? Hjelper det å trene? Litt gale å trykke i seg hamburgere og potetgull for at det skal bli mer behangelig å sitte på en stol...

Det blir også for dumt å dra med seg pute overalt.... Sitter rett på benene... Får blåmerker på hoftene om jeg legger meg ned på et hard gulv...

Det er seriøst frustrerende...

Skrevet

Hadde det sånn på videregående husker jeg. Årna seg etter et par barn :o)

Litt mer seriøst: Det vil nok hjelpe litt å trene setemusklene ja. Men når du er så tynn at det gjør vondt å sitte bør du nok legge på deg litt i tillegg. Det trenger ikke innebære burgere og sjokolade, bare spis litt mer av sunn mat med sunne kalorier i. Spis mer umettet fett og proteiner.

Gjest Noen tips anybody?
Skrevet

Hadde det sånn på videregående husker jeg. Årna seg etter et par barn :o)

Litt mer seriøst: Det vil nok hjelpe litt å trene setemusklene ja. Men når du er så tynn at det gjør vondt å sitte bør du nok legge på deg litt i tillegg. Det trenger ikke innebære burgere og sjokolade, bare spis litt mer av sunn mat med sunne kalorier i. Spis mer umettet fett og proteiner.

Men en skal legge på seg en del førr det vises på baken da.... Om jeg trener setemusklaturen spesielt kan jeg da risikere at den blir enda tynnere.... eller blir der et hardere lag?

Skrevet

Men en skal legge på seg en del førr det vises på baken da.... Om jeg trener setemusklaturen spesielt kan jeg da risikere at den blir enda tynnere.... eller blir der et hardere lag?

En muskel som trenes riktig, samtidig med at du spiser nok (særlig proteiner) vil alltid vokse.

Hvis du trener mye og spiser lite, vil kroppen tære på musklene for næring, og du får motsatt effekt.

Skrevet

Hei,

Vedr. blåmerkene: be legen sjekke slikt, for hvis du får blåmerker veldig lett kan du ha sykdommer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Gå alltid med sykkelbukse.

Haha! Upåklagelig løsningsorientert :o)

Gjest Istapp
Skrevet

Hei,

Vedr. blåmerkene: be legen sjekke slikt, for hvis du får blåmerker veldig lett kan du ha sykdommer.

Med vennlig hilsen

Hvilke sykdommer kan blåmerker indikere?

Jeg får det uten å slå meg en gang,kommer bare av seg selv...

Gjest Noen tips anybody?
Skrevet

En muskel som trenes riktig, samtidig med at du spiser nok (særlig proteiner) vil alltid vokse.

Hvis du trener mye og spiser lite, vil kroppen tære på musklene for næring, og du får motsatt effekt.

Lite trening og lite mat...

Skrevet

Lite trening og lite mat...

Øk på med begge deler, så skal du se det blir bedre :o)

Skrevet

Det er ikke meningen å høres ut som en dommedagsprofet nå, men leukemi er kjennetegnet av mange uforklarlige blåmerker. Verdt å sjekke, men samtidig så kan det også bare ha sammenheng med litt lavt nivå av blodplater i blodet e.l.

Skrevet

Hei,

Jeg tror det er flere av dem, relatert til blod. Jeg husker ikke på stående fot, og det sikreste er nok å be legen ta prøver.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Noen har veldig lett for å få blåmerker - selv om de er helt friske!

Mitt poeng er: få det sjekket hos legen, men ikke vær bekymret...

Gjest Noen tips anybody?
Skrevet

Jeg tror det kommer av at en ligger direkte med bein på hardt gulv.... Kanskje 1-2 cm mellom liksom... Eller er det tegn på sykdom?

Gjest prust
Skrevet

Jeg tror det kommer av at en ligger direkte med bein på hardt gulv.... Kanskje 1-2 cm mellom liksom... Eller er det tegn på sykdom?

Jeg er ikke spesielt tynn, men synes det er fælt å ligge på magen på hardt underlag (også på hard madrass) fordi da kommer hoftebeina i direkte kontakt med underlaget, og det er ubehagelig og kan være vondt. Jeg synes det er fælt å bli tatt på hoftebeina, men har ikke hørt om andre som synes det... ;-)

På de beina er det jo bare tynn hud over, ingenting kjøtt eller flesk....

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ikke spesielt tynn, men synes det er fælt å ligge på magen på hardt underlag (også på hard madrass) fordi da kommer hoftebeina i direkte kontakt med underlaget, og det er ubehagelig og kan være vondt. Jeg synes det er fælt å bli tatt på hoftebeina, men har ikke hørt om andre som synes det... ;-)

På de beina er det jo bare tynn hud over, ingenting kjøtt eller flesk....

''Jeg er ikke spesielt tynn, men synes det er fælt å ligge på magen på hardt underlag (også på hard madrass) fordi da kommer hoftebeina i direkte kontakt med underlaget, og det er ubehagelig og kan være vondt.''

Når du sier så får jeg noen vage minner fra tidligste tenår. Men det er *ups* over 30 år siden!

Gjest Istapp
Skrevet

Det er ikke meningen å høres ut som en dommedagsprofet nå, men leukemi er kjennetegnet av mange uforklarlige blåmerker. Verdt å sjekke, men samtidig så kan det også bare ha sammenheng med litt lavt nivå av blodplater i blodet e.l.

Får ta en legesjekk etter påske,forstår jo ikke hvorfor jeg er blå både her og der.

Skrevet

Styrketrening vil hjelpe, knebøy for eksempel. Muskler "polstrer" dessuten bedre enn fett, så det er ingen grunn til å proppe deg med hamburgere og potetgull.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Beste er trening og sunt kosthold, slik flere allerede har foreslått.

Et useriøst tips fra meg basert på egenerfaring: Jeg måtte sitte mange timer hver dag over flere måneder for noen år siden. Merket det på baken. Først var det vondt og så ble hele baken "annerledes". ;-)

Men som sagt- det beste er nok å trene opp litt muskellag. Det er penere også.

Skrevet

Trening og proteinrik mat. Men noen ER bare smale og det blir ikke bedre selv om de strever. Kansje du er en av dem. I så fall kan du jukse litt. Stikk på Biltema og kjøp en slik http://www.sportsmaster.no/Gelsetepro-143-1-p.htm# Det er et sånt trekk man legger over sykkelsetet som inneholder silikongel.

Det kan du rett og slett plassere under rumpa når du må sitte lenge på harde stoler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...